• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
kozl - майстор
За рис. 1А с един изправителен диод. По диаграмата за 100W ламба зрядния ток е 0,23А. Щом разрядния е 1/3 от зарядния, тогава:
Тока през десулфатизиращата ламба е Х А
зарядния ток в акумулатора е 0,23-Х
или (0,23-Х)/3=Х или Х=0,0575А
прибл.за 12V от акумулатора излиза ламба 0,7W.
iliya_i - майстор
kozl написа:
За рис. 1А с един изправителен диод. По диаграмата за 100W ламба зрядния ток е 0,23А. Щом разрядния е 1/3 от зарядния, тогава:
Тока през десулфатизиращата ламба е Х А
зарядния ток в акумулатора е 0,23-Х
или (0,23-Х)/3=Х или Х=0,0575А
прибл.за 12V от акумулатора излиза ламба 0,7W.
И при тези токове на заряд и разряд, акумулатора ще се зареди за около седмица. :rock:

@Fox_vt, това е вариант за аварийно зареждане с подръчни средства. Търси се ефекта да запалиш колата, а не да лекуваш акумулатора!
hidrazin - майстор
iliya_i написа:
...И при тези токове на заряд и разряд, акумулатора ще се зареди за около седмица...
Писал съм по-назад - вместо ламба се включва нещо от сорта на печка "Лъч".
На един реотан зарядния ток е близо 2А.
Обикновено акумулаторите "страдат" зимата. За една нощ хем се топлиш, хем зареждаш.
Загуби няма. :-D
Но както казах - не е а всеки и акумулатора задължително свален от колата...
:partyman:
fox_vt - майстор
За първата със еднопътното изправяне. Целта е през работния полупериод има заряд,през другия да има разряд по спомен една трета от тока който протича през другия полупериод. Товае десулфатизиращ и регенериращ режим. Е да тази схема е аварийна но регенерацията е бавен процес. Малко като онова хоро една напред две назад. :-D
Здравейте , специалисти.Нравих си схемата с грец, резистор и ценер получи се 14.5в на клемите. Имам въпрос:Колко време може да стои Акумулатора на зарядното и ще се презареди ли за по продължително време. Благодаря предварително.
iliya_i - майстор
diado12 написа:
Имам въпрос:Колко време може да стои Акумулатора на зарядното и ще се презареди ли за по продължително време.
Зависи от амперите на зарядното, амперчасовете и състоянието на акумулатора. Тези 14.5V при включен акумулатор ли ги мери? А ценера що го тури? Повече ток ли тече през него, отколкото през акумулатора, та да стабилизира тва дето искаш?
hidrazin - майстор
diado12 написа:
Колко време може да стои Акумулатора на зарядното
До пълно зареждане на акумулатора.
Демек до достигане на препоръчителното напрежение за заряд което да се запази и да не се променя.
Има зарядни на които акумулаторът може да стои неограничено време и винаги ще е готов.
Те компенсират саморазряда но твоето не е от тях...
diado12 написа:
ще се презареди ли за по продължително време.
Да. Все пак зависи колко е това "по продължително време".
:partyman:
DMN - майстор
diado12 написа:
Здравейте , специалисти.Нравих си схемата с грец, резистор и ценер получи се 14.5в на клемите. Имам въпрос:Колко време може да стои Акумулатора на зарядното и ще се презареди ли за по продължително време. Благодаря предварително.
Може би защото не съм специалист, затова ми е трудно да те разбера - какво точно правиш и по каква схема :? .
А иначе, ако зарядното със свързан акумулатор към него не превишава 14.5V на клемите, то опасността от презареждане е много малка, освен ако не го държиш с дни, като преди това е бил напълно зареден(евентуално), ама това не ми се вярва(да е зареден напълно).
Точно това правя и аз от няколко дни - зареждам си акумулатора - 12V. 60 амперчаса.
Смъкнах го в четвъртък от колата(не защото не палеше, палеше си).
Още акумулатора е на зарядното под строг контрол :-D . Понеже акумулаторът е обслужваем(нарочно си купувам такива), преди да го заредя му измерих плътността на електролита, която беше 1.20 и нивото(нямаше нужда от доливане на вода).
Направил съм си автоматично зарядно от ония зарядни дето бяха с траф и селенов изправител, което съм го настроил да изключва при 14.5V. Ами то след няма и два часа си изключи при достигане на 14.5V и заряден ток около 3 ампера. Според будалите значи акумулатора е готов зареден, ама аз като по-голям будала, що ли го държа още на заряд четвърти ден? Ми щото след като това автоматично зарядно изключи, промяна в плътността на електролита нямаше. Акумулаторът има и "око", което трябва да е зелено, ако уж е зареден(макар че следи само една клетка), ама то си беше черно и черно си остана след автоматичния заряд.
Изключих това автоматично зарядно и на негово място сложих един соларен контролер. Свързах към него едно адаптерче, което е източника на ток. Три денЯ си се зарежда така, контролера в момента поддържа 14.2V, тока е около 100 милиампера, да ама плътността на елктролита вече е 1.25 и продължава нагоре, окото на акумулатора вече ми намига в зелено :wink: .
Акумулатора е на 3 години и 4 месеца. Автомобила се кара веднъж на две седмици за около не повече от 50км.
Който е разбрал за какво пиша и за какво иде реч - значи е разбрал нещо за акумулаторите и зарядните.
:partyman:
kozl - майстор
Леле се едно си припимних акумулаторните си перипетии. Което ми напомня обобщението, че акумулатора мое да се зареди с "опростено" зарядно, но с автоматичното мое и да не се зареди :shock:
И кога нема наличен гъстотомер или капсолован, по-добре е акумулатора да има Очо.
didoni_ - специалист
Може ли да се направи зарядно от трансформатор на телевизор респром и
за изправяне на тока диоди от генератор на автомобил?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Тема "Зарядно за акумулатор с опростена схема!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: