Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
paparosko - специалист
Кои ел. двигатели могат да се използват като ел. генератори с или без някакво преустройване?

Например съм чувал, че ел. двигателите с ротор на късо не могат да се ползват като ел. генератори, а всички правотокови ел. двигатели могат да се ползват като ел. генератори без допълнително преустройване. Доколко това е истина?

И още: Генерираното напрежение от всички ли съществуващи ел. генератори е променливо със синусоидална форма?

:mrgreen:
ArturDent - Почти Безобиден
paparosko написа:
... а всички правотокови ел. двигатели могат
И още: Генерираното напрежение от всички ли съществуващи ел. генератори е променливо със синусоидална форма?
Да - добре разпъната синусоида, особено на правотоковите (постоянно-токовите)...
paparosko - специалист
ArturDent написа:
Да - добре разпъната синусоида, особено на правотоковите (постоянно-токовите)...
Същото предполагам се отнася и за динамата.
Благодаря!

:prost:
hidrazin - майстор
paparosko написа:
Например съм чувал, че ел. двигателите с ротор на късо не могат да се ползват като ел. генератори...
[-X Грешно си чул. Даже и за динамата е грешно. Динамо е постояннотокова машина и няма синусоида (изключение правят тези за велосипедите, които са
променливо токови, но от миналото им е останало това име).
:partyman:
paparosko - специалист
hidrazin написа:
paparosko написа:
Например съм чувал, че ел. двигателите с ротор на късо не могат да се ползват като ел. генератори...
[-X Грешно си чул. Даже и за динамата е грешно. Динамо е постояннотокова машина и няма синусоида (изключение правят тези за велосипедите, които са
променливо токови, но от миналото им е останало това име).
:partyman:
Сигурен ли си?!

Искаш да кажеш, че ел. двигателя с ротор на късо (който е без постоянни магнити) и на който няма как да му подадеш напрежение на намотките на ротора, ако му завъртиш вала, то статорната му намотка ще започне да генерира ЕДН, така ли да разбирам?

А за динамата на мотокарите (може би и за автомобилите се отнася) съм виждал, че имат монтирани диоди на корпуса, което ме навежда на мисълта, че самите динама генерират променливотоково напрежение, а допълнително напрежението се изправя със същите тези монтирани на корпуса диоди.
За велосипедните динама няма съмнение - имат един постоянен магнит за статор и намотка от меден проводник за ротор.

:prost:
hidrazin - майстор
paparosko написа:
Искаш да кажеш, че ел. двигателя с ротор на късо (който е без постоянни магнити) и на който няма как да му подадеш напрежение на намотките на ротора, ако му завъртиш вала, то статорната му намотка ще започне да генерира ЕДН, така ли да разбирам?

А за динамата на мотокарите (може би и за автомобилите се отнася) съм виждал, че имат монтирани диоди на корпуса, което ме навежда на мисълта, че самите динама генерират променливотоково напрежение, а допълнително напрежението се изправя със същите тези монтирани на корпуса диоди.
За велосипедните динама няма съмнение - имат един постоянен магнит за статор и намотка от меден проводник за ротор.
[-X Пак всичко ти е грешно. Двигателите с ротор на късо стават за генератори. Прочети тази тема:
http://napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=40851
Мотокарите и автомобилите нямат динама а алтернатори - различно е.
И за велосипедите бъркаш - намотката е в статора а ротора е магнит.
:partyman:
paparosko - специалист
Писанията в темата, която даваш са много объркани.
Аз пък виж какво намерих тук: http://forum.gogobg.net/viewtopic.php?f=7&t=134, което потвърждава твоите думи:

"От всеки асинхронен ел.двигател става генератор. На каквито оброти е двигателя - на такива си е и като генератор. Необходимото е да се куплира кондензаторна група към трите намотки за да подържат възбудителните токове в ротора.

Основната сметка за капацитета на кондензаторната група се прави от следната зависимост : колкото е мощноста на двигателя - толкова да е реактивната мощност на кондензаторната група при 380 волта. Или по-точно: МОЩНОСТ НА ГЕНЕРАТОР= КАПАЦИТИВНА МОЩНОСТ.
И след като се вържат кондензаторите ( със съответния капацитет и работно напрежение - да е киловолт за сигурност !) двигателя се завърта до синхронна скорост и после се включва консуматора. Ако е индуктивен товар - има проблем, трябва да се добави капацитет за да не се гасят генерациите.
А ако капацитета е в повече - генератора ще грее ненужно.
Това го четох в едно старо списание. После го направих и работеше."

Разликата между динамо и алтернатор не ми е ясна. Интересно ми е как може принципно да се генерира постояннотоково напрежение.

За динамото на велосипеда - Като ученик бях отварял динамото на първия ми велосипед имам някакъв спомен, че вътре покрай кожуха беше монтиран постоянен магнит като пръстен, а вътре в него роторчето с навити на него намотки от меден проводник, но може и да греша, защото ако разсъдим логически проводниците от намотките трябва да излизат навън от динамото, а ако трябва да излизат от ротора, който се върти, то трябва да има четки, а динамото за колело няма четки.
Както и да е.

Въпросът ми е: За генериране на ел. енергия от ВЕИ дали си заслужава да се преустройва ел. двигател на генератор или най-добре е да се използва оригинален генератор имам предвид възникване на някои проблеми от рода на нисък КПД, точно поддържане на синхронни обороти и други.

:prost:
paparosko - специалист
hidrazin,

Намерих данни за алтернатори на "Динамо" - Сливен:

http://www.dynamo-bg.com/res/files/50/CS130.pdf
http://www.dynamo-bg.com/res/files/51/LN2500_2800JB.pdf

От електрическите схеми става ясно, че към алтернатора са монтирани диоди свързани като трифазни мостови изправители за изправяне на изходното напрежение, което ще рече, че генерираното от алтернатора ЕДН всъщност би трябвало да е променливотоково, синусоидално.

:prost:
hidrazin - майстор
Да, и какво те притеснява? По-горе написах:
Мотокарите и автомобилите нямат динама а алтернатори - различно е.
Алтернатора е променливо токов генератор за разлика от динамото. Това че се произвеждат в завод "Динамо"
не означава че са динама (постоянотокови генератори). :)
И какво си намислил да правиш, вентилатор? :-D
:partyman:
paparosko - специалист
hidrazin написа:
Да, и какво те притеснява? По-горе написах:
Мотокарите и автомобилите нямат динама а алтернатори - различно е.
Алтернатора е променливо токов генератор за разлика от динамото. Това че се произвеждат в завод "Динамо"
не означава че са динама (постоянотокови генератори). :)
И какво си намислил да правиш, вентилатор? :-D
:partyman:
В уикипедията гледам, че пише друго - сиреч, че динамото е променливотоков генератор:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0% ... 0%BC%D0%BE

"Динамото е първият електрически генератор, способен да произвежда електрическа енергия за индустриални нужди... Динамото използва принципите на електромагнетизма, за да преобразува механичното въртене в променлив електрически ток. Първото динамо основаващо се на Фарадеевите принципи е построено през 1832 от Хиполит Пиксии, френски производител на инструменти. То използвало постоянен магнит, въртян от манивела, въртящият магнит е така разположен, че неговият северен и южен полюси да минават до парче желязо обвито с проводник. Пиксии открива, че въртящият се магнит произвежда токов импулс в проводника, всеки път когато полюс минава покрай намотката. Още повече южният и северният полюси на магнита индуктират токове с противоположни посоки. Чрез прибавяне на комутатор, Пиксии е в състояние да преобразува променливия ток в постоянен..."

Както и да е, това няма особено голямо значение, горе-долу ми се изясниха нещата.

Намислил съм да правя алтернативни източници на ел. енергия.

:prost:

Тема "Въпроси за ел. генератори" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: