zz_stefanov написа:От бързина съм написал напрежение вместо ток. И не, на кораба няма нула и на двата проводника има фаза, а т.нар. заземителен проводник е свързан директно с корпуса на корабаBobi Arnaudov написа:....... Сега по темата дефектно токовата защита наистина сравнява напреженията на фаза и нула дали са равни и по заземителният проводник ако протече ток, то значи че напрежението между фаза и нула не са равни /в трансформаторчето се връзват така, че да са срещуположни и да не се индуктира ток/, обаче ако се индуктира ток по голям от 25-30 мА мисля че беше, тогава сработва и дефакто изключва напрежението. Аз по принцип съм корабен електромеханик и на кораба мегертестерите /така сме приели да наричаме на кораба стационарните тестери за състояние на изолацията на мрежите за 380 и 220 волта заради първоизточника Megger/ работят на същия принцип, но са със скала колко МОма е изолацията на фаза към корпус спрямо тока на утечка. Дано сте ме разбрали какво искам да кажа, че понякога трудно изразявам това което ми е в главата писменно, а и устно. ПоздравиВярно, че напрежението и тока са вързани с великия закон на Ом (мир на праха му и да му е свято името) , но ДТЗ не сравнява напреженията на фазата и нулата, а следи за равенството на токовете по тях. Ако токовете не са равни, се счита че има утечка и изключва веригата.
Твоя кораб има ли фаза и нула (по скоро нула)? - само от любопитство
ValBo написа:Още веднъж, много Ви благодаря за съветите.Мога да ти препоръчам да видиш в Комет Електроникс какви ДТЗ от клас А предлагат. На Хюндай са. Аз си взех такава за кухнята, където има вързана пералня и хладилник с инверторни мотори. За сега няма сработвания.
Някои от тях бяха много ценни и навременни.
Например, за не се бях задълбочил, че има проблеми с импулсните захранвания на компютрите.
А те в момента са 6 с тенденция за увеличаване, като са разпределени по всички стаи. Както и 3 климатика.....