• 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
kozl - майстор
А що на мен ми се струва, че напрежението се изравнява през 43 ома и през мосфета, а не през 100 ома :?
И си мисля, че 100-те ома и кондензатора 100 нано са замесени в инфото на напрежението за HY2213 и DW01A :?
emsy - специалист
Да , през 43-те ома се балансира.
А през 100-те взима напрежението на батерията .
fox_vt - майстор
Я дайте акъл платката във батерията на 10 волтов винтоверт има ли нещо с което да разпознава че е от същата марка. На винтоверт ейнхел му замина зарядното,а имам доста от парксайд. Викам ще сложа платката на парксайда във зарядното на ейнхела. Ама гадините разменили + и - ,и докато умувах как да променя пистите и изводите реших да пробвам дали ще тръгне,ама ядец. Преди това няколко пъти съм зареждал частично батерията директно от акумулатор със закачен амперметър и гледане тока да не е повече от 2С. Това за по 10-15 минути. Дали съм прецакал нещо по платката или просто има защита да е само към техни зарядни. Другия вариант от стара батерия на парксайд да взема платката и така да я лъжа.
lov - майстор
Е Фокси баш пък ти ли ни караш да фърляме боб и да баем за зарядни и платки. Врачките са в отпуск. :-D
fox_vt - майстор
:-D :-D е защо боб. Имам предвид платката в самата батерия за баланс и защита. Предполагах че някой ще има опит . Нали тия лаптопските са умни и се чудех дали и тия са така. Още я разкарвам в багажника на колата не остава време да я пробвам на моя винтоверт дали не е дефектно зарядното на парксайда.
kozl - майстор
E аз се сблъсках с две разновидности на Парксайда и нарочно направени различно та да не стават за заменки. Що :? Финансова или неква друга причина. Според мен финансова. Но докато се ровичкам в батериите, ми коренна разлика и в зарядните. На тва де му се виждат пиновете има защита и не пуща ток, га батерията я нема или некой кат мен се е пробал по нея :-D
Даже мъ глождат съмнения, че едното зарядно зарежда поотделно всеки елемент като ги редува с импулси и вероятно вътрешен брояч и разпределител в платката. Може би фантазирам, но на средния пин и м-у единия от крайните при зареждане на батерията напрежението се колебаеше м-у 3 и 4 волта и така ми сработи фантазията. Нямам време за експерименти, та да вмъкна ампермер м-у зарядно и батерия в средна точка и ампермера щеше да покаже дали тъй или се заблуждавам. Но тъй като целта ми беше друга размених пакетите с елементите барбар със сензорите, залепени към пакетите и сега и двете батерии не щат да се зареждат, па са Парксайдови и двете :?
А и в едната платка нещо не видам гоуеми транзистора като в другата :?
Или мощностите вече се побират в по-малки размери или батериите са със собствена защита и липсва такава, защото двата полюса на пакета са директно изведени на пиновете към зарядното, а може би и към винтовръто :?
fox_vt - майстор
Ами той заряда е между средния пин и минус. Ако се загледаш в плюса на зарядното той е изолиран и не е свързан никъде. Това скоро го разбрах де. Досега го мислех за комуникация температури бла бла а се оказа че зарядното е най обикновен източник а платката в батерията е мозъка.
kozl - майстор
За да се загледам ще трябва да го отворя. До сега зарядното не съм отварял - само батерии.
kozl - майстор
Симулацията със съпротивления вместо Т сензорите не помогна. След размяната на пакетите батериите не се зареждат. Явно съм ги повредил. Серията Х ако съпротивлението е > 20 К мига червен светодиод. Ако съпротивлението е <18 К светват червен и зелен светодиоди. На другата батерия свети само зеления светодиод при всякакво съпротивление на датчика.
Отворих двата вида зарядни, ето и снимки:

Прикачен файл:
Platka 20V_2-1.jpg
Прикачен файл:
Platka 20V_1-1.jpg


Прикачен файл:
Platka X20V_1-1.jpg
Прикачен файл:
Platka X20V_2-1.jpg

Част от схемите след имп.траф към батериите:

Прикачен файл:
схеми 20V _X20V_1.jpg
Изводи:
Зареждането на старата серия се управлява изцяло отплатката на батерията.
Зареждането на серия Х се управлява и от платката на зарядното посредством Q5,който се командва от ИС LGT8P22A, а схемата получава инфо от пин Т означено на платката и ID означено на кутията на зарядното.
kozl - майстор
Свалих платка за зареждане на LI-ion от Power Bank за телефон и една по една заредих елементите в пакета Парксайд наречен "Х", така както са запоени към платката, посредством щипки.
Обаче не установих никакво преточване от елемент към елементт с цел изравняане на зарядите.
Примерно зареждам "болния" елемент на 4,18V. (другите са на 3,65 и след повече от 24 часа всички елементи нямат промяна в напрежението.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18

Тема "Платка за зареждане на LI-ION пакет" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: