• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
jordanvass - майстор
Слагаш + на уреда към базата, а с минуса проверяваш емитер и колектор последователно. И на двете трябва да показва еднакво - няколкостотин единици, зависи какво мери уредът ти. Не трябва да е късо, не трябва да е прекъсване. После разменяш изводите - минус на базата, а с плюса мериш на емитер и колектор последователно. Трябва да дава прекъсване - голямо съпротивление. Ако дотук е така, накрая мериш между емитер и колектор и в двете посоки - трябва да показва голямо съпротивление, тоест да няма връзка.
FM STEREO - специалист
Ако дава пълна нула,значи има пробив между емитера и базата. При "N" преход се измерва като плюсовият кабел на оммера се поставя на базата,минусовият на колектора,трябва да покаже някакво съпроривление от рода на 800 ома,след това слагаш минусовият край на емитера,показанията трябва да са горе долу същите,малко по високи от тези на колектора. след това сменяш кабелите,слагаш минусовият на базата и повтаряш операцията,трябва да показва безкрайно голямо съпротивление,после проверяваш врига колектор-емитер,ако няма диод(някой транзистори имат вграден диод в веригата колектор-емитер) трябва да показва безкрайно голямо,ако има диод,един път ще покаже 700-800ома в едната посока, а в другата безкрайно голямо. При транзисторите с "Р" преход е същото с тази разлика,че когато минуса е на базата ще отчита съпротивление, и обратно при плюс на базата,то ще е безкрайно голямо.
shadow__01 - майстор
Измерват се не на верига, а на p-n преход. Тук е обсъждано viewtopic.php?t=45697
mgbagera - специалист
Благодаря за информацията =D>

Единия е здрав и дава стойности 700 на 720. Мерен на обратно дава прекъсване.
Другия за който имах съмнение дава 400 между база и колектор, и късо между база и емитер.
FM STEREO - специалист
Сменяй изгорелия или и двата и пускай захранването :проба:
mgbagera - специалист
Смених ги ииии нищо.
Може би ще се откажа но, не веднага :mrgreen:

http://www.kumanov.com/Hardware/ATX/Codegen0.jpg
Сега свалих втория радиатор заедно с диодите и показва че на номер 9 са пробили и двата диода.



П.П: Понеже срещам трудност в намирането на sbl3040, може ли само за проба да сложа два 1n5822 ?
Искам да видя само дали ще запали захранването. Няма да го товаря просто на празен ход дали ще издържи с тези 2 диода по 3А ?
Ако запали, утре отивам пак на Монтана и ще си купя по силни диоди.
shadow__01 - майстор
mgbagera написа:
Искам да видя само дали ще запали захранването. Няма да го товаря просто на празен ход дали ще издържи с тези 2 диода по 3А ?
Ако запали, утре отивам пак на Монтана и ще си купя по силни диоди.
Както си видял оригиналните диоди са "двойни" (два диода в един корпус с общ катод). Може за проба да сложиш два диода по тази схема https://www.google.bg/search?q=%D0%B4%D ... nIFySkM%3A
mgbagera - специалист
За схемата ясно но какви диоди :? Горе споменатите 1n5822 ще станат ли за теста ?
hidrazin - майстор
mgbagera написа:
...Сега свалих втория радиатор заедно с диодите и показва че на номер 9 са пробили и двата диода...
Ти чуваш ли се какво говориш? Това са два 30-амперови диода в един корпус и вероятно са за +5V.
Ако и те са изгорели захранването е направо за коша.
Я кажи сега как реши че са изгорели и какво ти показва уреда?
И друго. Ти тези 5V за дежурното напрежение на лилавия кабел - появиха ли се?
И да не те плаша ама има тук един "колега" дето вече 5 години не успя да оправи ни едно такова захранване.
Сега гледам се е насочил към ремонт на монитори.
Горките монитори. :? :-D
Де да знам, може да имаш по-голям късмет от него.
:partyman:
mgbagera - специалист
Там е въпроса че уреда не показва нищо на тези диоди. Една 0, никакво съпротивление, все едно са окъсили.
5-те за дежурното си дойдоха.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Тема "Ремонт на компютърно захранване" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: