Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
piron45 - майстор
Комшията ми рибар, донесе китайския си мотор за лодката, че спрял да работи и се изгърбил да гребе. Мотора е 12V BM4212. Какво се оказа като го пробвах. При всяко включване мотора тръгва за 3-4 секунди и спира, независимо на коя скорост е включен. Тоя номер го прави и напред и назад. Разглобих го да му видя карантиите. Горе в дръжката има едно реле, няколко диода, показващи заряда на акумулатора и превключвателя за скоростите - 5 напред и 3 назад. На практика няма какво да се развали. Останалата час от управлението е зад самия мотор. Платка с електроника и друга с 3бр. релета и два яки MOS транзистора. Пробвах го при откачен мотор без товар и пак изключва след няколко секунди. Значи определено в управлението е причината.
Не можах да открия схема на управлението , само PDF http://www.opblaasbootshop.nl/handleidi ... eiding.pdf
Ако някой се сеща къде може да се крие причината за повредата - да помага, че да се отърва от тоя китаец.
Благодаря предварително.

Пропуснал съм да отбележа, че по някакъв начин се е сменила полярността на изхода. Така предните скорости въртят назад и обратно задните напред. Комшията казва че в Гърция лятото го е давал да му сменят четки, но уж друго не били пипали.
Последна промяна от piron45 на нед окт 16, 2016 3:56 pm, променено общо 1 път.
MamaMy - майстор
Да няма някой термосуич вътре в статора? Премери тока на празен ход като завърти!
zdravcho - специалист
piron45 написа:
Пробвах го при откачен мотор без товар и пак изключва след няколко секунди.
- явно не е термозащита на мотора. А линка който си дал не го отваря "Pagina niet gevonden."
Junak - майстор
Потърси амперклещи и се опитай да измериш тока.
piron45 - майстор
Junak написа:
Потърси амперклещи и се опитай да измериш тока.
Това не е проблем, но управлението изключва и без товар по същия начин както и с мотора. С какво ще помогне меренето на тока.
Меренето се оказа проблем . Мултицета ми е до 20А, а амперклещите ми не мерят прав ток.
Junak - майстор
Мери тока но управлението без мотор - да не се срещат + и - при двата MOS транзистора. Че тая смяна на посоката :? Това след Гърция, нали? Но си е работил...
zdravcho - специалист
Да няма някаква защита ако са изтощени акумулаторите? Като изключва чува ли се да щрака реле? Ако се чува виж кое е релето и какво го управлява. Посоката на скоростите не може ли да е от обърнати захранващи кабели на мотора нали е постояннотоков?
piron45 - майстор
zdravcho написа:
Да няма някаква защита ако са изтощени акумулаторите? Като изключва чува ли се да щрака реле? Ако се чува виж кое е релето и какво го управлява. Посоката на скоростите не може ли да е от обърнати захранващи кабели на мотора нали е постояннотоков?
Кабелите към мотора могат да се разменят и тогава върви в правилна посока спрямо скоростите /пробвах го/, но на самите кабели излиза напрежение с обърнат поляритет. На + излиза - и обратно. Освен някой да е разпоил и разменил местата на кабелите , но не виждам смисъл.На мотора клемите са надписани и червения кабел си излиза от към плюсовата клема , но на червения кабел излиза -12V. Но като завъртя мотора и закача плюсовия на минусова клема, мотора си тръгва в правилна посока. Мотора не съм го отварял за сега, щото не виждам причина.
две релета щракат при включване и изключване. Едното в ръкохватката и някое от тези в корпуса зад мотора. Ще взема да изкарам навън цялата карантия да позамеря каквото може.

След като са сменили четките в Гърция е работел известно време и спрял както е бил навътре в морето, та се наложило доста да гребе за да излезе на брега.
zdravcho - специалист
...значи византийците са объркали нещо

Тема "Извънбордов електрически мотор - проблем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: