• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
fikata - майстор
Поради изключителния зрителски и читателски интерес към съветското чудо ключ Рига- що е то и как работи,предоставям ви нагледен материал
Ключът има три нормално-отворени контакти
Изображение
При натискане на зеления бутон "Пуск" контактите се затварят докато се държи с пръст. С отпускане на пръста бутона се връща в началното състояние но двата крайни контакта остават затворени, а средният контакт се отваря.На него се свързва пусковата намотка. Изключването на ключа се извършва с другия бутон -"Стоп"
Изображение
Снимките са на ключ за 25А 220V произведен преди тридесет години в техникума ОТЕА "С.М.Киров" -София.
kolev_k - специалист
Krass написа:
Абе , не съм отварял, но си мисля, че е с токова бобина. В началото при голям пусков ток придърпва котвата и затваря контакт към пусковата. След нормализиране освобождава контакта и продължава на работна. А пък за Хидразин всички знаем, че нищо не разбира :lol: :lol: :lol: И ракията му не струва. Ако я биваше щях да съм я опитал вече :razz:
Токова бобина е при хладилник/фризер.На тоя рига пускател са му механични контактите и има биметална пластина за защита от претоварване на мотора или късо.
Не искам да се заяждам с хидразин,но докато разбере потребителя,ще ходи да купува нов мотор.
Последна промяна от kolev_k на съб яну 05, 2013 10:16 pm, променено общо 1 път.
kuger - майстор
Спорите, ама май не сте виждали Рига с механичен таймер и "токово" пусково реле? И пишман майстор, като обърне пералнята и я включи, мотора отива на майната си?

пп: темата май беше за друго :-D
fikata - майстор
kolev_k написа:
.На тоя рига пускател са му механични контактите и има биметална пластина за защита от претоварване на мотора или късо.
и има биметална пластина за защита от претоварване на мотора или късо.
Това е силно преувеличено.Т.е - неистина. Ключът Рига няма нито максималнотокова защита, нито защита от претоварване.kolev_k нещо си се объркал.Признай си .Няма страшно ако си признаеш. :-D. Даже за награда съм готов да ти подаря един ключ "Рига" за да се запознаеш с него от по близо.
Изображение
Последна промяна от fikata на пон яну 07, 2013 1:58 pm, променено общо 2 пъти.
Krass - майстор
kuger написа:
Спорите, ама май не сте виждали Рига с механичен таймер и "токово" пусково реле? И пишман майстор, като обърне пералнята и я включи, мотора отива на майната си?

пп: темата май беше за друго :-D
Точно затова говорех. Имам някакъв спомен за реле, за което при монтажът се спазва положение горе-долу.
fikata - майстор
Krass написа:
kuger написа:
Спорите, ама май не сте виждали Рига с механичен таймер и "токово" пусково реле? И пишман майстор, като обърне пералнята и я включи, мотора отива на майната си?

пп: темата май беше за друго :-D
Точно затова говорех. Имам някакъв спомен за реле, за което при монтажът се спазва положение горе-долу.
Krass Млад си,но явно поВниш отдавна :-D Тръгнахте да разплитате бримката на съветската пералня "Рига"- онази със механичния таймер,наклоненото дъно и валците за изстискване на прането, монтирани горе на казана. Действително в тази пералня имаше пускозащитно реле РТКРелето се състои от една токова намотка, през която тече тока на работната намотка, при включване големия пусков ток издърпва котвата и включва пусковата, след развъртане тока пада, котвата от собствената си тежест пада надолу и изключва пусковата. Това реле имаше стрелка,която оказваше положението му за монтаж.
Това реле няма нищо общо с механичния пускател за пускане на монофазен двигател известен като ключ "Рига" от ранните модели на едноименната пералня.
Съветските перални Рига отдавна са извън употреба.Даже преди да да се родят някои форумници тук. Но от тях остава жив ключа "Рига" за пускане на монофазен двигател без центробежен прекъсвач или с друго устройство за осигуряване на последователно включване на пусковата и работната намотка.
Този ключ във времето доказа правото си на живот като надеждност и ниска цена.
Все още го има на пазара.
Снимките по горе са на него и за него става дума.Имам снимка и на релето РТК но нарочно няма да я прилагам.
Krass - майстор
Krass Млад си
:supz: Пералнята е Рига 8 и мисля, че е по-новият модел-последният. Майка ми имаше такава. Купихме я 74-75 год., когато брат ми беше в казармата. Чудото на социалистическия реализъм. :prayer:
hidrazin - майстор
Krass написа:
Krass Млад си
Е сега вече няма мърдане. Ще ти пием от ракията. :lol:
:partyman:
Krass - майстор
Я кажете на реле за Рига кой извод е за пусковата, кой за работната. Да не го отварям, че е кернирано. Има X1, X2 и Х3 клеми. Предполагам, че Х1 е вход, обаче другите... Айде Фика, ти си бате :-D
fikata - майстор
Krass написа:
Я кажете на реле за Рига кой извод е за пусковата, кой за работната. Да не го отварям, че е кернирано. Има X1, X2 и Х3 клеми. Предполагам, че Х1 е вход, обаче другите... Айде Фика, ти си бате :-D
Абе не си падам много по археологията,но заради тебе ето какво изкопах за релеРТК-1-1УХЛ4 2.6
http://www.chipmaker.ru/index.php?app=c ... h_id=95211
http://www.electric-house.ru/forum/viewtopic.php?t=1218
http://www.elremont.ru/stirm/st_rus/str ... p#electric
Последна промяна от fikata на пет мар 22, 2013 7:41 pm, променено общо 1 път.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Тема "Трифазен двигател като монофазен." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: