Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Shift - специалист
Здравейте, колеги!
Моля не се смейте много на това, което ще напиша като въпроси /все пак съм лаик в областта/ :roll:
Сложих LED крушки на габарит/стоп светлина в автомобила и очаквано компа засече грешка. Знам че има крушки CANBUS error free, но да предположим, че все още трудно се намират. Моделът на крушката е P21/5w и по логика компютъра търси крушката да дърпа 5 вата ток,на които съответства някакво съпротивление, нали?
Вероятно новите, като по икономични дърпат по-малко и имат по-ниско съпротивление и аз трябва да добавя някакъв товар към тяхното съпротивление да го докарам до това на фабричната крушка.
Какво смятам да направя и правилно ли е?
- връзвам първо старата и после новата крушка към двете клеми на акумулатор или зарядно, прекъсвам плюсовия кабел и меря колко ток преминава и какво е съпротивлението. Установявам очаквана разлика в съпротивлението в полза на оригиналната крушка. Може и да го направя директно на автомобила като заголя леко плюса, отиващ към крушката, а другата сонда допра до маса.
- търся нещо /вие кажете как се казваше/, с което да прекъсна "+"-вия кабел, захранващ крушката в системата на автомобила, който да симулира разликата в О-мовете.
Благодаря за съветите!
ben84 - специалист
Ми вържи крушка 2 вата успоредно на диодната 3 ватова. И става 5 вата :-D

Като натовариш пак инсталацията както с обикновена крушка и вземем предвид факта, че в практиката ефтините диодни горят толкова често колкото ефтините лнж и ефтините ксенони...

Каква е целта на целото упражнение?
Shift - специалист
Там е работата, че новите диодни не са от евтините. Идеята е да се запази куплунга на крушката от нагаряне поради постоянното работене и греене. /при мен автоматичните дневни светлини светват и задните стопове, без таблото/. А едно съпротивление на жицата към + на крушката няма да товари куплунга.
hidrazin - майстор
Shift написа:
... Идеята е да се запази куплунга на крушката от нагаряне поради постоянното работене и греене. ....
Общо взето - глупости. ЛамБа от 5 вата да товари куплунга...... Или колата е от най-евтините китайчета.
:partyman:
DMN - майстор
То наистина според мен се губи смисъла от подмяна на крушките със светодиодни, като ще им слагаш допълнителен товар или паралелно друга крушка или резистор :? . Смисъла го виждам в икономичността на тези крушки и в дълготрайността(тук е съмнително) в сравнение с лнж крушките. Но в твоя случай.....
Shift написа:
Вероятно новите, като по икономични дърпат по-малко и имат по-ниско съпротивление и аз трябва да добавя някакъв товар към тяхното съпротивление да го докарам до това на фабричната крушка.
Това съвсем не е вярно, и тотално бъркаш обясненията си. По закона на Ом при едно и също напрежение, но по-ниско съпротивление на товара, ще премине по-голям ток. Ако ще добавяш някакво съпротивление, то трябва да е свързано паралелно на лед крушката т.е да се намали общото съпротивление, защото тяхното "съпротивление" е високо, а не ниско - по просто казано.
Shift написа:
Какво смятам да направя и правилно ли е?
- връзвам първо старата и после новата крушка към двете клеми на акумулатор или зарядно, прекъсвам плюсовия кабел и меря колко ток преминава и какво е съпротивлението.
Тока може да измериш, ако знаеш как, но съпротивлението на лед крушката забрави, че ще го измериш. Ориентирай се само по тока.
Аз бих пробвал да свържа в паралел на светодиодната крушка резистор например 100 ома 2 вата и да видя да ли пак ще ми даде грешка. Ако дава грешка ще намалям съпротивлението на резистора, докато спре да дава грешка, ако не дава грешка ще го увеличавам докато даде грешка, и после ще си правя сметка кое как да свържа, направя или въобще да го правя. Явно през компютъра трябва да мине някакъв ток, който ток обаче не минава през лед крушката и затова ти дава грешка..
:partyman:
krasi92 - майстор
Купи си ЛЕД крушки с вградено съпротивление и не се вкарвай във филми да преправяш инсталацията.Крушките са си много разпространени ама убавите са и скъпички а евтините горят по често от обикновенните.
Shift - специалист
Благодаря Ви за отговорите. Май отивам на вариант да си върна обикновената крушка. Прекалено много разправия за съмнителен резултат. Още повече, че затворена в стопа ЛЕД крушка почти не се различава визуално от обикновена.
fox_vt - майстор
Shift написа:
Благодаря Ви за отговорите. Май отивам на вариант да си върна обикновената крушка. Прекалено много разправия за съмнителен резултат. Още повече, че затворена в стопа ЛЕД крушка почти не се различава визуално от обикновена.
Това се постига адски трудно вярвай ми и това е другия голям минус освен краткия живот.
iliya_i - майстор
Shift написа:
.Още повече, че затворена в стопа ЛЕД крушка почти не се различава визуално от обикновена.
А смисъла на темата в гъзарията ли беше?
Що тогава не си купиш по-гъзарска кола с фабрични LED крушки?
ben84 - специалист
iliya_i написа:
Shift написа:
.Още повече, че затворена в стопа ЛЕД крушка почти не се различава визуално от обикновена.
А смисъла на темата в гъзарията ли беше?
Що тогава не си купиш по-гъзарска кола с фабрични LED крушки?
Щото сигурно нема пари за по-гъзарска. И кво?
Има хора де си пускат през "радиото" звук от V8, даже и фабрични системи има, a ти се заяждаш за диодни стопове.

Тема "Допълнителен товар автокрушка?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: