Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ilian ivanov - специалист
Как отделно зарядно.Какво значи това. Нали платката е зарядното с баланс а на Р+ и Р- си включил адаптора.
nеwage - специалист
ilian ivanov написа:
Как отделно зарядно.Какво значи това. Нали платката е зарядното с баланс а на Р+ и Р- си включил адаптора.
Ами а де. И аз това казвам. Ама се оказа че не е. Ето какво ми казва китаеца: "It's need a separate charger for the batteries. One 12.6V charger to charge 3 batteries."
brad4edat - специалист
Привет. Аз така си направих нова батерия за моята прахосмукачкаробот. 4 батерии самсуг и такава предпазна платка, която ги и балансира. Платката и батериите са от български сайтове. Платката е за 4 клетки, като ги изравнява при заряд!!! Трябва да ги изравнява задължително платката, понеже има платки, които са само предпазни! Те не зареждат и не изравяват! 16.6v е батерията на фул заряд. Трябва захранването на платката да е поне с 1-2 волта отгоре! Моя робот е с 18v захранващ адаптор. Батерията се държи страхотно , по-лека е и с много-по дълаг експлоатационен живот от оригиналната. Имах опасения дали електрониката на прахосмукачката робот ще разпознае правилно новата батерия, понеже минава през тази балансираща платка, понеже оригиналната батерия, която изхвърлих в варела се следи от електроника, която е вградена в главната платка на роботчето. Оказа се, че няма никакви проблеми:) Разпознава си я перфектно, и си се зарежда и разрежда идеално. Изкарва по 1:40 мин. работа в момента с едно зареждане, а вече половин година е с тази батерия и го пускам по два пъти седмично за около 40 мин. работа.

Много е важно да знаете колко вата е консумацията на робота ви, някъде по инструкцията или някоя лепенка по него го пише!
Моя е 28w! Значи капацитета и разрядния ток на батериите, както и разрядния ток който може да мине през предпазно балансиращата платка трябва да може да ги осигури тези 28W на постоянен разряд в моя случай!
P= U x I
P= 14.4v x 20A ( моите батерии са 2500ма/ч по 20А разряд) = 288w максимално допустим номинален разряд на готовата 4 клетъчна батерия! :lol: :lol: :lol: :-D

Батериите си ги закупих от този сайт на нармални цени! - .dcpower.eu/accu-rechargeable/lithium-ion-batteries/accu-industrial
Балансиращата платка от тук си я закупих - .zahranvane.com

Не ви трябва е-bay за такава преработка, не си заслужава, при положение, че в тези два сайта цените са разумни.

Прикачен файл:
li on батерия за прахосмукачки робот (3).jpg
Прикачен файл:
li on батерия за прахосмукачки робот (1).jpg
Прикачен файл:
li on батерия за прахосмукачки робот (2).jpg
nеwage - специалист
Благодаря! Писах на човека от сайта, да ми препоръча подходящ модул.
brad4edat - специалист
Ето и как направих нова батерия за Scooba 385. Чудесията дойде без батерия, но и да беше дошла с батерия, тия оригиналните NiMh не са много стока спрямо възможностите на LI-ON клетките, когато са правилно подбрани и се следят с необходимата електорника, която да ги зарежда, балансира и предпазва от преразреждане.
Скубата работи с 14.4v NiMh, за да я замениме ни трябват 4 клетки LI-ON по 3,7v=14.4v. И двете батерии са около 16.6v при пълен разряд, а електрониката на скубата или BMS платката ги гаси на около 13v /4 клетки = 3v на клетка, което е перфектно. В случая Скубата има терморезистор в батерията, който до колкото разучих е 5Kom, който пък се свързва към другите два свободни на снимката пина! Без на тези пинове да има подходящ терморезистор или съпротивление скубата или дава грешка, че батерията е неправилно поставена или ако почне да зарежда батерията ( мига в зелено индикатора за батерия) то след има няма 3-4 мин. изписуква 3 пъти, спира зареждането и светва символа за сервиз. Така, че скубата не може да зарежда директно такава присадена батерия без да се ползва и терморезистора. Перфекtния вариант е да си изхвърлят старите клетки от оригиналната батерия и да се поместят в празния корпус на батерията новите клетки и BMS платката. Така всичко ще изглежда оригиналД! :))) :finga:
Скубата има и друг тънък момент, тя няма хардуерно копче за пълно изключване, а има само софтуерен бутон за пускане и спирана. Тоест дори когато е уж изключена, тя е в стендбай режим и си смуче ток от батерията и тъкмо, когато решите да я пуснете след някой ден или седмица батерията ще е разредена и няма да се включи машинката! Така, че не е лошо да се изведе някъде на корпуса един ключ или да се маха батерията, когато скубата не се ползва.

Ще разкажа процедурата в снимки, като от този червения 4 cells BMS нещо не съм много доволен. Има гадната склонност да прекъсва зареждането без да има някаква явна причина. Клетките са проверени и четирите през зарядно TURNIGY и волтажите и капацитета им са наред и реални. Panasonik 3.7v 3500ma/h 10А номинален разряд. BMS-а също е подбран да бъде подходящ, 4 клетки, charging cut 4.2v , discharging cut off 3 v 10A номинален ток без охлаждане, 15А с охлаждане и моментен до 30А. Исках да взема от зеления, който съм снимал 2-3 поста по-нагоре в темата, но е с изчерпана наличност в момента.
Гадината гаси зареждането на пакета при 14.8v, което е 3.7V на клетка! Защо го прави това при достигането на номиналния заряд на клетката не ми е ясно. Дори и да се изключи и включи отново зарядното, пак щом достигне 14.8v гаси пакета. Явно платката е дефектна и ще трябва да я сменя :x

4Х3.7=14.9v
P=UxI = 14.9x10=149w номинална мощност на LI-ON пакета :lol: :lol: :lol:
Scooba-та изкара почти близо 2 часа работа с първото зареждане на тази батерия.
Прикачен файл:
IMAG5822.jpg
Прикачен файл:
IMAG5823.jpg
Прикачен файл:
IMAG5824.jpg
Прикачен файл:
IMAG5825.jpg
Прикачен файл:
IMAG5827.jpg
Последна промяна от brad4edat на нед май 14, 2017 8:40 pm, променено общо 1 път.
brad4edat - специалист
Прикачен файл:
IMAG5828.jpg
Прикачен файл:
IMAG5831.jpg
Прикачен файл:
IMAG5832.jpg
IMAG5832.jpg (74.61 KиБ) Видяна 2669 пъти
Прикачен файл:
IMAG5833.jpg
Прикачен файл:
IMAG5835.jpg
brad4edat - специалист
Прикачен файл:
IMAG5836.jpg
Прикачен файл:
IMAG5837.jpg
Lisko - майстор
nеwage написа:
ilian ivanov написа:
Как отделно зарядно.Какво значи това. Нали платката е зарядното с баланс а на Р+ и Р- си включил адаптора.
Ами а де. И аз това казвам. Ама се оказа че не е. Ето какво ми казва китаеца: "It's need a separate charger for the batteries. One 12.6V charger to charge 3 batteries."
Да не се прави на луд. Пиши му - That's exactly what I am doing - connecting a separate charger to P- and P+.

А между нас казано - сигурен ли си, че червената и черната жица на въпросния адаптор са с правилен поляритет - червената плюс, черната минус?
nеwage - специалист
Lisko написа:
nеwage написа:
ilian ivanov написа:
Как отделно зарядно.Какво значи това. Нали платката е зарядното с баланс а на Р+ и Р- си включил адаптора.
Ами а де. И аз това казвам. Ама се оказа че не е. Ето какво ми казва китаеца: "It's need a separate charger for the batteries. One 12.6V charger to charge 3 batteries."
Да не се прави на луд. Пиши му - That's exactly what I am doing - connecting a separate charger to P- and P+.

А между нас казано - сигурен ли си, че червената и черната жица на въпросния адаптор са с правилен поляритет - червената плюс, черната минус?
Сигурно е, защото замервах с мултицета. Писах и на zahranvane.com
Ето какво ми отговори:
Здравейте,
За зареждане на пакета ви е нужен заряден модул (захранващо устройство за зареждане на литиево-йонни батерии 18650 със заряден ток около 1 ампер).
Когато трите батерии се разредят до около 9V( по 3V на батерия) трябва да се прекъсне връзката им с товара - за това се грижи платката ,която се закупили от ибей.
Когато трите батерии се заредят до около 12.6V ( по 4.2V на батерия) трябва да се прекъсне връзката им със зарядния модул - за това се грижи платката ,която се закупили от ибей.
Ако не се спазват горните две условия, живота на батериите се съкращава драстично.
Като допълнение към функциите на защитната платка влиза и защита от претоварване и късо съединение. Претоварването трябва да бъде на голям ток поради естеството на товара ,който ще ползвате (ел. двигател)
Надявам се платката която сте закупили да изпълнява тези функции.
Ако ли не , може да ползвате наша платка, която осигурява и балансирано зареждане на батериите:
http://www.zahranvane.com/%D0%97%D0%B0% ... ells-board

Зарядния модул трябва да осигурява ток 1 ампер и изходно напрежение от 8.5-9 до 13-13.5 волта.
Понеже нямаме подходящ модул ,който да ползва мрежово напрежение от 230VAC, можем да предложим стандартен адаптор на 24 волта и допълнителен модул , който да осъществи превръщането на адаптора в зарядно устройство.
DC/DC Импулсен модул за понижаване на напрежение и стабилизация на изходния ток: http://www.zahranvane.com/LM2596-CC-CV?keyword=515-01
Настройката на модула е лесна: с единия тример се настройва изходното напрежение на 12.6V (максимално зареден пакет от 3 батерии), с другия тример се настройва изходния ток на 1А (максимален ток на заряд)

За адаптор може да ползвате този: http://www.zahranvane.com/%D0%A3%D0%BD% ... %B8/EB2424

или адаптор за лаптоп (на 19V) ако имате такъв.
та, в крайна сметка поръчах тези: http://www.ebay.com/itm/DC-DC-LM2596-Vo ... 2188816894
Lisko - майстор
Чак па регулатор. Аз зареждам моите с 18 волтов адаптор за лаптоп през 5 вата съпротивление 10 ома.
Едно не мога да разбера - как тъй ще са изгорели. Откъде направи тоя извод?
Колегата правилно е писал че адаптора ти трябва да дава повече от 12 волта, но ако си подавал 12, как ще изгорят.

Тема "Зарядно за литиево-йонни батерии и подочистачка." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: