• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 18
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
sokolov.91 - майстор
mironcho написа:
Да идеална е. Добави и едно такова пакетче за всеки случай http://hobbyrc-bg.com/index.php?main_pa ... cts_id=440.. Мисля, че е добре и да се махне единия от двата резастора в датчика на ток, за да намалиш максималния ток на половина за да не изпържиш мотора, кабелите и спусъка на винтоверта.
Не съм сигурен, че те разбрах... Резистор ли искаше да напишеш? И ако да, къде е този датчик на ток и тези резистори? В самия пакет ли е?
mironcho - специалист
Да резистор имах в предвид. Писах от телефона и клавиатурата е микроскопична.
едно от джете оградени с червено.

Прикачен файл

BSM.jpg
sokolov.91 - майстор
mironcho написа:
Да резистор имах в предвид. Писах от телефона и клавиатурата е микроскопична.
едно от джете оградени с червено.
Ама аз пак ли мога да използвам тази платка с Li-Po батерия? И друго - тази платка нали е за до 30А, като махна един от тези резистори какво ще стане?
mironcho - специалист
Да, можеш да я ползваш.
Целта на махането на резистора е да се намали на половина прага на задействане на защитата от късо съединение, която в момента е 60А. Този ток е твърде голям и можеш спокойно да унищожиш винтоверта.
Проблем мисля, че няма да има от намаляването на работния ток на 15А
sokolov.91 - майстор
mironcho написа:
Да, можеш да я ползваш.
Целта на махането на резистора е да се намали на половина прага на задействане на защитата от късо съединение, която в момента е 60А. Този ток е твърде голям и можеш спокойно да унищожиш винтоверта.
Проблем мисля, че няма да има от намаляването на работния ток на 15А
Значи с махането на единия резистор защитата ще гаси на 30А, а през платката ще могат да минат за дълго време 15А?
lov - майстор
Двигателя на винтоверта ще си черпи толкова ток колкото му е предвидено за това напрежение. И махането на съпротивлението с нищо няма да му помогне ако си даде дефект. Това са пълни глупости че щял да се изпържи и така щял да се предпази.
sokolov.91 - майстор
lov написа:
Двигателя на винтоверта ще си черпи толкова ток колкото му е предвидено за това напрежение. И махането на съпротивлението с нищо няма да му помогне ако си даде дефект. Това са пълни глупости че щял да се изпържи и така щял да се предпази.
Аз отдавна се замислих по тоя въпрос...
Нали дадения консуматор си има определена консумация на ток при напрежението, за което е проектиран. И аз си мисля - какво като на винтоверта му трябват примерно 20А, а батерията може да му даде 60А. Може да му даде 60А, но ако винтоверта ги поиска нали така. На сила няма как да му ги даде. То ако не е така в къщи да са ми изгорели всички електроуреди...
mironcho - специалист
Вие четете ли изобщо? Става въпрос промяна на защитата от късо съединение. В нормален режим на работа естествено няма да има никаква разлика.
Предложих разумна според мен модификация. Довода ми за това е, че при блокиране или сериозно претоварване не е ясно какъв ток ще тече из мотора. Все пак батерията, която си избрал е доста яка. Дали ще я направиш си е твой личен избор.
Успех!
lov - майстор
Четем четем и не само разсъждаваме ами сме и правили доста изгъзеци по телата. :lol: Единствено може да се ползва такъв вариант ако държим самата батерията да се ограничи по максимален ток. Дали ще са 30 или 60А за няколко секунди все тая. Всички съединителни кабели вече ще са се стопили и винтоверта отдавна ще е хванал пътя към коша за боклук.
По важното от всичко е заряда и на второ място минималното напрежение при разряд. От там на татък са заигравки от които няма смисъл така или иначе още като слезе батерията от конвейра започва стареене. Като изкара 2-3 години на юнашко тормозене се купува нова. Все пак тя си е консуматив и си има заложени брой цикли на заряд разряд. Пък ако ти стои само за украшение още по зле.
Имам едни дърти винтовертчете Блекен Декер. Ползвам ги изключително в работилницата да разширя някой отвор или да разпробия нещо тънко. Oригинално са били на 4,8V никел кадмий. Боднал съм им по два елемента и си ги зареждам без баланс вече 5-6 години. Кат се скапят ще му мисля как да завра някоя китайска платчица. :) Ма за сега карат, а батерии от лаптопи бол. :lol:
DMN - майстор
lov написа:
Имам едни дърти винтовертчете Блекен Декер. Ползвам ги изключително в работилницата да разширя някой отвор или да разпробия нещо тънко. Oригинално са били на 4,8V никел кадмий. Боднал съм им по два елемента и си ги зареждам без баланс вече 5-6 години.
Е, в тоя случай според мен може и без баланс. Явно си ги свързал паралелно. Ако трябва обаче последователно свързване на този род батерии, без баланс ще стане пожароопасно.
С какво зарядно ги зареждаш и как следиш заряда?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 18

Тема "Платка за зареждане на LI-ION пакет" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: