• 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
plamen6703 - майстор
Lisko написа:
plamen6703 написа:
Lisko написа:
Не искам никого да засегна, но терминът употребен от Тинки за да се похвали колко чатка математиката, а именно "Висша математика" не се използва в местата където наистина сериозно се учи математика. Аз съм го чувал предимно от възпитаници на ВМЕИ, Минно геоложкия и други по-нови заведения.
Чувал ли си, че ВМЕИ под различни наименования /абревиатури/ съществува от 1941 год., ако такова учебно заведение може да се постави в едно с "други по-нови заведения", тогава кои са старите ВУЗ в страната :-D
ВМЕИ не е ново, разбира се. Не съм искал да кажа, че е ново. Все едно да кажа "Имам едни клещи от 41-ва и други по-нови клещи". Следва ли че тия от 41-ва са нови? Не.
Ако клещите не са ползвани са нови, аз имам неизползвани клещи от 80-те години и са чисто нови, както имам и други нови, закупени преди няколко години. В случая разбрах какво си имал предвид за ВМЕИ.
Не е сериозно също да се казва, че ВМЕИ не попада сред местата, "където наистина сериозно се учи математика". Със сигурност във ВМЕИ поне преди години сериозно и задълбочено се преподаваше и изучаваше математика.
Мога да се съглася, че в математическите гимназии се преподаваше и изучаваше много по-задълбочено математика, отколкото в техникумите.
В днешно време вече мат'риала е друг и преподаването е според мат'риала. Можеш да се убедиш в последното като прочетеш някои от постовете на "черната кутия", там и медицината към момента е безпомощна...
Lisko - майстор
от Уикипедия, свободната енциклопедия

Висша математика е сборно понятие за избрани глави от различни математически дисциплини, които се изучават в рамките на учебните планове на различни специалности във полувисшите и висши учебни заведения. Висша математика се преподава на студентите от различни инженерни, медицински, военни, агробиологически и хуманитарни специалности, докато студентите от математическите специалности изучават застъпените дисциплини поотделно и по-задълбочено.
lov - майстор
Лиско то на времето не му бяха измислили даже това засукано име ''природо математическа гимназия'' ами си беше само ''математическа гимназия''. И се учеше до втръсване а учителите не те оставяха на мира докато не проумееш за какво става дума а не като сега да си издекламират урока пък после да ровиш в нета и да показваш формули като Тинки дето съвсем са му непонятни. Подготовката си беше съвсем сериозна и после във ВМЕИ-то ми беше доста лесно но само в началото. И както споменава Пламен беше толкова математика че чак ми втръсна. А колеги завършили техникумите тогава им беше ад. Даже доста хора отпадаха точно заради това въпреки че по другите дисциплини бяха добре подготвени. А сега Тинки ни се хвали какво е научил в свободния университет. :?
И у наше село за такива като него имаме една приказка:
= Пикае на шумка и мисли че бие барабанче. :lol:
Lisko - майстор
Той е прав че "от техникумите излизаха с професия", но само донякъде.
Прав е затова защото презумцията беше че в техникума научаваш професия и почваш да я работиш след него. Не да учиш в университет.
В което няма нищо лошо - прекрасни хора и прекрасни специалисти са минали точно по тая линия.
Другата презумпция беше, че от Математическата гимназия е по-скоро трамплин да продължиш нататък, а не научиш професия и да си работиш след гимназията.
Статистически факт е, че тия двете презумпции до голяма степен са точно така. Но и в двете има изключения, така че да дадат аргумент за спорене, на който му се спори.
На мене не ми се. :partyman:
plamen6703 - майстор
Lisko написа:
Той е прав че "от техникумите излизаха с професия", но само донякъде.
Прав е затова защото презумцията беше че в техникума научаваш професия и почваш да я работиш след него. Не да учиш в университет.
Такава презумпция за техникумите нямаше. Техникумите даваха професия, но и даваха отлична подготовка на тези, които искаха да продължат образованието си в технически висши учебни заведения.
Едно е да си завършил математическа гимназия и да попаднеш във ВМЕИ специалност
"ЕЕЕО" /примерна специалност/ и съвсем друго да си завършил примерно техникум по силни и слаби токове и да те приемат в специалността "ЕЕЕО". Завършилите математика трябваше две години да наваксват това, което студентите учили и завършили в техникум само преговаряха и допълваха знанията си.
За мен човек, който е решил да се занимава професионално с електроника и електротехника е в пъти по-добре да завърши специализиран техникум и да продължи в съответното ВУЗ в същото направление, отколкото да завърши в математическа гимназия и да продължи в същият ВУЗ. Предимставата ги изброих по-горе.
Това като цяло не важи към момента за професионалните гимназии, преподават се неща, които не се използват в реалният живот и са отпаднали изобщо като техника. С учудване разбрах, че в механотехникум преди две години подробно изучват аналогова телефонна централа и почти нищо не се преподава за новите телефонни централи на пазара. Просто в момента т.н среден техник излиза неподготвен за пазара на труда. Отделно от това никой не следи колко е посещавал учебните занятия и какви знания е натрупал по време на обучението си... Дълга тема, но в никакъв случай не гледам на това като тема за спорове.
BlackBox - специалист
zz_stefanov написа:
Аз още не виждам тук някой да не приема простата истина заложена в закона на Ом.
Аз точно закона на Ом потвърждавам с това, че идеален проводник няма.
А краставичарят очевидно съм аз, щом все още някои твърдят, че не можем да делим на НУЛА. Е, почти можем. :-D
lov написа:
...като Тинки дето съвсем са му непонятни.
А на теб да не би да са ти понятни?
plamen6703 написа:
С учудване разбрах, че в механотехникум преди две години подробно изучват аналогова телефонна централа и почти нищо не се преподава за новите телефонни централи на пазара.
С учудване разбрах, че ти нищо не си разбрал. По мое време в механотехникума се учеше Електротехника, Аналогова схемотехника, Цифрова схемотехника , Преобразувателна техника, Градивни елементи, Микропроцесорна и компютърна техника, Техническо чертан и документиране, Програмиране на Асемблер и микроконтролери като PIC16...серията, това интензивно изучаване на чужди езици...
Относно "натрупването на знания" - свидетелство за професионална квалификация се дава след държавен изпит.
п.п От човек, който сам си създава теми през други 10 профила, които 10 профила клонинги да ти "пращат компютрите си" какво ли да очаквам... :lol:
lov - майстор
Със сигурност доста повече от теб нищо че когато съм го учил това ти даже и не си бил плануван. :-D Тя математиката с нищо не се е променила дори и от по миналия век. Нови математически открития почти няма или са в области дето дори и аз мен са много далеч като познания. И никога няма да ми бъдат в полза или влезнат в работа. Пък да не говорим че за теб колко са понятни при условие че ти липсват основни понятия до 4-то отделение. :lol:
Така че пий си хапченцата и оди да опъваш кабели.
BlackBox - специалист
lov написа:
Пък да не говорим че за теб колко са понятни при условие че ти липсват основни понятия до 4-то отделение.
Браво, така можем да се плюем цял ден. И какво точно липсва?
Щом един почти неграмотен е станал по-добър математик от теб без да е ходил на училище, какво си научил, казваш?!
Защото аз не претендирам да съм математик. Ти го правиш.
zz_stefanov - майстор
BlackBox написа:
zz_stefanov написа:
Аз още не виждам тук някой да не приема простата истина заложена в закона на Ом.
Аз точно закона на Ом потвърждавам с това, че идеален проводник няма.
А краставичарят очевидно съм аз, щом все още някои твърдят, че не можем да делим на НУЛА. Е, почти можем. :-D
...... с това показваш, че си краставицата :)
mironcho - специалист
нямаше да пиша повече, ама това ме хвърли в музиката
BlackBox написа:
Аз точно закона на Ом потвърждавам с това, че идеален проводник няма.
Бива самочувстие, ама чак пък толкова :? :? :lol: :lol: на нарцисизъм отива вече, спри се малко.
Много интересно какво правиш тук при сръчковците, а не се изявяваш в някой ВУЗ или БАН или и от там са те наритали за много дрънкане и търсиш да се изявяваш пред по-низши според тебе. Да те светна [-X НЕ си познал. Тук никой няма да ти се кланя за дословни цитати от кой да е учебник и за засипване с термини и формули от всякъде.

Погледнах началото, за какво по дяволите беше тази тема :? и като прочетох отново пост 2 се сетих за следния виц:

Човек, летящ на въздушен балон, установил, че се е загубил. Той се спуснал по-ниско и забелязал на земята човек. Спуснал се още и се обърнал към него:
- Простете, можете ли да ми помогнете? Аз се разбрах с един приятел да се срещнем още преди час, но не знам къде се намирам сега.
- Вие се намирате на въздушен балон на 30 фута от повърхността, между 40 и 42 градуса северна ширина и между 59 и 60 градуса западна дължина.
- Вие сигурно сте програмист?
- Да, как се досетихте?
- Вие ми дадохте абсолютно точен отговор, но аз нямам никаква представа какво да правя с тази информация и все още съм се загубил. Откровено казано, Вие с нищо не ми помогнахте.


та - пост 2:
BlackBox написа:
Максималната стойност на напрежението е 1.41 пъти по-висока от ефективната стойност, като извадим 1 волт за пада на напрежение от диодите в схема ГРЕЦ.
Схема ГРЕЦ прехвърля двата полупериода в положителната част на графиката на синусоидата. Освен това, кондензаторът акумулира енергия и изглажда полусинусоидите до форма на сигнала, в която има постоянна съставна, която е стабилна и малка променлива съставна, която е под формата на импулси в положителната част на графиката.
По тази причина и недостатъци на евтините уреди за измерване мериш с около 1.5 пъти по-високо напрежение преди ГРЕЦ, отколкото напрежение след ГРЕЦ.
Да, това е така. Ако имаш 10 волта входни, то слагаш кондензатор поне 16V. Презапасяваш се 2 пъти спрямо променливото входно и всичко е наред.
намираш ли нещо общо с анекдота?

А за посиненото - господин математик от кога 16 е два пъти повече от 10 ? :axe: Що не вземеш да се поразровиш из книжките от 1 клас, там елементарната математика казва друго май :lol:
Краставичар бил, я се скрий :toimonster: просто не ти е ясно, колко салата има да изядеш, доакато научиш, че краставиците не растат в супермаркета.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

Тема "нормално ли е да се удвоява напрежението след схема грец" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: