Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Joro T - специалист
Здравейте майстори, ентусиасти и такива като мен които обичат сами да си правят нещата.
Знам, че ще ви звучи елементарно, но имам едно питане към вас - как да си свържа един стар, но неизползван въздушен пускател към електромотор. Ще съм благодарен ако драснете с пайнт върху снимката която ви поствам, къде точно да закача мотора и къде захранването, което ще е 220в. и без зануляване. Благодаря предварително!
Прикачен файл:
PV.JPG
fikata - майстор
Провери бобината на контактора за какво напрежение е 380/400/, 220/230/, или друго по ниско.
Ето ти схема на пускателя:
Изображение
Захранване фаза-нула на L1 и L2 /или L3/
Към двигателя U и V /или W/
Свързването на оперативната верига K5 и A1 зависи за какво напрежение е бобината на контактора.
Задължително е свързването на защитното заземяване/зануляване/ към двигателя с третия защитен проводник /на схемата означен с PEN/, КОЙТО НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПРЕКЪСВА ОТ КОНТАКТОРА ИЛИ ТЕРМИЧНАТА ЗАЩИТА .
Joro T - специалист
Пише К25Е
660v ~25A
AC3/10 380V 25A
IP00 БДС 6012 - 84

Подобен на тоя пускател, но ръждясал и негоден дядо ми го ползваше на 220, а на него също пишеше същите волтажи. Ето защо си помислих, че и тоя би могъл да работи на 220в, а може ли в действителност?
Joro T - специалист
Благодаря за бързия отговор но от схемичката нищо не разбирам. Занулаването ще е към корпуса и го виждам. Захранването ще е гогре където стърчи една червена жица, мотора ще е някъде отдолу според мен, но и него незнам къде точно да го вържа. С 2 думи ако с пейнта ми драснете като за малумен къде точно да вържа мотора и захраването ще е супер! :) неразбирам от схеми, за което много съжалявам.
Joro T - специалист
До колкото разбрах, ако захранването го вържа за L1 и L2, то мотора ще бъде на U и V, но тая стърчащата червена жичка къде да я сложа? Расъждавам писмено и благодаря за отговорите! :)
fikata - майстор
К25Е
означава,че контакторът е за номинален ток 25А
но бобината му може да е за номинално напрежение: Контактор К25Е / 24V , 36V , 42V , 110V , 220V , 380V
На капака на пускателя на табелка с данните му трябва да пише за какво напрежение е бобината
Втората възможност да разбереш за какво напрежение е бобината е като прочетеш надписите на самата бобина на контактора.
/контактор е туй черното с трите клеми отгоре и толкова отдолу/

По принцип въздушните пускатели са предназначени за трифазно захранване,но може да се ползват и за монофазно...
Въпросът е за какво оперативно напрежение е предназначена бобината на контактора за да не стане грешка.
Поне от приложената снимка се вижда,че единият край на бобината трябва да получи фаза, но за другия не е ясно дали друга фаза или нула.
Ако можеш да проследиш другия край на бобината къде е бил свързан.За единият е ясно - получава фаза. Другият се съмнявам,че е бил свързан с друга фаза/червеният прекъснат проводник на входната клема на контактора/
Клемите на бобината на контактора са долу под клемите на силовите и помощните контакти.
Joro T - специалист
Ето и един скрийншот от предния капак
Прикачен файл:
Label.JPG
На това по- голямато черното пише:
K25E
660V~25A
AC3/10 380V 25A
IP00 БДС 6012 - 84

На това по-малкото отдолу пише:
ЗАНН Ивайловград
РТБ-01 L96
500V
БДС 7375-85 95 0,63A

Питането ми е къде да свържа червената жичка, ако става за монофазен ток? :?
shadow__01 - майстор
Joro T написа:
Питането ми е къде да свържа червената жичка, ако става за монофазен ток? :?
Прочети на бобината какво пише! Тези табелки почти никой не ги чете и не работи по тях. Това е стар пускател и не се знае дали контакторът не е бил сменян.
Единият край на бобината се захранва от термичната защита, а другия е свързан към нулата. Това е ако бобината е за 220V. Ако е за 380V вместо към нулата се свързва към някоя от другите фази.
Първо четеш какво пише на бобината. Ако не се чете свързваш към нула. Ако включи не подскача значи е за 220V. Ако не включва или подскача значи е за 380V.
Пластинката за бутона пуск НЕ СЕ ПИПА С РЪКА. Натиска се изолиран предмет(например отвертка).
fikata - майстор
Не става за монофазен ток. От табелката се чете,че бобината на контактора е за 380V.
Можеш да захраниш монофазен двигател, но за да го командваш чрез този пускател за оперативната верига му трябва напрежение 380V.
Последна промяна от fikata на пон авг 29, 2016 4:38 pm, променено общо 1 път.
Joro T - специалист
Много ти благодаря за бързия отговор, както и за схемичката, която даде:)

Тема "Въздушен пускател на 220в." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: