Страница 11 от 13

Re: Зарядно за акумулатор с опростена схема!

Публикувано: пон мар 12, 2018 9:30 pm
от iliya_i
Телевизорите Респром са около 20 модела. За моженето - може. Стига да има вторична намотка над 12 V. Както показаха на по напред - може и въобще без трансформатор. Друг е въпроса какъв ток можеш да извадиш от този (кой ли?) трансформатор.

Re: Зарядно за акумулатор с опростена схема!

Публикувано: пон мар 12, 2018 9:31 pm
от plamen6703
Ако нямаш друга работа какво те бърка да пробваш :-D Акумулатор може да не заредиш, но може да си начешеш "крастата", даже и "диоди от генератор на автомобил" не ти трябват, на шасито има един 3PM4, ползвай го по предназначение, поне докато не замирише на запъртъци :wink:
Братушките на такава работа казват "валяем дурака" :drinkers: :partyman:

Re: Зарядно за акумулатор с опростена схема!

Публикувано: вт мар 13, 2018 9:19 am
от didoni_
За тоя траф става дума,който дава при измерване на вторичната намотка 17,5 волта.
И диодите на другата снимка.

Re: Зарядно за акумулатор с опростена схема!

Публикувано: вт мар 13, 2018 10:38 am
от DundyTheCroc
Преди време си спретнах захранване/зарядно с малко китайски части:
Регулатор по напрежение и ток:
https://www.aliexpress.com/item/DC-CC-1 ... 0.0.NjIEcl
Волт и ампер метър:
https://www.aliexpress.com/item/DC-0-10 ... autifyAB=0
Ползвам импулсно захранване на 24 волта, но може да се ползва и траф с изправител до 40 волта на изхода. С подходящо охлаждане регулатора държи спокойно 7А ток за дълго време. При мен всичко е в кутия от компютърно захранване, с 10 оборотни потенциометри за плавен реглаж и реглаж на оборотите на вентилатора, което са си просто глезотии де. Трябва да се има предвид, че схемата не спира заряда при достигане на зададеното напрежение, но тока пада почти до нула, така че за оловни акумулатори е идеална.

Re: Зарядно за акумулатор с опростена схема!

Публикувано: нед мар 25, 2018 8:57 pm
от zdravcho
Бащата преди мноооого години си е направил зарядно: траф, изправителна плочка и ампермер. Без никакви регулировки, колкото да посъбуди акумулатора. Та реших да го модернизирам малко, като му добавя схемата за регулировка с тиристор с фазовото управление Изображение. Обаче докато се ровичках из нета попаднах на това изделие
http://www.elimex.bg/userfiles/editor/f ... nolife.pdf ...и се чудя сега кой вариант. Заслужава ли си 10те пари втория вариант :?

Re: Зарядно за акумулатор с опростена схема!

Публикувано: пон мар 26, 2018 10:53 am
от petrov7111
Тая схема на Елимекс не мисля, че ще работи за такива токове. Тока минава през R5,R6,R7, които заедно правят обща мощност под 1 ват. Несериозно е за авто-акумулатори.

Re: Зарядно за акумулатор с опростена схема!

Публикувано: пон мар 26, 2018 1:17 pm
от zdravcho
И аз това си помислих първоначално, но сметките показват друго - при 5А ток на заряд, през всеки от въпросните резистори ще минава 1,6666666667А и при съпротивление 0,1ом отделяната мощност върху всеки резистор ще е около 0,27W Ако греят ще се сменят с по-мощни.Това да е проблема. Намерих и руски вариант на такова зарядно
Прикачен файл:
TL494charger.gif
TL494charger.gif (55.87 KиБ) Видяна 3212 пъти

Re: Зарядно за акумулатор с опростена схема!

Публикувано: пон мар 26, 2018 2:32 pm
от lz1wvm
Не знам защо не ти харесва фазовия регулатор.При мен си работи от доста време,и съм доволен.

http://www.kn34pc.com/construct/lz1wvm_bat_charger.html

Re: Зарядно за акумулатор с опростена схема!

Публикувано: пон мар 26, 2018 5:58 pm
от П. Петков
lz1wvm написа:
http://www.kn34pc.com/construct/lz1wvm_bat_charger.html
http://www.kn34pc.com/construct/lz1wvm_bat_charger.html
Здравейте!
Няколко боязливи въпроса по схемата:
Диодът BYV92 за какво е сложен?
Селеновият "Грец" е излишен и може да се ползва този на регулируемия изправител.
Десулфатизиращият товар работи непрекъснато, включително и при наличие на заряден ток.
Това налага зарядният ток да е сума от този през товара и акумулатора, но не по-малък от този през товара.
В противен случай балансът при зареждането ще е отрицателен за акумулатора.
Ако контактите K1, K2 и K3 принадлежат съответно на релетата Р1, Р2 и Р3, не ми е понятна ролята на Р3?
Схемата има особеност, че при откачване на акумулатора и изключена десулфатизация, релето Р2 не винаги ще изключва, като това зависи от фазовия ъгъл за управление на тиристора. Тоест, има токов диапазон на зарядния ток, при който след откачването на акумулатора автоматиката няма да предизвика изключване.
Доколкото разбирам, селеновият изправител (Без филтрация?), заедно с релето Р1, осъществяват релейно усилване на Р2.
Не може ли просто да се ползва за Р1 12 Волтово реле с достатъчна комутационна възможност? Почти всички релета имат ток на удържане (Магнитодвижеща сила на удържане - F=Imin.W), който при съответното съпротивление на намотката, определя съществено по-ниско напрежение на удържане от номиналното захранващо, както и по-ниско напрежение на включване (в случая 12 Волта).
При наличие в схемата на два източника, би трябвало всеки да има и отделен предпазител. В случая единият между минуса на двуполупериодния изправител и средната точка на трафа, а другият непосредствено и последователно на акумулатора. Още по-добре е да се сложат два предпазителя преди анодите на диодите, вместо общ към минуса. Така трафа ще се запазва при пробив на диод. "Регулиране" напрежението на включване при Харманлийските релета може да се направи чрез разтягане на възвратните им пружини. Разбира се не трябва да се прекалява, защото при липса на реманентна въздушна междина те могат да си останат включени след отпадане на захранването, което се дължи на остатъчната индукция в магнитопровода.

Re: Зарядно за акумулатор с опростена схема!

Публикувано: вт мар 27, 2018 1:59 pm
от lz1wvm
Схемата не претендира за зарядно с многофункционално управление на тока и напрежението.За това е и доста опростена.
Диода до колкото си спомням си беше на радиатора.Предпазитела е само на акумулатора(не е начертан),и съответно на първична на трафа.Силовото реле съм го избрал с отделно захранване,тъй като там напрежението не се мени,а и съм имал такова излишно.Ролята на реле 2 е да подаде захранване към акумулатора,ако напрежението му е над 10 волта,и да го изключи когато се зареди.Ролята на реле 3 е когато реле 2 изключи,зарядната схема да остане включена към захранването,а не към акумулатора.Десулфатизатора почти не съм го ползвал,но естествено,че тока на заряд трябва да е по голям от товара.Обикновенно десулфатизацията се осъществява в началото на заряда(при по голям ток) след това се изключва.Разбира се че има схеми на десулфатизатори,но все пак говорим за нещо опростено,което в къщи да върши работа.