• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Thomson Life - специалист
Не знам дали е писано по темата, но аз нищо не можах да намеря. Искам да си направя аварийно лед осветление, което като няма ток ще бъде захранвано от акумулаторни батерии. Та дилемата е как да ги зареждам тези батерии ? Или по-точно ще им стане ли нещо, ако са постоянно свързани към заряд или трябва след като се заредят да се изключи заряда към тях ? :?:
Andri01 - майстор
Могат да стоят на подзаряд непрекъснато. На около 90% от напрежението на заряд.Ако акумулатора е 12В.,оставяш го на 13-13,2В. Но е добре поне веднаж месечно да го пускаш да работи/ евентуално с крушка/ и да падне до към 11В.
ditronix - специалист
Напрежението на подзаряд трябва да е 13,5-13,8V! 13,2 e малко! По този начин се поддържат батериите в алармените системи. Ако батерията е до 10Ah един стабилизатор на съответното напрежение с LM 317 върши идеална работа! Добре е ИС да се подсигури с радиаторче, защото след спиране на тока батерията ще дръпне повечко, за да се възстанови.
nikolovvd - майстор
Тъй като различните видове акумулатори имат различен режим на зареждане, може би трябва да се тръгне от това, какъв вид акумулатори ще се използват.
Ако се използва акумулатор от автомобил, има зарядни, които след зареждане на акумулатора до 14.4V, минават автоматично в режим на поддръжка от 13.6 V.
При никелкадмиевите при достигане на номиналното напрежение, напрежението на акумулатора започва да спада. В този момент зареждането трябва да се изключи. Не трябва да се пренебрегва основният недостатък на този тип акумулатори, т.нар. "напреженова памет". Освен това трябва да се следи и температурата по време на заряд, за да не се повреди акумулатора.
Не на последно място е и факта, че през 4-5 максимум 7 години акумулаторите трябва да се подменят, за да могат да изпълняват коректно задачата си.
Andri01 - майстор
Ползвам оловен,т.н "сух" акумулатор 18Ач. за автоматиката на гаражната ми врата. Стои на подзаряд на около 13,5В. ,май беше. И така е вече 4години.Самата автоматика и двигателя е на 12В.
nikolovvd - майстор
Не е сух. Ако вдигнеш с едно шило една от шестте кръглите "тапички", под тях ще видиш гумените такива, а като ги отвориш тях ще видиш разтвора в клетката. На радио СОТ-а ползват такива, но 7Аh и въпреки специализираните схеми за поддръжка на акумулатора 2 пъти за 10 години са идвали у нас да сменят акумулатора, защото явно дава някаква аларма в охранителната фирма.
Andri01 - майстор
Да,отварял съм-вътре електролита има консистенцията на мед.:) Работния ток при мене е към 3А. при движение и това донякъде се води цикличен разряд.
ditronix - специалист
Да, не са точно сухи, ама почти. Гел батерии се водят, течност в тях няма! Говоря за батериите, които са в алармените системи! И на повечето от тях е написано как се зареждат.
ivanovrg - специалист
и аз искам да правя същото осветление,но цялото ми ЛЕД осветление е на 220В
и след много мислене реших да сложа един УПС
ditronix - специалист
Добре, но UPS-a харчи много ток за собствена консумация. Какви са лампите и не може ли да се заменят с такива на 12V? Все пак за аварийно осветление едва ли се ползват кой знае колко на брой лампи?
  • 1
  • 2

Тема "Аварийно осветление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: