• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
hidrazin - майстор
fox_vt написа:
Ха да ви видим.
Ми ха да те видим кво си сътворил... :-D
:partyman:
fox_vt - майстор
А нищо не съм сътворил ама един чиляк ми разправя едни теоретични работи които нещо са ми съмнителни ама нали теорията малко ми куца та затова.
Според мен тока ще се ограничи на максималния ток на крушката според него за да се ограничи на този ток 5 А трябва да се свърже последователно съпротивление 0,2 ома тъй като реалното напрежение ще е 5 волта понеже зарядното 17 дава но акумулатора е 12 ...
iliya_i - майстор
Законът на Ом за част от електрическата верига има вида:

I = U / R , или
U = R * I , или
R = U / I ,
където:

U е напрежението или разликата между потенциалите,
I е силата на тока,
R е съпротивлението.
Но във твоят случай, понеже лампата не е с постоянно съпротивление (то зависи от температурата и, която пък е зависима от тока) лампата трябва да се определи опитно.
Ако се използва резистор, там тази зависимост е доста по-слаба и се изчислява лесно - пада на напрежение върху ресистора (в случая около 4-5V) към тока който искаме.
kozl - майстор
Максималния ток е I=W/U и при положение, че в-у разредения акумулатор няма никакъв пад на напрежение.
Тая задача е с две неизвестни и аз бих я решил емпирично, защото не знам каква е мощността на крушката при 17 волта напрежение.
А м-у другото като стаа въпрос за 55 ватова крушка, то мощността за какво напрежение важи :?
Щото 12 волта е условно напрежение. Нали тая крушка няма да работи на 12 волта, освен при загасен двигател.
iliya_i - майстор
kozl написа:
А м-у другото като стаа въпрос за 55 ватова крушка, то мощността за какво напрежение важи :?
За номиналното напрежение (12V) което е записано до номиналната мощност (55W)
Изображение
fox_vt - майстор
Ама те тия 17 волта ще клекнат все пак като се мери на клемите напрежението е по ниско. А ако е резистор каква ще е стойността му тогава.
iliya_i - майстор
fox_vt написа:
Ама те тия 17 волта ще клекнат все пак като се мери на клемите напрежението е по ниско. А ако е резистор каква ще е стойността му тогава.
Ще клекнат с толкова, колкото е пада на напрежението върху лампата или резистора.
За това колегата го смята за 17-12=5 V (това е напрежението върху самата лампа/резистор - между двата му извода). Трансформатора и акумулатора не клякат (или поне незначително).
За затворен контур на електрическа верига – втори закон на Кирхоф
Алгебричната сума на напреженията в затворен контур от електрическа верига е равна на алгебричната сума на електродвижещите напрежения в същия контур.

При постоянни напрежения и токове:

∑ U = ∑ E
като напреженията за пасивните участъци на контура се изразяват така:

U k = R k ⋅ I k
DMN - майстор
fox_vt написа:
Какво ще стане ако последователно на зарядно се свърже крушка примерно 55 вата автомобилна и всичко това се закачи за доста изтощен акумулатор. Теоретично зарядното дава максимум 10 ампера колко ще е тока при тази постановка. Като бонус ако крушката я няма зарядното зарежда на максимум 10А. Ха да ви видим.
А на мен ми е интересно - с колко теоретичното, ще се размине с практичното(на практика). Щото много зависи от капацитета, начина на производство и "здравословното " състояние на акумулатора. Измерването му е майката за всеки отделен случай(акумулатор) :) .
fox_vt - майстор
И на мен това ми е интересно. Знам че най лесно се ползва крушка за да се ограничи тока но се оказва че не било баш така. Скоро ще направя една практическа постановка ей така за мене си...
hidrazin - майстор
Крушката не се използва основно за ограничаване на тока.
Използва се нелинейното съпротивление на ламБата с нажежаема жичка за стабилизиране на тока.
Преди години електронните зарядни не бяха толкова достъпни и това беше някаква алтернатива за "автоматично" зарядно.
За какво говоря? Нека приемем че горната ламба при 12V тока и е около 4,5А - идеален заряден ток за масовите акумулатори 42-45Ah.
В началото на заряда ламБата трябва да свети с около номиналната си сила. Това осигурява заряден ток около желаните 4,5А.
В процеса на заряд акумулатора си повишава напрежението като за ламБата остава по-малко напрежение (условно приемаме че изправителя дава константно напрежение).
Това пък води до намаляване съпротивлението на ламБата а от там зарядния ток се изменя много по-малко, отколкото щеше да е ако се използва съпротивление.
Но зареждането трябва да е най-малкото по време. За 10-тина часа един такъв акумулатор се зарежда на 70-80%. Нататък е възможен презаряд.
Демек може да го включиш преди да си легнеш и сутринта ще е готов да ти свърши работа.
Ако се използва съпротивление за ограничаване на тока, то трябва да ходиш да го ръчкаш - да увеличаваш тока или ще трябва повече време за заряд.
Общо взето добро, евтино и достъпно решение за отминалите години...
:partyman:
P.S. Виждал съм няколко такива.
Най-доброто беше направено с две крушки и ключе за да изключваш или включваш втората (при големи акумулатори).
Та трафа имаше вторична с няколко извода които се превключваха с галета.
Амперметър нямаше - тока се нагласяше първоначално с галетата по светенето на ламБата. :-D
P.S.2 Малко оффтоп за размишление. НЕ ПРАВЕТЕ ТОВА В КЪЩИ !!!

ИзображениеИзображение
Изображение
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13

Тема "Зарядно за акумулатор с опростена схема!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: