Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
vgeorgiev - специалист
kolcho написа:
vgeorgiev написа:
Добре де ако монтираме гребена отгоре (страната без подвижни елементи), тогава къде ще е стегнат фазовия кабел в главния предпазител (този идващ от електромера) ? :arrow: От долната си страна :arrow: тази с подвижните елементи. Опс... противоречие на горното правило. :!: :wink:
Вероятно ти е трудно да съобразиш, че главният предпазител може да се свърже с фазовия кабел от електромера по същия начин , а после, с помощта на един Ес-мост, фазата да отиде на гребена, захранващ реда от останалите предпазители? Ако е така - жалко...

И наздраве :partyman:
Я снимай таблото у вас да видим ти така ли си направил ?
Много ми се иска да видя мост и кабел влизащи в един предпазител.
kolcho - специалист
vgeorgiev написа:
Много ми се иска да видя мост и кабел влизащи в един предпазител.
Преди да гледаш това, ти предлагам да видиш нещо, което май не си виждал. Така ще задоволиш налазилото те ехидно любопитство по един удовлетворителен начин, мисля !
Изображение
vgeorgiev - специалист
kolcho написа:
vgeorgiev написа:
Много ми се иска да видя мост и кабел влизащи в един предпазител.
Преди да гледаш това, ти предлагам да видиш нещо, което май не си виждал. Така ще задоволиш налазилото те ехидно любопитство по един удовлетворителен начин, мисля !
Изображение
Трябва да се чувствам затапен ли ? Аз не бих сложил такова нещо.
Отделно от това, би ли реферирал към наредба, казваща, че подвижните части не би трябвало да са под напрежение в изключено състояние.
kolcho - специалист
vgeorgiev написа:
Аз не бих сложил такова нещо.
Така ли? Защо, ако не е тайна?
:shock:
Кики - специалист
Защо се вкарвате във филми? никакво значение няма къде ще се сложи гребена и съответно къде ще се свържат изводите.
За предпочитане е гребена да е горе защото при наложила се последваща интервенция в таблото по изводи се работи по-лесно когато са долу, и естествено че ако гребена е горе то захранващия кабел ще влезе в главния предпазител отдолу, или обратно.
И ако слагайки гребена се ориентира напред зад него в гнездото на предпазителя спокойно си влиза и се стяга достатъчно добре кабел с подходящо сечение без никакви приспособления като посочените. Имаше подобно питане и за ДТЗ, отгоре или отдолу!!! ми Ц, никой производител не го споменава даже като изискване.
vgeorgiev - специалист
kolcho написа:
vgeorgiev написа:
Аз не бих сложил такова нещо.
Така ли? Защо, ако не е тайна?
:shock:
Предпочитам в една дупка (предпазител) да влиза едно нещо (кабе/гребен) и да е стегнато яко.
Не искам връзки 2в1 особенно, където тече сумата на токовете на всички кръгове.

Няма кой да ти вдигне предпазителя, за да се притесняваш за фаза по подвижните чати. Ако все пак се притесняваш пусни входящата фаза в главния предпазител от неподвижната му страна, а от другата пусни гребена.

Гаси винаги главния, когато пипаш по таблото.
Благодаря Ви,
за обясненията и изясненията, които дадохте колеги.
Наздраве!!!
:partyman:
kolcho - специалист
Кики написа:
никакво значение няма къде ще се сложи гребена и съответно къде ще се свържат изводите.
За предпочитане е гребена да е горе
Твърдиш нещо, после веднага започваш да се самоопровергаваш - как така "няма никакво значение", ама е "за предпочитане"? Щом едната позиция е за предпочитане, то тогава позицията на гребена ИМА значение!
Към твоя аргумент за удобство при монтажа, добавям още два:
1. По наложен стандарт, позиция "включено" на палчетата на предпазители трябва да е нагоре. Това очаква всеки един потребител и при обръщане на предпазителите могат да станат много неприятни / разбирай - смъртоносни/ грешки.
2. По спесификациите на фирмите-производители, входящата фаза се връзва само на контакта, който е статичен. И който трябва да е ОТГОРЕ, за да се спази стандарта за движение на палеца. За да няма грешки - всички надписи по предпазителя са ориентирани така, че да се четат именно в това положение, иначе са "нагоре с краката".

Т.е - понеже палецът трябва да е в горно положение, за да имаме включено захранване, следва, че общата връзка трябва да е отгоре, което е и едно премислено удобство - връзването на кабелите за отделните кръгове отдолу опростява живота на инсталатора. Това е и причината, поради която главният предпазител / ако има такъв/ не се връзва на общата шина, а получава фазата отделно, само за себе си, след което я праща на гребена чрез еска. Има тарикати, които / за да използват гребена и за главния предпазител/ въртят само него на 180 градуса. Това е груба и много опасна грешка, тъй като обръща посоката на палеца!
Те така :)
kolcho - специалист
vgeorgiev написа:
kolcho написа:
vgeorgiev написа:
Аз не бих сложил такова нещо.
Така ли? Защо, ако не е тайна?
:shock:
Предпочитам в една дупка (предпазител) да влиза едно нещо (кабе/гребен) и да е стегнато яко.
Мисля, че бъркаш тези дупки с едни други. Съжалявам за изневерите на жена ти...
:wink:
vgeorgiev - специалист
kolcho написа:
vgeorgiev написа:
kolcho написа:

Така ли? Защо, ако не е тайна?
:shock:
Предпочитам в една дупка (предпазител) да влиза едно нещо (кабе/гребен) и да е стегнато яко.
Мисля, че бъркаш тези дупки с едни други. Съжалявам за изневерите на жена ти...
:wink:
=D> =D> =D>
Чакам снимка на електрическото табло с дупките. Или дупката на жена ти!

Тема "Има ли значение?!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: