• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
hidrazin - майстор
pansim написа:
Леко да обясня как работи схемата - .....
Точно в десятката! =D>
:partyman:
shadow__01 - майстор
gogo7777 написа:
ПП Ето какво намерих за схемата. http://www.eleccircuit.com/12v-battery- ... using-ujt/
Тя не е сложна схемата, но лошото при нея е, че има нужда от допълнителен трансформатор и вероятно навиването му на ръка.
Стоян Петришки - специалист
искам да попитам първата схема на темата работи ли ?
Minkov - специалист
stojan83 написа:
искам да попитам първата схема на темата работи ли ?
Не се вкарвай в приключение, схемата и темата са първобитни. Вземи едно импулсно АС220-DC15V/5-6A, регулирай напрежението на 13.8-14.2V, свържи акумулатора и отивай за бира.
Като изпиеш 3-4 бири, акумулатора е зареден.
muhala - майстор
pansim написа:
Леко оспамихме темата, та за да не е съвсем безполезна - ето обещаната промяна
Може ли да се регулира тока чрез промяна на стойността на R1 ?
Прикачен файл:
1.GIF
1.GIF (3.39 KиБ) Видяна 2203 пъти
naso1979 - напреднал
колеги ето малко и от мен

Прикачен файл

lader.gif
lader.gif (10.27 KиБ) Видяна 2126 пъти
naso1979 - напреднал
....ето и едно готово с вариянт за настройка
http://www.elimex.bg/product/98285/kit- ... lator.html
petrov7111 - специалист
naso1979 написа:
....ето и едно готово с вариянт за настройка
http://www.elimex.bg/product/98285/kit- ... lator.html
Тая няма да стане, това зарядно е за доста по-малки акумулатори. Като го вкл. към един разреден автомобилен, в най-добрия случай след секунди ще можеш или да си пържиш яйца на радиаторите ( които не са вкл. в устройството) или ще им се задействат защитите на LM317 или направо ще изгорят.
petrov7111 - специалист
И аз да вметна нещо за тази простичка схема. Схемата работи и е добра. Най-добре е обаче да използвате трансформатор с О-образен магнитопровод. При него когато е разреден акумулатора , т.к. тука нямаме ограничение на тока и колеги напълно с основание питат за такова, при вкл. на заряд, първоначално акум. дърпа доста голям ток. При О-образния траф загубите са големи и той сам си клека, което е идеално. При постепенното зареждане във времето трафа започва да се облекчава (ох каква стана) и си вдига напрежението и всичко си влиза в норма. При нормалните Ш-образни магнитопроводи при първоначално вкл. към разреден акум. тока е много висок, заради ниските загуби на този траф. Така, че или търсете О-образен траф , или правете като мен - отначало вкл. акум. към друга обикновена зареждачка без никаква електроника, само с траф и селенов грец,и след няколко часа я прехвърлям на тази. Айде със здраве.
petrov7111 - специалист
naso1979 написа:
колеги ето малко и от мен
И тази схема не е добра, акум. най добре се зарежда с импулсен ток, а не стабилизиран.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13

Тема "Зарядно за акумулатор с опростена схема!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: