• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
KingLin - майстор
П. Петков написа:
Ремарка: Й поради липса на надредно ударение
Извън темата: Петков ако ползваш фонетична клавиатурна подредба "ѝ" се пише с използването на SHIFT+X все едно се опитваш да напишеш главно ь :) Дано съм бил полезен!
П. Петков - специалист
KingLin написа:
П. Петков написа:
Ремарка: Й поради липса на надредно ударение
Извън темата: Петков, ако ползваш фонетична клавиатурна подредба, "ѝ" се пише с използването на SHIFT+X, все едно се опитваш да напишеш главно ь. :) Дано съм бил полезен!
Благодаря, дано го запомня, щото RAM-ът ми вече е като СМ8001 (256х1)! :x
По-лесно е от ваденето на символите в таблицата на Word-а, а именно: Word, Вмъкване, символи, кирилица (от македонските земи :)), вмъкни, затвори и т.н.
earendil - напреднал
Ето затова обичам форумните съвети. Сред всички мнения се ражда истината.

Много благодаря на П. Петков.

Действително бяха разменени фази.
Тъй като очаквах, че при разменени фази изобщо няма да духа горе от вентилатора, не ми е хрумнало дори, че случая е такъв..

Иначе всички останали симптоми, с които ви обърках (смяна на скоростта на въртене) са били от нагарите в клемите, които съм "излекувал" с почистването, но после съм го вързал грешно...и тъй като въздушния поток си беше в правилната посока, но доста по слаб не предположих, че съм разменил фази.

На включилите се и най-вече на г-н Петков, съм задължен най-малкото с по 1-2 бири (не само на приказка), така че като идвате към Слънчев бряг пишете на лична да почерпя.
krasi92 - майстор
Нулевият проводник го сложи на жълто зелената клема и е желателно да сложиш моторна защита съобразена с номинала на мотора щото с тези 63 амперови бушони е малко хазартно положението
earendil - напреднал
krasi92 написа:
Нулевият проводник го сложи на жълто зелената клема и е желателно да сложиш моторна защита съобразена с номинала на мотора щото с тези 63 амперови бушони е малко хазартно положението
Да, нулевия го преместих, а защита съм поръчал от линка по-горе в темата.
П. Петков - специалист
Токовият диапазон на термичната трябва да се избира според измерения ток на двигателя при съответния товар, а не по каталожните данни или по тези от табелата. Това е така, защото при електрозадвижванията двигателите винаги превишават по мощност конкретния механичен товар (P=MѠ, където M е съпротивителният въртящ момент, а Ѡ=πn/30 - n са оборотите на двигателя за минута). Затова е добре този ток да се измери с ампер клещи и тогава да се определи диапазона на защитата. В случая долната граница на токовата настройка е много близо да номиналния ток на двигателя, като е възможно граничният ток за двигателя да е по-малък по стойност от тази граница и при токово претоварване 1,13.Iном. защитата да не изключи.

Това е пример със скромен цитат от пасквила:

"Съгласно БДС – ЕN 60204 – 1, т.7.3, “Защита срещу претоварване на двигатели се предвижда за всеки двигател с обявена мощност над 0,5 kW”. Най–често тази защита се реализира чрез токово–термични устройства, които установяват “…дали характеристиката време – ток (I2t) на веригата е над тази , съответстваща на пълното натоварване на веригата...”. Защитата срещу претоварване се комбинира с електромагнитна защита срещу свръхтокове в термомагнитни прекъсвачи. Поради уязвимост на двигателите при претоварване, термозащитите са диапазонно регулируеми и се настройват за всяко конкретно електрозадвиждане.
При експлоатация на таблото в неклиматизирана среда, регулируемите термомагнитни прекъсвачи без термокомпенсация трябва да се проверяват и настройват периодично. Настройката се прави в началото на всеки сезон. Граничният ток на задействане на прекъсвачите се определя по формулата:
Iгр. = q.Iнастр., където q е коефициент на претоварване, който е в границите от 1,05 до 1,2 (типично 1,13).
В мнозинството от случаи токът на настройка не е равен на номиналния ток на двигателя:

Iнастр. ≠ Iдв.ном.

В електрозадвижвания, при които двигателите работят със запас от мощност, токът на настройка е по–малък от номиналния за двигателя."

При измерване действителния ток на двигатели натоварени с "параболични" товари (т.н. "вентилаторни характеристики на товара"), добре е при измерването входът и изходът на вентилаторите да са отворени към атмосферата. Или ако има ПЖР-та и НЖР-та, те да се отворят.

Тук криво-ляво е обяснено:

"В частност, натоварване със съпротивителен момент на радиални вентилатори се извършва чрез отваряне към атмосфера на входно–изходните им отвори. Отварянето към атмосфера води до пълното им натоварване, а затварянето предизвиква разтоварване на двигателите.
За избягване на трудови злополуки, преградите се премахват и поставят само при изключен двигател и спряна турбина. Преди затваряне на входния отвор (особено при мощни вентилатори с голям напор), трябва да се оценява устойчивостта на преградата срещу възникващото всмукателно налягане и недопускане разрушаването и попадане на части от нея в зоната на турбината. При наличие на ПЖР–та (подвижни жалузийни решетки), процедурата се улеснява посредством подходящото им управление."

За настройката на термичната защита - това:

"На практика, настройка на термичната защита на двигателя се прави итерационно, чрез първоначално поставяне на регулиращия елемент в положение “минимум” и постепенно му увеличаване до състояние, при което след минимум двучасова работа автоматът престава да изключва двигателя. При настройката е необходимо съпротивителният момент да е номинален.
В случай, че двигателят работи със запас от мощност и е невъзможно натоварване с номинален (за него) съпротивителен момент, проверка работоспособността на защитата може да се прави чрез токово претоварване, като се прекъсне една от фазите на работещия двигател. Процедурата задължително се извършва под контрола на главния енергетик.
В този случай, времето за изключване се измерва с хронометър, а кратността на токово претоварване “q” се изчислява като отношение на екстремния фазов ток при двуфазно захранване и граничния ток при трифазно захранване, тоест:

q = Iекстр./Iном..1,13.

Двете измерени и изчислени стойности се сравняват с полосата на графичната времетокова характеристика:

tизкл. = f(q).

При липса на времетокова характеристика, същата може да се определи само по една известна точка (по описания по–горе начин), а времената за изключване при различни стойности на претоварването се определят от тройна параметрична номограма. Изходни данни са измереното време за изключване и изчисленото претоварване. Изхождайки от скалите на времето и претоварването, от третата скала се определя топлинната времеконстанта на директно загряваното термично устройство (при претоварване от студено състояние). По обратен ред, при определена вече времеконстанта и задаване на различни претоварвания, могат да се отчетат съответните времена за изключване.
При претоварване от топло състояние, диаграмата е двукординатна, като времетоковата характеристика е с ордината I/Iнастр. и абсциса t/T, при параметър “q” (от 1,05 до 1,2). “Т” е топлинната времеконстанта на термичната защита при претоварване от топло състояние."

Последната част от пасквила е по-скоро технико-литературен талаш , с който се поръсват и напудрят проектите при предаването им. :-D
  • 1
  • 2

Тема "Свързване на трифазен мотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: