• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ESPACE - майстор
Винтоверта е на колега, купен с проблем в спусъка. Марка и модел Bosch GSR 12-2.
Оказа се че реално спусъка няма проблем, проблема е в мотора. Мотора е на Johnson модела HC683LG.
Прикачен файл:
HC683LG.jpg
HC683LG.jpg (50.52 KиБ) Видяна 4805 пъти
Симптомите - винтоверта върти с по ниски обороти(в сравнение с идентичен модел). Няма никакво, ама никакво искрене в четките, независимо от натоварването. Въртящия момент е осезаемо по нисък. Няма динамичен стоп, а спусъка окъсява двигателя при отпускането му. Мотора позагрява дори и на празен ход. По спецификация тоя мотор трябва да има консумация от 1,2А при 12V на празен ход. Реално консумацията му е 1,8А. Усъмних се в намотките . За спорта взех че го пренавих - той е с малко навивки 18 и три колекторни пластини и три полюса. Никаква промяна. Проблема ще се реши скоро, два двигателя аналог на тоя вече пътуват от Китай по 7$ парчето. Чуденката ми е дали този проблем може да се дължи на отслабнали магнити и от какво може да се е случило това.

Прикачен файл

RS550.jpg
RS550.jpg (114.93 KиБ) Видяна 4802 пъти
petromaniq - специалист
Пуснете го директно на номиналнито му напрежение без "спусъци" и ако няма мощност, четки го заменете с нов или друг. Щом е Jonson made in China :-D. А това за отслабналите магнити е за раздела "Бисери от форума".
ESPACE - майстор
Явно не си чел внимателно какво съм писал.Нали не си мислиш че не съм измерил напрежението, което му се подава? Идеята със замяната е гениална, как не съм се сетил сам :? Леле, забравих за четките, аз пренавих този двигател пък да не ги погледна. И колектора също :lol: . Мотора бил произведен в Китай. :lol: Честно, не знам къде е произведен - на него не пише. Утре ако се сетя може да ти снимам обаче мотори на акумулаторна машина дето работи професионално в три часови смени и струва над 1500лв. Шокиращо, и нейните мотори са произведени в Китай. Да с два двигателя е, Johnson-made in China . :lol: Едва ли има мотор на профи машина дето да е правен другаде. Ама не това ми беше въпроса. Много винтоверти са ми минали през ръцете. И със свършили четки, и със окъсяване между колекторните пластини - всички обаче искрят. А този нищо, и искрица няма. И динамичен стоп няма-както съм го развъртял и го окъсявам. Нищо, спира си плавно. Другите ще изкъртят четките в тази ситуация. Един извод се натрапва - слабо магнитно поле. Потвърждава го и момента при сглобяването когато, като монтираш ротора, магнитите направо ти го издърпват от ръцете - е тук го няма това нещо. Ако не са отслабнали магнитите, значи ротора е загубил част от феромагнитните си свойства.
П. Петков - специалист
ESPACE написа:
Винтовертът е на колега, купен с проблем в спусъка. Марка и модел Bosch GSR 12-2.
Оказа се, че реално в спусъка няма проблем, а проблемът е в мотора. Моторът е на "Johnson", модел HC683LG.
Симптомите - винтовертът върти с по-ниски обороти (в сравнение с идентичен модел). Няма никакво, ама никакво искрене в четките, независимо от натоварването. Въртящият момент е осезаемо по-нисък. Няма динамичен стоп, а спусъкът окъсява двигателя при отпускането му. Моторът позагрява дори и на празен ход. По спецификация тоя мотор трябва да има консумация от 1,2А при 12V на празен ход. Реално консумацията му е 1,8А. Усъмних се в намотките. За спорта, взех че го пренавих - той е с малко навивки - 18 и три колекторни пластини, и три чифта? полюси. Никаква промяна! Проблемът ще се реши скоро - два двигателя, аналог на тоя вече, пътуват от Китай - по 7$ парчето. Чуденката ми е дали този проблем може да се дължи на отслабнали магнити и от какво може да се е случило това.
Непретенциозно и боязливо мнение:
При отслабване на магнитите и константно захранващо напрежение, оборотите на празен ход трябва да се вдигнат. Големината на индукцията (магнитния поток) се проверява чрeз завъртване на двигателя с помощта на външен двигател (преминаване в режим на генератор - тахогенератор) и сравняване на изходното му напрежение с читав образец. Като двигател може да се ползва и стъпков двигател, захранен с мрежово напрежение (подходящо по големина), който стъпков двигател ще работи като синхронен, редукторен двигател и ще има постоянни обороти, независими от измененията на захранващото напрежение и натоварването. Най-удобно е ползването на бормашина, но тя е серийна машина и нейните оборотите силно ще зависят от товара и измененията на мрежовото напрежение. С повече усилия бормашината може да се превърне в шунтов (постояннотоков) двигател, като на четките се подаде напрежение от DC стабилизатор, а краищата на възбуждането, които са били вързани към четките се окъсят. Самите възбудителни намотки също трябва да се захранят от постояннотоков източник.
Отслабване на постоянните полюсни магнити може да се дължи на размагнитване от реакцията на тока на котвата, което е често явление и се получава при малки подполюсни въздушни междини, и първоначално пускане с повишено захранващо напрежение, а също и при високи обороти и последващо окъсяване на котвата без токоограничително съпротивление.
Lisko - майстор
П. Петков написа:

При отслабване на магнитите и константно захранващо напрежение, оборотите на празен ход трябва да се вдигнат.
Ммм, докога? Ако кара в тоя дух, без магнити ще фърчи ли?
ESPACE - майстор
П. Петков написа:
Отслабване на постоянните полюсни магнити може да се дължи на размагнитване от реакцията на тока на котвата, което е често явление и се получава при малки подполюсни въздушни междини, и първоначално пускане с повишено захранващо напрежение, а също и при високи обороти и последващо окъсяване на котвата без токоограничително съпротивление.
Благодаря за мнението, такова обяснение търсех. Но всички винтоверти спират с окъсяване на котвата без резистори и не се наблюдава подобен проблем. Иначе мога да разбера къде е точно проблема ако разменя роторите на този и другия работещ мотор но момента с избиването и набиването на зъбното колело е малко деликатен свързан нагряване и това ме спира. Без проблем обаче ще развъртя този и читавия мотор с еднакви обороти и ще пиша какво напрежение генерират.
petromaniq - специалист
А на някой да му минава през ум, че без магнити, индукция и изместване ротора е в режим късо....и ще искри не ами и пушек ще се вдига.. Колкото и винтовери да са ти минали през ръцете...аман им на винтовертите с тези ти разсъждения или ни вземяш за балъци. Писах ти да го пуснеш на директно захранване а не на ШИМ> за да прескочиш защитата от претоварване. Искренето, когато е нормално, а не от горящ графит е в следствие повишеното напрежение от самоиндукция при прекъсване напрежението в намотките. Толкова ли нямаше съответсващ статор, друг за да си тестваш пренавитото творение.... уж били много.
П. Петков - специалист
Lisko написа:
П. Петков написа:

При отслабване на магнитите и константно захранващо напрежение, оборотите на празен ход трябва да се вдигнат.
Ммм, докога? Ако кара в тоя дух, без магнити ще фърчи ли?
Ще "фърчи" като изтребител! :)

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0 ... 0.BA.D0.B8

n = (U - Ia.Ra)/c.Фв, където "n" са оборотите, "U" e захранващото напрежение, "Ia" е токът през котвата, "Ra" е котвеното съпротивление, "Фв" е магнитният поток, а "с" е константа.

Противо-е.д.с.- Е = c.Фв.n

Цитат:

"Ако двигателят остане без възбуждане, потокът му намалява до стойността на потока от остатъчния магнетизъм, скоростта на въртенето бързо се повишава и ако веригата на котвата не се прекъсне, скоростта може да достигне недопустими стойности. В същото време, поради намаляване на противо-е.д.с. - Е, равновесието с външното напрежение U се нарушава, вследствие на което токът в котвата нараства също недопустимо."

Разбира се, при намаляване на индукцията пада и елекромагнитната мощност:

P=2.B.L.ν.Ia

Формулата е за котвена намотка с два проводника с дължина "L", движещи се с периферна скорост "ν" в магнитно поле с индукция "B", през която намотка протича ток с големина "Ia".

При липса на възбуждане и наличие на пусково, токоограничително съпротивление, ако роторът остане цял, скоростта му ще се ограничи от вентилационните загуби и триенето в лагерите, които загуби ще са съизмерими с малката електромагнитна мощност.
П. Петков - специалист
ESPACE написа:
П. Петков написа:
Отслабване на постоянните полюсни магнити може да се дължи на размагнитване от реакцията на тока на котвата, което е често явление и се получава при малки подполюсни въздушни междини, и първоначално пускане с повишено захранващо напрежение, а също и при високи обороти и последващо окъсяване на котвата без токоограничително съпротивление.
Благодаря за мнението, такова обяснение търсех. Но всички винтоверти спират с окъсяване на котвата без резистори и не се наблюдава подобен проблем. Иначе мога да разбера къде е точно проблема, ако разменя роторите на този и другия работещ мотор, но момента с избиването и набиването на зъбното колело е малко деликатен, свързан е с нагряване и това ме спира. Без проблем обаче ще развъртя този и читавия мотор с еднакви обороти и ще пиша какво напрежение генерират.
Няма нужда да се свалят зъбните колела и да се разглобяват двигателите! Просто се слага една лустер клема на изходния вал и към нея се куплира оста на другия двигател. Клемата трябва да е без бакелита и да бъде с подходящо сечение. При въртенето, неголямото биене на клемата няма да има съществено значение. За удобство, двете двигателчета могат да се сложат в обща PVC тръба или да се увият заедно в картон. Ако двигателите са еднакви, при захранване на единия от двата, изходното напрежение от другия, работещ като генератор, трябва да е прибилзително, колкото е захранващото напрежение. Или при размяна на ролите им като двигател и генератор, изходните напрежения на генераторите трябва да се еднакви.
ESPACE - майстор
petromaniq написа:
А на някой да му минава през ум, че без магнити, индукция и изместване ротора е в режим късо....и ще искри не ами и пушек ще се вдига.. Колкото и винтовери да са ти минали през ръцете...аман им на винтовертите с тези ти разсъждения или ни вземяш за балъци. Писах ти да го пуснеш на директно захранване а не на ШИМ> за да прескочиш защитата от претоварване. Искренето, когато е нормално, а не от горящ графит е в следствие повишеното напрежение от самоиндукция при прекъсване напрежението в намотките. Толкова ли нямаше съответсващ статор, друг за да си тестваш пренавитото творение.... уж били много.
Пусках го бе човек, на регулируем изправител го въртях. Няма искрене, няма и динамично спиране. А конкретно този спусък при натискане докрай подава директно захранващото напрежение - спира ШИМ-а. Статори има ама са все на работещи машини - избиване на зъбно колело, разкапсуловане на двигател -няма да го правя. Утре ще тествам на Петков предложението за куплиране на моторите в двигател - генераторна група.
  • 1
  • 2

Тема "Двигател за винтоверт" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: