Подариха ми един токоизправител АПС12/3.5 - 2А с много проста автоматика - 2 броя релета, кондензатор, потенциометър в схемата, 2 лампички. Изправянето е селенови елементи. Очевидно нямам никакъв интерес да се занимавам с това недоразумение със селеновите елементи и веднага се сменя с 10А ГРЕЦ, закрепен на металният корпус(за някакво охлаждане). Интересно ми е, понеже рядко се срещат релета от подобен тип, токоизправителят е на 40 години - струва ли си да се занимавам с автоматиката да я ремонтирам? Общо взето в този метален корпус никак не ме радват 220-те волта на платката, по която минават и 12V.
Токоизправителят няма защита от обратен поляритет и от там при обръщането на клемите при свързване към акумулатор е издумкан селеновият токоизправител. Трансформаторът е здрав, което си е чиста печалба отвсякъде. Има напрежение на празен ход 17-18V. Схемата за спиране на зареждане при зареден акумулатор е учудващо проста и се чудя дали си струва да се запази, защото има мнения, че не е най-удачната.
Едното от релетата на платката е махнато/липсва и за това е тази чуденка. Това реле е за поддържащият заряд, като го гледам. Документацията му не е от най-добрата и ги няма описани точните номера на елементите, за да купя точно такъв(при условие, че имам желание и намеря).
Токоизправителят няма защита от обратен поляритет и от там при обръщането на клемите при свързване към акумулатор е издумкан селеновият токоизправител. Трансформаторът е здрав, което си е чиста печалба отвсякъде. Има напрежение на празен ход 17-18V. Схемата за спиране на зареждане при зареден акумулатор е учудващо проста и се чудя дали си струва да се запази, защото има мнения, че не е най-удачната.
Едното от релетата на платката е махнато/липсва и за това е тази чуденка. Това реле е за поддържащият заряд, като го гледам. Документацията му не е от най-добрата и ги няма описани точните номера на елементите, за да купя точно такъв(при условие, че имам желание и намеря).