Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
bambuk - помощник
Здравейте приятели.На горе посочения климатик-/обикн.сплит с-ма/ му смених пусковия кондензатор 50мF 450v.Отначало в продължение на 1 час работеше с I=6.5A след което ТОКА започна да се покачва бавно и стигайки I=12a защитата на ел.двигателя сработи.Искам да запитам на какво може да се дължи това нещо.Дали е от фреона или от клапаните на компресора? Доколкото си спмням компресора е 1.75квт а фреона е R-22.Замерих налягането при работещ компресор беше около 3.5кг/см2 а при спрян компресор около 18кг/см2 .Дължа да кажа че аз съм ел.техник и не разбирам от климат.техника.Да ви помоля за вашето компетентно мнение-дали е нещо поправимо или да се купува нов.ПОЗДРАВИ! : :?: :
posting.php?mode=post&f=11&sid=751595eaa2626b0bf0941c1ab9418ec6#
alabal - специалист
Пусни тема в форума на setcom.bg. Там са климатичарите. В този форум са само пелетажии.
plamen6703 - майстор
bambuk написа:
Здравейте приятели.На горе посочения климатик-/обикн.сплит с-ма/ му смених пусковия кондензатор 50мF 450v.Отначало в продължение на 1 час работеше с I=6.5A след което ТОКА започна да се покачва бавно и стигайки I=12a защитата на ел.двигателя сработи.Искам да запитам на какво може да се дължи това нещо.Дали е от фреона или от клапаните на компресора? Доколкото си спмням компресора е 1.75квт а фреона е R-22.Замерих налягането при работещ компресор беше около 3.5кг/см2 а при спрян компресор около 18кг/см2 .Дължа да кажа че аз съм ел.техник и не разбирам от климат.техника.Да ви помоля за вашето компетентно мнение-дали е нещо поправимо или да се купува нов.ПОЗДРАВИ! : :?: :
posting.php?mode=post&f=11&sid=751595eaa2626b0bf0941c1ab9418ec6#
Поправимо е стига да се решиш да наливаш пари в този климатик, на който само ти знаеш модела, а ние марката :)
Така както го описваш нещата може да отидат на компресор, но може и да не е компресора. Като те посети сервизен техник, ще ти каже какво точно се случва с климатика ти.
Един ме беше питал във форума за колко време човек се учи на ремонт и монтаж на климатици... :-D Гледай да не попаднеш на някой, който се е родил научен или и внука му в първи клас да може да ремонтира климатици, че ще разбереш какво значи да чиракуваш на чирашки акъл...
Успех и бързо решаване на проблема, че на тоя пек не се издържа без климатик :)
moimoimoi - майстор
а защо си сменял кондензатора?
bambuk - помощник
кондензатора го смених защото беше протекъл от изводите и клемата на захранващия проводник ръждясала.Смених кабел.обувка и кондензатора и компресора заработи .Но понякога след като темпер.датчик даде сигнал за включване на компресора тогава се вижда бавно увеличение на ампеража и се стига до изключване на защитата.Но това не винаги го прави.Аз мисля че ако има витки на късо в мотора щеше да изключва веднага.Правил съм мега тест на мотора -добре е.Замерих съпротивлението на работната намотка R=2.5om а на пусковата R=3.5om.
preslav - майстор
Не съм специалист по хладилна техника, но нещо ме съмнява в цитираните налягания. На табелката на климатика пише какъв е мотора, какъв е хладилния агент и колко грама от него има в системата. Провери си филтрите на вътрешното тяло, дори ги махни и виж дали ще има промяна в поведението на машината. Включи го на топло и слушай дали 4 пътния вентил ще изщрака отчетливо, но не оставяй климатика да работи така на тези жеги. Огледай си външната и вътрешната пита за блокажи от прах и вълма - това мисля, че можеш да направиш сам.
plamen6703 - майстор
Сега е малко по-друго описанието :) има вероятност да се окаже, че фреона е малко, но това пак е в сферата на предположенията. Със сигурност трябва да знаеш, че "мръдне" ли количеството на фреона, да е малко или да се зареди повече, не закъсняват и проблемите с компресора.
bambuk - помощник
Няма я табелката на външното тяло отдавна-явно е паднала някога.филтрите и питите на двете тела са чисти.Модела е KFR45GW/Y FUJI AIR.Преди 4г. го зареждаха /беше протъркана тръба от външното тяло/ с фреон R-22 1.3 kg.А това за количеството фреон няма ли начин да се провери-примерно по наляганията.Благодаря на всички за отделеното време и идеи.Поздрави :rock: :partyman:
preslav - майстор
Подобен проблем имаше приятел, но говоря за хладилна витрина. След разхерметизация на системата компресорът се е налапал с влажен въздух и се започна с ходенето по мъките докато не се изхвърли цялата витрина. Това, което ти описваш може и да се хване на манометри, но от там пак трябва да се установи причината за претоварване на мотора. По принцип всички хладилни машини имат филтър за фреона, който може да е запушен и ремота му е със смяна, четирипътния вентил също може да създава проблем, не е сигурно дали климатикът ти е за R22 (на границата на забраната му си), не се знае дали са те заредили с R22 защото по-новия R407С не е съвместим със старите машини и още много други чисто механични проблеми, които не се хващат с мултицет и мегер.
bambuk - помощник
Благодаря PRESLAV вече окончателно реших да взема нов климатик.Още веднъж благодаря!

Тема "климатик FUJI ELECTRIC от2000год." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: