Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
shadow__01 - майстор
Hoвoceлckи написа:
Абе жълтият отрязан ли е или само така изглежда на снимката?
Отрязан е. Вероятно това е някакъв пробен кабел свързан само да се види на къде върти.
valentino76bs - майстор
FM STEREO написа:
Никакъв ПЕП не требе, два контактора с блокировки и ел.техник да ги свърже! :partyman:
И що пък да не требе ? По лесно и по евтино,малко ли е ....?
KingLin - майстор
Благодаря на включилите се. Сега като знам че е само до пластините е лесно :) С контактори ще е. С ПЕП някак си по-неудобно е. И да заземлението не е вързано при теста.
nautilus33 - майстор
Стара тема, но същия въпрос. Имам двигател 2.2 монофазен, който реших да вържа към банциг> Оказа се, обаче че върти на обратно. Носих го на бобиньор и ми каза, че е правен едно време в техникумите. Няма клеморед, а кабелите са вързани по двоики с лустер клеми, и каза, че няма как да стане, защото трябвало да се разглоби, тъй като е вътре в самия ротор нещо. Каза, че мога да махна капаците и да извадя ротора и да го поставя от другата страна, и така ще обърна посоката. Въпреки, че човекът е с опит, реших да попитам и за второ мнения. Има ли проблем да се направи така? т.е. да разменя местата на шайбата и перката на мотора, като извадя ротора и го поставя от другата страна.
peppone1
Ако има възможност да се обърне статора, без това да пречи на изводните краища и ако разстоянието между задния капак и намотките е равно на това на предния капак и няма опасност някоя намотка да опре в капака, няма проблем и да се обърне. При изваждане и вкарване на ротора, трябва той да бъде във вертикално положение и внимателно да се спуска в статора, за да не се удари в намотките и да ги одраска.

Посоката може да се обърне и като се разменят местата на пусковата и работната намотка. Така в единия случай ще има по-малка мощност, при някои мотори става и ако кондензатора се свърже паралелно на пусковата намотка, тогава пък пусковата сила ще е по-малка и ако няма изискване за мощността, може пусковата да се изключи с един NTC терморезистор, при маломощни мотори, както е при хладилните компресори, вместо кондензатор може да се сложи такъв резистор. Превключването може да стане с един девиаторен ключ.
При лебедките например пусковата и работната намотка са идентични и смяната на посоката става с тяхната размяна и с един голям кондензатор.
kuger - майстор
чет авг 27, 2020 8:00 pmpeppone1 написа:
Ако има възможност да се обърне статора, без това да пречи на изводните краища и ако разстоянието между задния капак и намотките е равно на това на предния капак и няма опасност някоя намотка да опре в капака, няма проблем и да се обърне. При изваждане и вкарване на ротора, трябва той да бъде във вертикално положение и внимателно да се спуска в статора, за да не се удари в намотките и да ги одраска.

Посоката може да се обърне и като се разменят местата на пусковата и работната намотка. Така в единия случай ще има по-малка мощност, при някои мотори става и ако кондензатора се свърже паралелно на пусковата намотка, тогава пък пусковата сила ще е по-малка и ако няма изискване за мощността, може пусковата да се изключи с един NTC терморезистор, при маломощни мотори, както е при хладилните компресори, вместо кондензатор може да се сложи такъв резистор. Превключването може да стане с един девиаторен ключ.
При лебедките например пусковата и работната намотка са идентични и смяната на посоката става с тяхната размяна и с един голям кондензатор.
Глупости!
Намери работната намотка /тая с по- малко съпротивление/ и размени краищата и. Същото става и с пусковата.
peppone1
чет авг 27, 2020 11:08 pmkuger написа:
чет авг 27, 2020 8:00 pmpeppone1 написа:
Ако има възможност да се обърне статора, без това да пречи на изводните краища и ако разстоянието между задния капак и намотките е равно на това на предния капак и няма опасност някоя намотка да опре в капака, няма проблем и да се обърне. При изваждане и вкарване на ротора, трябва той да бъде във вертикално положение и внимателно да се спуска в статора, за да не се удари в намотките и да ги одраска.

Посоката може да се обърне и като се разменят местата на пусковата и работната намотка. Така в единия случай ще има по-малка мощност, при някои мотори става и ако кондензатора се свърже паралелно на пусковата намотка, тогава пък пусковата сила ще е по-малка и ако няма изискване за мощността, може пусковата да се изключи с един NTC терморезистор, при маломощни мотори, както е при хладилните компресори, вместо кондензатор може да се сложи такъв резистор. Превключването може да стане с един девиаторен ключ.
При лебедките например пусковата и работната намотка са идентични и смяната на посоката става с тяхната размяна и с един голям кондензатор.
Глупости!
Намери работната намотка /тая с по- малко съпротивление/ и размени краищата и. Същото става и с пусковата.
Ти недей говори глупости там където не разбираш. Първо няма как да размениш краищата на намотките, след като те са свързани в обща точка вътре в статора, а и няма нужда, освен когато е наложително да се обърне посоката за постоянно и да се ползва максималната мощност на мотора. Кой е този мотор дето можеш да обръщаш намотките му, аз не съм виждал такъв, като изключим трифазните? Такова свързване никъде не се прави, защото комутирането е по-сложно. Винаги се разменят намотките, а не се обръщат полюсите, например при пералните, лебедките и др..
Защо когато хората са измислили най-простото решение, винаги ще се появи някой недоволен или недоразбрал който ще предложи най-сложното? Още като ученик видях в един сборник от задачи по електротехника една схема на двуполярен токоизправител, изпълнен не с една, с цели две схеми Грец. Как е бил изобщо е бил одобрен и допуснат този сборник в училищата? Така преди време бях пуснал тема за "недодялано българско аварийно захранване BUPS-100", което беше изпълнено с два трансформатора и с грамадни релета, вместо с миниатюрни транзистори или оптрони, а накрая пропуснали да стабилизират напрежението най-малкото с един ценеров диод.
kuger - майстор
:shock: :-D
То се видя колко си "вътре" в нещата.
gogo7777 - майстор
И що да е глупаво, че има два или повече Грец-а в едно захранване. Още повече, че споменаваш двуполярно захранване. Я кажи как ще изкараш от трансформатор с една намотка +12V / 0 / -12V....Без LM7812 и LM7912
Чипа на Грец схемата може да се свързва и по други начини....примерно 4 диода в един корпус (2х2 успоредно и 2х2 паралелно свързани), 2 диода с общ катод, два диода с общ анод ....на кой каквото му е нужно. Като няма с какво се импровизира с каквото имаме под ръка. Схемата Грец се използва и за намаляване (превключване)
на напрежението точно на половината, също така и за удвояването му с помоща на два кондензатора. Често си донатамънвам напрежението ползвайки пада на напрежение в прехода на Грец-а, който според бумагите трябва да е 4х0,7V при 1А консумация....при високоволтовите 1000V примерно пада в един преход е почти волт. Това от мойта практика проба/грешка....никога не съм пресмятал по формули защото никога не ми излизат резултатите, а и не съм учил за това.
pechkata - специалист
ср авг 26, 2020 6:58 pmnautilus33 написа:
Стара тема, но същия въпрос. Имам двигател 2.2 монофазен, който реших да вържа към банциг> Оказа се, обаче че върти на обратно. Носих го на бобиньор и ми каза, че е правен едно време в техникумите. Няма клеморед, а кабелите са вързани по двоики с лустер клеми, и каза, че няма как да стане, защото трябвало да се разглоби, тъй като е вътре в самия ротор нещо. Каза, че мога да махна капаците и да извадя ротора и да го поставя от другата страна, и така ще обърна посоката. Въпреки, че човекът е с опит, реших да попитам и за второ мнения. Има ли проблем да се направи така? т.е. да разменя местата на шайбата и перката на мотора, като извадя ротора и го поставя от другата страна.
Този случай аз бих направил това:
1-во вадя ротора...
2-ро нося го на стругар - да удължи оста както от другата страна с помощна втулка...
3-то връщам ротора на място - перката и капака ги надявам от другата страна ако се наложи подменям перката и по голям отвор на капака за да мине оста...
И имам двигател ляв и десен...

Тема "синхронен монофазен ел двигател посока на въртене как?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: