Колеги DMN и FM STEREO, благодаря за отзивчивостта... какво направих - взех друго зарядно у-во и го включих към акумулатора, зареди се нормално / т.е. акумулатора на колата е наред /На моето зарядно закачих акумулатора на мотора 12 волта / 4 ампера, като пак предварително премерих волтажа му / 11.18 V/, след 2 часа изключих зареждането и премерих отново 11,18 V, ЗНАЧИ зарядното ми не е наред макарда бръмчи...Свалих страничната решетка от любопитство, и установих, че към селеновите плочки един кабел идващ от трансформатора се е отпоил, запоих го.Наравих и нещо като пробна лампа от 100 вата 12 волта крушка и я включих към щипките на зарядното, вкл в мрежата 220 волта, и за мое учудване ломпата светна а зарясното взе да бръмчи по силно.Не, че открих топлата вода, но ма изводите / щипките / на зарядното е напрежение, а не сила на тока.Нямах по-голям амперметър да вкл последователно червен изход на зарядно-ампермер-червена клема на акумулатор, тогава може би ще даде и сила на тока А....Мултицете с който мерех акумулаторите не е мой ,дигитален, не знам модела....ОЩЕ ВЕДНЪЖ БЛАГОДАРЯ
petro49 написа:ЗНАЧИ зарядното ми не е наред макарда бръмчи...Свалих страничната решетка от любопитство, и установих, че към селеновите плочки един кабел идващ от трансформатора се е отпоил, запоих гоАми ние затова ти писахме да измериш напрежението(волтовете) на зарядното без да е свързано към акумулатора.
А най-сигурния начин да се разбере дали работи едно зарядно е, като му се измери зарядния ток със свързан към него акумулатор. Щеше да стане и с обикновен мултицет, повечето имат обхват за измерване на ток до 10А(напълно достатъчно за твоя случай). Но трябва да знаеш как се измерва тока(амперите) с мултицет.
Тия напрежения(волтове), които пишеш тук са ми доста съмнителни. Акумулатор с напрежение 11.18V без товар си е направо умрял. Или мултицета ти не е верен...Или имаш проблем с утечки някъде по превозното средство... Или ги държиш акумулаторите напълно изтощени(най-лошото за тях).Или акумулаторите са тръгнали към вторични суровини.