Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
yanko78 - специалист
Вчера сменях реотана на бойлера и оставам с впечатления, че не съм направил всичко както трябва. Бойлера си работи и нагрява а анодната защита е сложих на фланеца както си беше. Въпроса е, че с нищо не е свързана, просто с една гайка е хваната към фланеца. Трябва ли да е свързана по накакъв начин? По спомен, май, на самия реотан си имаше място където да се навие. Бъркам ли някъде или всичко си е така?
plamen6703 - майстор
Все с нещо е свързана анодната защита, ако бойлера ти е свързан както трябва :wink: Бъркаш, че бъркаш неща, които не са за бъркане от всеки, но бойлера си е твой и "реотана" също :partyman:
yanko78 - специалист
plamen6703 написа:
Все с нещо е свързана анодната защита, ако бойлера ти е свързан както трябва :wink: Бъркаш, че бъркаш неща, които не са за бъркане от всеки, но бойлера си е твой и "реотана" също :partyman:
Бойлера си заработи без проблем. Поради огромно натрупване на котлен камък, старият нагревател беше изгорял. Преди да го сменя, анода не беше свързан, както и в момента не е свързан, просто е закачен с една гайка към фланеца. В момента фаза и нула влизат в копчето за включване, от там отиват към главата на терморегулатора а тя се защраква към нагревателя. Единствено в момента остава кабел “земя” който излиза някъде от вътре между корпуса и водосъдържателя. Така или иначе инсталацията е двужилна и не мисля, че този кабел въобще играе някаква роля за анода.
plamen6703 - майстор
yanko78 написа:
Единствено в момента остава кабел “земя” който излиза някъде от вътре между корпуса и водосъдържателя. Така или иначе инсталацията е двужилна и не мисля, че този кабел въобще играе някаква роля за анода.
Като кажа на някой, че пипа където не му е работа се изсипват една камара селски бекове "ел.техници" да казват, че не съм прав. Истината е, че не съм прав, а пиша седнал и повечето пъти оставам без думи като чета темите в раздел "електротехника" :wink:
Повикай някой, който не мисли като теб и намерете мястото на този кабел "земя" за да не бъде излишна анодната защита, а и не само за това :wink: :partyman:
П. Петков - специалист
http://www.vc-austria.com/fileadmin/med ... ion_bg.pdf
стр.9
https://fazomer.com/blog/istina-anodna- ... a-boyleri/
С едно допълнение, казанът на бойлера се защитава от корозия в местата на дефектите по неговата изолация, (когато е емайлиран или е с керамично покритие), при условие че не е занулен и има изолиращи фланци спрямо металния водопровод (или т.н. диелектрични връзки - последно съм ги купувал от http://kaspareng.com/). Тъй като агресивната среда е водата, а тя носи потенциала на металния тръбопровод, слагането на катодна защита с протекторни аноди при неизолиран, занулен и неемайлиран водосъдъжател е безсмислено. За по-големи съоръжение и голямо фюзелажни тръбопроводи се полза катодна защита с наложен ток. Там анодите са от феросилиций, като те са погребани в коксова насипка в земята. Токоизправителят е свързан с положителния си полюс към анодите и отрицателния към защитаваното съоръжение. Съоръжението задължително се изолира от земята!!! Поляризационният потенциал на съоръжението, измерен чрез неполяризиращ се медно-сулфатен електрод, трябва да е в границите от -0,85 V до -1,15 V. Поляризационният потенциал се мери непосредствено след изключване на токоизправителя. Когато токоизправителят е включен, измерва се т.н. потенциал "тръба-земя", като той не бива да превишава -2,5 V. Изменението на потенциала "Тръба-земя" се извършва чрез регулиране тока от токоизправителя. Основен проблем на тези изправители е мълниезащитата им. Когато условията за водосъдържателя са спазени, магнезиевият анод трябва да е изолиран от водосъдържателя и да е свързан чрез разединяема електрическа връзка с него. Това позволява да се мери тока, а оттам и да се съди за степента на износване на анода. Поради изискването за безопасност нагревателят да бъде занулен, редно носещият му фланец да бъде изолиран от водосъдържателя!!! Опитите да се защитава неизолирано подземно съоръжение чрез катодна защита с наложен ток (или цинкови, или магнезиеви протектори за по-малки съоръжения) е равносилно на усилията да се повдигне тенджера, когато сме стъпили в нея! Пример за такъв идотизъм е целият водопровод "Искър", като се започне от съоръженията в Пасарел, дюкерът Егуля, край село Железница, връзката между ПСПВ Симеоново и голямата апаратна камера в местността "Зъл камък", байпасната връзка между ПСПВ Панчарево и малката апаратна камера под връх№13 и прочее. По тази тема има стандарт БДС15705.
yanko78 - специалист
В момента нещата седят така:

Изображение

Единственото място на което може да се свърже проводника, остава на едно шибано болтче, забутано между корпуса и водосъдържателя. Лустър клемата хваната за ламарината е празна. Влиза единствено кабела от вътрешноста.

Изображение

Анода пак си остава без никаква връзка и не ми стана ясно как е необходимо да се свърже. Мост към нулата ли е необходимо да се направи?
iliya_i - майстор
iliya_i написа:
viewtopic.php?t=50659
Янко, пуснах ти преди малко линк със снимка и обяснение на свързването на същия бойлер, в друга тема в този форум, но ти явно не искаш да четеш. Ако препиша тук, това дето са го писали там, ще го прочетеш ли?
yanko78 - специалист
iliya_i написа:
iliya_i написа:
viewtopic.php?t=50659
Янко, пуснах ти преди малко линк със снимка и обяснение на свързването на същия бойлер, в друга тема в този форум, но ти явно не искаш да четеш. Ако препиша тук, това дето са го писали там, ще го прочетеш ли?
Илия, видях линка и го изчетох целия, както и останалите които са пуснати. При мен, кабела земя няма как да го захвана за фланеца, както е показано на снимките. Вероятно още от началото не е бил хванат там. Варианта ми е да го източа, да сваля фланеца и да му сложа едно болтче за което да захвана въпросната стърчаща земя и съответно и зануляването.
Да разбирам ли, че лустър клемата в която влиза земята е неправилно сложена и трябва директно кабела да свържа към ламаринения корпус както е на снимката?
iliya_i - майстор
На твоята снимка се вижда дупката на фланеца, където се свързва този жълто-зеленият кабел. Тъй като анода е свързан към същия фланец, той си е свързан и към корпуса. А за да не сваляш фланеца, може да опиташ да го свържеш към шпилката на анода с втора гайка, стегната към първата, но до колкото си спомням шпилката на анода на Теси е М8, а шпилката за заземяване на корпуса М6. След като свържеш този кабел към фланеца, остава другият му край да го свържеш към нулата преди ключа(или земя, ако имаш трипроводна инсталация) Там се вижда лустър-клема. Не виждам защо тя е прескочена и захранването ти отива директно на ключа.
Изображение
Ей там с червеното е показано зануляването.

Тема "Свързване на анодна защита" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: