Junak написа:Хайдеее, пак ще си ги мериме. Моят пък е с такъв мотор. Без табелка. И е от известна марка.Темата е стара, но се надявам да има включване по моите въпроси.
Моторът ми е същия като този на снимката, само има добавена термична защита. Климатикът е Осака CH-12-DJ. Имам съмнения, че управлението не разбира, че вентилаторът работи и спира климатика (мига лампата Таймер). Въпросът ми е дали датчикът на Хол в самия мотор не е сдал багажа, може ли да се ремонтира или се сменя целия мотор?
По принцип не се занимавам с ремонт на климатици, но в случая никой не ще да се заеме дори с диагностиката, само ми се подхвърлят идеи за тръбни датчици, въздушни датчици, външни датчици (изпонасмених ги без резултат). Заинатих се да го вкарам в пътя тоя климатик (на щерката е и ми е някакъв сантимент) - продължих да ровя и разпитвам. Насочиха ме към кондензатор, затегнал мотор и датчик на хол. Симптомите са следните, при включване на отопление външното тяло зарабова (компресор и вентилатор), питата на вътрешното тяло започва да се загрява леко, включва се вътрешния вентилатор (на максимални обороти), след няма и минута всичко спира и започва да мига индикацията за ТАЙМЕР. Искам да уточня, че във времето нещата набъбнаха т.е. миналата зима климатикът поработваше, позатопляше стаята и след това спираше с мигащ таймер, сега още докато тръгне вътрешния вентилатор и е спряло всичко. Разсъждавам на глас, може и да греша, затегнал мотор няма (турбината се върти леко и има инерция), ако е кондезатора турбината изобщо няма да се завърти, а ще трепти - остава да е датчика на Хол или нещото, което го следи. Кое да проверя и в каква последователност - платката е свалена, моторът днес ще разкуплирам от турбината (в момента не се виждат надписите му, а може и да няма такива).
Благодаря предврително на всички отзовали се!