• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
valentino76bs - майстор
nikolov333 написа:
..Значи продължаваш да твърдиш, че ДТЗ без свързан консуматор не би трябвало да изключи, ако обединиш нулата и защитния, след нея. Така ли?
А твоето мнение какво е?
nikolov333 - майстор
Смятам, че е нормално да изключва, при моментен контакт между нула и земя, и не е проблем свързан с монтажа и инсталацията. Не говорим за погрешно монтирана ДТЗ, а за нормално работеща такава монтирана според изискванията.
iliya_i - майстор
nikolov333 написа:
Смятам, че е нормално да изключва, при моментен контакт между нула и земя, и не е проблем свързан с монтажа и инсталацията.
Николов, ДТЗ изключва, когато има разлика м-у тока в нулата и фазата. Ако няма консумация, тока в нулата и фазата са равни = 0 и няма причина ДТЗ да изключи.
Изображение
valentino76bs - майстор
nikolov333 написа:
Смятам, че е нормално да изключва, при моментен контакт между нула и земя, и не е проблем свързан с монтажа и инсталацията. Не говорим за погрешно монтирана ДТЗ, а за нормално работеща такава монтирана според изискванията.
Имаш у вас дтз(щот аз нямам още съм с керамичните и няма кой да ги смени) разкачи след него кабелите и просто замости входа и изхода на нулата и ще видиш!
Възможен и частен случай ако са с различни потенциали т.е. нулата да е повдигната или нещо по индукция да се случи и т.н.
nikolov333 - майстор
На теория е така, но на практика не винаги. Разликата в потенциалните е ясна.но нулата и заземяването често са с различни потенциали и като вземем предвид различните дължини на проводника и индукцията, ДТЗ сработва в повечето случаи. Пробвайте, който има възможност и знания, да допрете нулата към заземяването на някой контактен излаз, защитен с ДТЗ, примерно с парче проводник, като предварително се убедите, къде е нулата, разбира се.. и ако не сработи тествайте с бутона Test на ДТЗ.. :lol: :idea:
Bobi Arnaudov - специалист
Имах един даскал в университета, който казваше "Колко са 220 волта, най-много да се насереш" хаха. Сега по темата дефектно токовата защита наистина сравнява напреженията на фаза и нула дали са равни и по заземителният проводник ако протече ток, то значи че напрежението между фаза и нула не са равни /в трансформаторчето се връзват така, че да са срещуположни и да не се индуктира ток/, обаче ако се индуктира ток по голям от 25-30 мА мисля че беше, тогава сработва и дефакто изключва напрежението. Аз по принцип съм корабен електромеханик и на кораба мегертестерите /така сме приели да наричаме на кораба стационарните тестери за състояние на изолацията на мрежите за 380 и 220 волта заради първоизточника Megger/ работят на същия принцип, но са със скала колко МОма е изолацията на фаза към корпус спрямо тока на утечка. Дано сте ме разбрали какво искам да кажа, че понякога трудно изразявам това което ми е в главата писменно, а и устно. Поздрави
nikolov333 - майстор
Разликата между двата типа ДТЗ е точно в стойноста на дефектния ток за задействането им..при тип А дадените параметри са гарантирани..т.е ако ДТЗ е тип А 30мА то би трябвало да изключи при достигане на тази стойност. При тип АС е гарантирано, че ще изключи при не по-голяма стойност от упомената, но може да изключи и още при 20мА примерно, зависи..
Bobi Arnaudov - специалист
Предполагам там зависи за какво време се покачва тока на утечка. Единственото кофти е, че ако се сложи ДТЗ за цялата система после ще трябва да се търси кой е проблемния кръг. Малко офтопик, ама това съм го преживявал няколко пъти - на кораба един път свирна аларма за ниска изолация към корпус на напрежение 380 волта. Свалях всички предпазители един по един и нищо не се случи, т.е. не се повиши изолацията. Смъкнах всички неотговорни потребители, т.е. тези от които не зависи дали кораба ще се движи или не и се оказа, че при 2 кръга има ниска изолация. Но в къщите няма толкова много автомати колкото на корабите и е малко по различно, но нека всеки колега с обща ДТЗ на цялата къща да си има едно на ум, че понякога стават аномалии. И ако има фурна с керамични нагреватели да почне оттам - много са им калпави изолациите на нагревателите с тези гадните синци.

Поздрави
zz_stefanov - майстор
Bobi Arnaudov написа:
....... Сега по темата дефектно токовата защита наистина сравнява напреженията на фаза и нула дали са равни и по заземителният проводник ако протече ток, то значи че напрежението между фаза и нула не са равни /в трансформаторчето се връзват така, че да са срещуположни и да не се индуктира ток/, обаче ако се индуктира ток по голям от 25-30 мА мисля че беше, тогава сработва и дефакто изключва напрежението. Аз по принцип съм корабен електромеханик и на кораба мегертестерите /така сме приели да наричаме на кораба стационарните тестери за състояние на изолацията на мрежите за 380 и 220 волта заради първоизточника Megger/ работят на същия принцип, но са със скала колко МОма е изолацията на фаза към корпус спрямо тока на утечка. Дано сте ме разбрали какво искам да кажа, че понякога трудно изразявам това което ми е в главата писменно, а и устно. Поздрави
Вярно, че напрежението и тока са вързани с великия закон на Ом (мир на праха му и да му е свято името) :) , но ДТЗ не сравнява напреженията на фазата и нулата, а следи за равенството на токовете по тях. Ако токовете не са равни, се счита че има утечка и изключва веригата.
Твоя кораб има ли фаза и нула (по скоро нула)? - само от любопитство :)
Junak - майстор
zz_stefanov написа:
Твоя кораб има ли фаза и нула (по скоро нула)? - само от любопитство :)
Няма бе, те там само на маси и корпус я карат. :) И не само на неговия кораб...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Тема "Проект на електрическо табло." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: