• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Колеги DMN и FM STEREO, благодаря за отзивчивостта... какво направих - взех друго зарядно у-во и го включих към акумулатора, зареди се нормално / т.е. акумулатора на колата е наред /На моето зарядно закачих акумулатора на мотора 12 волта / 4 ампера, като пак предварително премерих волтажа му / 11.18 V/, след 2 часа изключих зареждането и премерих отново 11,18 V, ЗНАЧИ зарядното ми не е наред макарда бръмчи...Свалих страничната решетка от любопитство, и установих, че към селеновите плочки един кабел идващ от трансформатора се е отпоил, запоих го.Наравих и нещо като пробна лампа от 100 вата 12 волта крушка и я включих към щипките на зарядното, вкл в мрежата 220 волта, и за мое учудване ломпата светна а зарясното взе да бръмчи по силно.Не, че открих топлата вода, но ма изводите / щипките / на зарядното е напрежение, а не сила на тока.Нямах по-голям амперметър да вкл последователно червен изход на зарядно-ампермер-червена клема на акумулатор, тогава може би ще даде и сила на тока А....Мултицете с който мерех акумулаторите не е мой ,дигитален, не знам модела....ОЩЕ ВЕДНЪЖ БЛАГОДАРЯ
DMN - майстор
petro49 написа:
ЗНАЧИ зарядното ми не е наред макарда бръмчи...Свалих страничната решетка от любопитство, и установих, че към селеновите плочки един кабел идващ от трансформатора се е отпоил, запоих го
Ами ние затова ти писахме да измериш напрежението(волтовете) на зарядното без да е свързано към акумулатора.
А най-сигурния начин да се разбере дали работи едно зарядно е, като му се измери зарядния ток със свързан към него акумулатор. Щеше да стане и с обикновен мултицет, повечето имат обхват за измерване на ток до 10А(напълно достатъчно за твоя случай). Но трябва да знаеш как се измерва тока(амперите) с мултицет.
Тия напрежения(волтове), които пишеш тук са ми доста съмнителни. Акумулатор с напрежение 11.18V без товар си е направо умрял. Или мултицета ти не е верен...Или имаш проблем с утечки някъде по превозното средство... Или ги държиш акумулаторите напълно изтощени(най-лошото за тях).Или акумулаторите са тръгнали към вторични суровини.
preslav - майстор
DMN написа:
petro49 написа:
ЗНАЧИ зарядното ми не е наред макарда бръмчи...Свалих страничната решетка от любопитство, и установих, че към селеновите плочки един кабел идващ от трансформатора се е отпоил, запоих го
Ами ние затова ти писахме да измериш напрежението(волтовете) на зарядното без да е свързано към акумулатора.
А най-сигурния начин да се разбере дали работи едно зарядно е, като му се измери зарядния ток със свързан към него акумулатор. Щеше да стане и с обикновен мултицет, повечето имат обхват за измерване на ток до 10А(напълно достатъчно за твоя случай). Но трябва да знаеш как се измерва тока(амперите) с мултицет.
Тия напрежения(волтове), които пишеш тук са ми доста съмнителни. Акумулатор с напрежение 11.18V без товар си е направо умрял. Или мултицета ти не е верен...Или имаш проблем с утечки някъде по превозното средство... Или ги държиш акумулаторите напълно изтощени(най-лошото за тях).Или акумулаторите са тръгнали към вторични суровини.
Позволи ми да не се съглася напълно с теб - 11.18V е много силно разреден акумулатор, но не и умрял, умрелият е без една клетка т.е. 10.5V и надолу. Амперметърът изобщо не е сигурен признак за изправен акумулатор - "заряден" ток тече и през "болен" акумулатор, но се зареждат само здравите клетки, а болната "ври". Трансформатоното зарядно (каквото е в случая) може да има 18V на празен ход - закачено на акумулатора "кляка", но напрежението постепенно се покачва. Сигурен признак за зареден акумулатор е напрежение на клемите 15-16-17V при закачено на него зарядно, клетките "бълбукат" равномерно, напрежението не се покачва в рамките на 1 час и т.н. Амперметърът е показател когато имаш източник на фиксирани 14.2 +/- 0.4V, в този случай съвсем нормално първоначалният ток скача на 20 и повече Ампера, но после бързо спада - в общия случай това е поддържащ заряд, а не зареждане.
Като цяло не си казал нищо грешно, но не това е теорията на зареждане на класическия автомобилен акумулатор.
DMN - майстор
preslav написа:
Позволи ми да не се съглася напълно с теб
Разбира се, че ти позволявам да не се съгласиш с мен, както е позволено на всички, които участват във форума :)
preslav написа:
Амперметърът изобщо не е сигурен признак за изправен акумулатор - "заряден" ток тече и през "болен" акумулатор,
Аз не говоря да се използва амперметър за определянето на състоянието на акумулатора, а за определяне изправността на зарядното, тъй като темата е за зарядното.
DMN написа:
А най-сигурния начин да се разбере дали работи едно зарядно е, като му се измери зарядния ток със свързан към него акумулатор.
preslav написа:
Трансформатоното зарядно (каквото е в случая) може да има 18V на празен ход - закачено на акумулатора "кляка", но напрежението постепенно се покачва.
Може да има 18V, ако е в изправност, нали това беше моя съвет - да измери дали има напрежение на клемите на зарядното без де е свързано към акумулатора, и тогава щеше да види, че тези 18-21V ги няма, и щеше да разбере, че в зарядното е проблема.


preslav написа:
11.18V е много силно разреден акумулатор, но не и умрял,
Ако имаме здрав и зареден току що акумулатор и изключен от зарядното, то неговото напрежение спокойно може да е около 13.18V. Когато обаче имаме окъсила клетка в този случай, то акумулатора спокойно може след заряд да си показва с около 2V по-малко заради окъсилата клетка и неговото напрежение да е около 11V, което пак си е умрял акумулатор.
Така мисля аз, всеки има право да не съгласи с мен и да изложи своето виждане :) .
:partyman:
preslav - майстор
Човеко DMN, очевидно си наясно с нещата и несъгласието ми беше единствено в посока "акумулаторът е за вторични суровини". Останалото го написах заради питащия и всички останали, които ще четат по-късно. За да се определи дали зарядното работи, дали акумулаторът е изправен и кога е приключил заряда е достатъчно да разполагаш с волтметър - пак го пиша не заради теб (ти го знаеш това). Очевидно не всеки разполага с мултицет, а познавам такива, които дори и разполагайки не могат да си служат с него. За тях има и още по-прост начин да се провери дали зарядното работи и дали акумулаторът се зарежда - достатъчно е да се върже една фарова крушка последователно на произволна клема, тук обаче може да се окаже, че е трудно да се обясни какво е то последователно.
Иначе към теб нямам упрек, просто не избързвай с поставянето на смъртна диагноза. Имал съм случай, в който ми донесоха замръзнал, чак подут от леда, акумулатор - един ден не му стигна да се размрази, но в крайна сметка го заредих и си тръгна, е не знам колко е живял след това, но като минимум си е изкарал 2 годишната гаранция.
FM STEREO - специалист
Може да се разбере дали се зарежда акумулаторът и по зарядният ток, при разреден акумулатор токът е голям около 10А ампера и при зареждането започва да пада а същевременно напрежението му започва да се покачва!
DMN - майстор
preslav написа:
просто не избързвай с поставянето на смъртна диагноза.
Много зависи, защо се е стигнало до тези ниски напрежения на акумулаторите и кога са измерени. Ако са мъчени да въртят стартер дълго време, и ако не са добре заредени, то акумулаторите се изтощават/разреждат напълно доста бързо. Тогава тия напрежения от около 11V са нормални след последващо измерване. Ако обаче акумулатора е седял с месеци разреден и с такова напрежение, може и да е умрял, е разбира се, че някои възкръсват като нашия християнски бог например, но други отиват в пунктовете за прераждане :-D . Но информация за начина на употреба, поддръжка, години на акумулаторите не получихме от питащия. Ама то не е и по темата, тя е за зарядното.
Винаги обаче акумулатора трябва да се пробва първо да се зареди и тогава ще се разбере, дали ще го бъде. С това съм съгласен напълно с теб :)
preslav написа:
Имал съм случай, в който ми донесоха замръзнал, чак подут от леда, акумулатор - един ден не му стигна да се размрази, но в крайна сметка го заредих и си тръгна, е не знам колко е живял след това, но като минимум си е изкарал 2 годишната гаранция
Е, ако акумулаторът е бил нов(щом споменаваш 2г. гаранция), той си е имал суровини в него, но явно е бил разреден и зимата при ниски температури електролита е замръзнал поради по-ниската му плътност. Например електролита на акумулатора при плътност 1.10г/см3, замръзва при минус 5 градуса. При плътност 1.20, замръзва при минус 28 градуса. При плътност 1.25 - минус 50 градуса.
То и затова акумулатора е добре зимата(а и не само зимата) да е винаги добре зареден, ама повечето се сещат за тия неща, едва когато не могат да запалят двигателя някой хубав мразовит и не толкова мразовит ден. Знам, че ти също си в час с нещата и не го приемай написаното насочено лично към теб.
FM STEREO написа:
Може да се разбере дали се зарежда акумулаторът и по зарядният ток, при разреден акумулатор токът е голям около 10А ампера
Зарядният ток никога няма да стигне 10А, ако се използва това зарядно, за което става дума по-горе, защото то такъв ток не може да даде(освен на късо, ама и тогава не е сигурно)), колкото и да е разреден акумулатора. И не само това зарядно, а и много други, които имат ограничение на тока и т.н. - зависи от зарядното. Ако акумулаторът е на автомобила обаче, то тогава алтернатора, ако поддържа 14.4V, зарядния ток може и да е в пъти повече от 10А в началния момент след запалването, като впоследствие в зависимост заредеността на акумулатора започва бързо да спада.
:partyman:
preslav - майстор
DMN, въпреки, че темата е за зарядно, инфото което споделяш е полезно за онези, които не са се замисляли какво се случва с акумулаторите им. Един стар майстор казваше "жена и акумулатор, не се ли грижиш за тях, те напускат". Първият ми акумулатор ме напусна на 3 години (поради незнание), следващият изкара повече от 7 и след малък ремонт замина на една Латвия (там не знам колко още е изкарал). Мит е, че 3 годишен акумулатор е вече стар, мит е, че поддръжката е нещо сложно, изобщо много митове битуват поради нежеланието да се чете и разбере, че акумулаторът не е торба с боб, а машина.
Дано сме били полезни на някого, ама обикновено тук се задават въпроси едва след като каруцата се е обърнала.
jordanvass - майстор
На съвременните акумулатори не остана много за поддържане. Нито плътност на електролита можеш да измериш, ни нивото му, ни вода да долееш... Само едно напрежение можеш да премериш, но то не е ясен критерий. Остава само да следиш под товар на какво напрежение ти ограничава алтернаторът. Пък каквото стане.
kozl - майстор
Да това е въпроса :lol:
Тези акумулатори ги дъвкахме в една друга тема за необслужваемите акумулатори.
Ся :? защо некой е измислил необслужваемия аку...?
На клиента ли да му е по-лесно и да не се занимава със зарядни или на производителя да му е по-изгодно :?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Въпрос за старо зарядно за акумулатори .." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: