Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ktamen - специалист
Предния ми коментар не беше адресиран към теб.
Нищо не съм правил. Преди няколко години си купих един такъв компресор за 20лв. Щях да го режа да видя дали вътре наистина има DC мотор, ама се намери познат да ми обясни какво има вътре. И затова още си ми стои.
Пробвал съм да въртя с пръсти мощен стъпков мотор, волтметъра стигна до десетина волта. Демек с една манивелка и някое диодче и може да се зарежда акумулатор. С двигател от компресор резултатът ще е още по-добър. Така или иначе такъв генератор струва по-малко дори от кондензаторите на автора, а е 100 пъти по-надежден и разбира се КПДто е значително по-високо.
Генератор нямам намерение да си правя, щото си имам една Хонда (със синхронен генератор), всъщност и нея я паля крайно рядко и само ми заема място. Даже може да я разваля и да си направя водна помпа от нея.
Ако бях близо до подходяща река или ако имах вила без ток сигурно щях да си направя нещо да си светя, ама поне засега не ми е нужно, а нямам време да се занимавам с безполезни за мен експерименти.
Сетих се, че всъщност съм използвал синхронен генератор. Преди мноооооого години бях качил едно гедерманско динамо от колело, заедно с 30см ламаринена перка на върха на една топола. Бях хлапе тогава, произвеждаше ток колкото за една лампичка, а имаше сериозен риск мачтата (6м водопроводна тръба 1 цол) да падне и да пребие някой и се наложи да я сваля.
Hoвoceлckи - майстор
Викаш лаф да става. Правотокови двигатели, динама от велосипеди ... всичко е синхронни машини :wink: Пък и като не си се занимавал с такива неща, най-важното е да ти се каже с какво ще се развъртат за да дадеш компетентна препоръка :idea:
ktamen - специалист
Къде съм писал, че правотоковите двигатели са синхронни машини?
А велосипедното динамо си е точно синхронен монофазен генератор. Явно никога не си отварял такова или нямаш представа какво е синхронен генератор.
За да се даде оптимален вариант е важно не само с какво ще се върти, но и какво ще захранва. Наистина ли е нужно да ти го обяснявам това?
Brassmonger - специалист
пет апр 15, 2016 8:30 pmHoвoceлckи написа:
Развърташ ли до 1500 оборота. С какви кондензатори си правил проби? Очаквай да иззгори крушката в някой момент. Аз изгорих три изоставих експериментите. В един момент престана да се самовъзбужда ...
Успех!
Винаги може да го възстановиш като го включиш за кратко като двигател дори и на една фаза. Другият вариант е кратък опит с кондензатор за по-ниско напрежение.
Brassmonger - специалист
съб апр 16, 2016 11:20 pmнеотрино написа:
Здр.първият ми опит беше с 3 фазен кондензатор 3*10мф 15кВа,вторият ми опит беше с 100мФ 450В а сега рандемана е по добър при 50мф 450В.при оборотите съм малко зле 850-935об/мин треба да догоня синронните 1500об/мин.,другият проблем е под вкл.товар системата не отдава напрежение.Засега сим по средата на пътя продължавам да дерзая. :goodman:
Товарът трябва да го включиш в момента, в който вече се е самовъзбудил генераторът. Причината е, че ниското съпротивление на мощен товар действа като проводник на късо и не дава възможност за получаване на :) първоначалния заряд в кондензаторите.
Hoвoceлckи - майстор
Бях споделял на приятел бобиньор за тази тема. Днес забуксувал с някакъв ... Докарали му само статор (5-10кВт) за пренавиване. Казано е, че е от генератор (развъртан с някакъв дизел). Проблемът тръгва от това, че лакът е напълно здрав и няма никакви признаци да е претоварван. Вярно, че не е асолютно изключено междувиково късо, но ... Ако кондензатора(ите) е дал фира, ако е липсал напълно остатъчния магнетизъм, може би ако са го пускали последно под товар ... и след пренавиване пак няма да заработи?
Свързан е "двойна звезда"(мисля). По-дебелите изводи са средни точки. Белият е звездния център.

Прикачен файл:
статор 2.jpg
Прикачен файл:
статор.jpg


Табелка няма. Обратната връзка със собственика е ... не си е работа. Някой имал ли е "близка среща" с нещо подобно и ако може да ми подскаже от някъде информация?
Благодаря предварително!
lov - майстор
Ако има междувитково късо да се е запалил до сега. По ми се чини че няма остатъчен магнетизъм и не успял да се възбуди. Случвало ми се е такова нещо на стоял на склад генератор. Нещо подобно се случва и при кратковременно претоварване с изгасване на двигателя или пускане под товар за което и ти спомена.
На самия не е предвидено първоначално подмагнитване. Лечението е на място. Ръгаш някоя от намотките към автомобилен акумулатор за кратко колкото да набере малко. Разкачаш и палиш генератора. Би трябвало да се самовъбуди. Но все пак проверете намотките за пробив с тестера на високо напрежение.
hidrazin - майстор
+1
След възбуждане с кундурматор следва да се претовари за да се намагнити.
Иначе следващото поискане пак ще е ядец.
На 30kW агрегат поради липса на такъв товар съм използвал ... заземителни колове.
Пробвано и работи.
:partyman:
Hoвoceлckи - майстор
Той за пробив най-вероятно ги е проверил - знам му похватите. Лошо е, че поръчката е минала през няколко ръце. Той е само работник бубиньор (случая) в работилница. "Другото" е на стотина километра и не е на дневен ред за обсъждане. Бе тъпа ситуация. Вършил ми я работа и ми се иска да му помогна някак си.
Никъде не срещам да се подмагнитизира ротора (с удряне) с постоянен (неодимов) магнит? В смисъл - така и така е разглобен. Това за "колегите", които на място го "обслужват", щото по другите начини по-скоро може да го довършат ...
Нещо специфично (поне за мен) като подсказка за модела: от страната на куплирането нямал собствен лагер, а ротора го носела опашката от двигателя. За пръв път чувам за такова изпълнение. Ако "боба" покаже модела ... всъщност знам ли защо ли ни е ...
hidrazin - майстор
вт яну 21, 2020 9:36 pmHoвoceлckи написа:
Никъде не срещам да се подмагнитизира ротора (с удряне) с постоянен (неодимов) магнит ...
Къф неодимов магнит, кво удряне, кви пет кинта???
Проблема с удрянето е че не са удряли когото трябва и където трябва (по главата), когато е трябвало...
:partyman:

Тема "Помощ за самоделен асинхронен генератор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: