Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Sirius9 - напреднал
Здравейте,
Реших да се похваля с добре свършената работа.
АВР таблото не е оригинално, а е наша разработка.
Комутатора между основно и резервно захранване не е с контактори а е с моторна задвижка която може да се превключва и ръчъно.
Освен станадртния за фабричните АВР табла комутатор има добавено:
- входен предпазител от мрежата;
- изходен предпазител към консуматорите;
- аресторна защита;
- светлинна индкация на вратата с надпис: Мрежа и Генератор;
- 4 полюсен АВР (3 фази + нулата) вместо фабричния 3 полюсен (3 фази).
Управлението на АВР се намира в генератора като между тях има 6 проводна оперативна верига.
Малко снимки:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
preslav - майстор
Браво!
Сега (ако ти е удобно) поясни за АВР-а, по-точно колко време след отпадането на основното захранване имате вече резервно. Не съм специалист, но ми е интерсно, доколкото знам АВР се ползва там където има две постоянни независими захранвания, едното основно, другото резервно, ако едното отпадне, веднага се включва резервното, но колко веднага зависи от качеството на АВР. В твоя/вашия случай имаш палене на генератора, развъртане, достигане на мощност и чак тогава превключване, прекъсвания на тока от 1-2-3 минути няма как да се поемат от АДГ и АВР се превръща в едно удобство, но не и решение на проблема със спиранията на тока. Иначе всичките енргота го умеят това, прас тока за 2 мин. отново ток за 5 мин. пак прас и така докато АВР-а им тегли една майна и "залепне" в произволно положение.
Може и да не съм прав, но ти ще споделиш - удобството се измерва в цифри, но цифрите подлежат на тълкувание.
Sirius9 - напреднал
Здравей колега.
В общия случай АВР представлява силов комутатор управляван от контролер. Контролера може да бъде различен тип. Най-масовия и с най-много възможности е този който се означава като AMF - Auto Mains Failure. AMF контролера следи за състоянието на мрежовото напрежение и при отпадане подава сигнал за стартиране на генератора и последващ сигнал за превключване на комутатора. AMF панела може да бъде разппложен на две места - в АВР или в генератора. В нашия случай е интегриран в контролния панел на генератора.
Относно питането за времената на стартиране, превключване и т.н. Тези параметри са настройваеми. Първия е времето за изчакване след отпадане на мрежовото захранване. Стандартно е 15 секунди, но може да се увеличи до часове. След това изчакване се стартира генератора. Следва време на изчакване за развъртане на двигателя. Тук стандартното време е 30 секунди. След 15+30 секунди се подава сиганал за превключване на АВР. Времето за превключване на нашия АВР е около 30 - 45 секунди защото имаме двигател който развърта "шалтера". Контакторните АВР превключват "мигновенно" което освен плюс е и голям минус защото могат да предизвикат преходни процеси.
Веднъж стартирал генератор, превключил АВР и възтановено мрежово захранване обратния процес има същите времена. Изчакване дали няма да изчезне отново мрежата, обратно превключване на мрежа и поне минута генератора работи на празен ход за да се охлади двигателя и алтернатора.
Принципно генератора не може да реши проблема с кратковременните прекъсвания. За тази цел се ползават UPS.
Специално този генератор е монтиран на място където тока спира за около 1 - 2 часа почти всяка седмица.
Sirius9 - напреднал
Малко допълнителна информация.
Вече имаме изграден димоотвод който извежда изгорелите газове нависоко.
Отдолу се вижда дренаж който не позволява конденза да се върне в двигателя и да създаде предпоставка за воден удар.
Изображение
krasi92 - майстор
Какъв му е разхода на гориво.
hidrazin - майстор
Оххххх...
Индийски АВР монтиран на турски генератор...
:partyman:
Sirius9 - напреднал
hidrazin написа:
Оххххх...
Индийски АВР монтиран на турски генератор...
:partyman:
Колега, сложи си очилата и погледни пак снимката на АВР таблото.
Къде точно видя индийски компоненти?
Да ти помогна малко. Превключвателя е Socomec - Франция. Автоматичните прекъсвачи и аресторната защита са Legrand, също Франция.
Това че генератора е турски няма нищо лошо. Фабриката сглобява и с реномирани двигатели: PERKINS, VOLVO, MAN, MITSUBISHI и с реномирани алтренатори: STAMFORD, SINCRO, MARELLI. Управлението може да бъде и DeepSea - Англия, примерно.
Всъщност, това че конкретната марка се сглобява в Турция е добре. Има такива генератори на които само табелките по тях са турски. Всичко останало е китайско.
valentino76bs - майстор
Колега каква мощност е генератора?
hidrazin - майстор
Sirius9 написа:
...Превключвателя е Socomec - Франция....
Превключвателя е Socomec India. Та не знам на кой му трябват очила.
Произведен е от SOCOMEC INDIA PRIVATE LIMITED
Corporate Identification Number - U00000HR1999PTC038504
Да ти кажа ли и кой е директор от миналата година? :-D
Виж сега, няма лошо че са индийски - може пък и да работят като хората.
Стават за не много отговорна работа но май никога не бих купил такива.
Преди 10 дена се върнах от Шанхай. Евентуално ще купим от там силова електроника.
Ноооо... прекъсвачите ще бъдат АВВ или в краен случай китайски но не и на Socomec.
И пак - няма нужда от притеснение. Ползвай си го със здраве, дълго и безаварийно.
:partyman:
P.S.Генератора няма да го коментирам. Няма нужда.
Sirius9 - напреднал
Socomec е френска фирма, а не индиийска. Като всички големи фирми имат заводи в цял свят. Точка по въпроса.
Не знам дали знаеш, но фабричните АВР на известни световни производители на генератори като: CAT, FG Wilson, SDMO са с апаратура Socomec.
Смешно е да се твърди че ABB са много по-добри от Socomec. Горе долу са на едно ниво. Първоначaлната идея беше превключвателя с моторна задвижка (changeover) да е ABB, но нямаха наличност.
На въпросите на колегите:
Генератора е 68kW основна (prime) мощност.
Разхода на гориво е 13,5 литра на час при 75% натоварване.

Тема "Генератор на ток за аварийно захранване" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: