Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
preslav - майстор
MurderY написа:
nikolov333 написа:
По руските форуми често се предлага с 10мА ДТЗ за банята и мокри помещения + 30мА за контактните излази и 100 или 150мА обща "противопожарна" ДТЗ за целия апартамент. В България почти няма къде да видиш такива, поради това, че в Наредба 3 никъде не са ги заложили, заради голямата вероятност от фалшиви сработвания от малки утечки. Все пак 10мА са препоръчителни за детски градини тъй като децата имат по-малка граница на поносимост към тока от възрастните, както беше споменато в един от горните коментари за малките прасенца в свинефермите..
Много добър отговор. Блгадаря. :partyman:
С малко дете съм и рядко изключваме бойлера и затова клоня към 10.
Аз имам ДТЗ собствена разработка - 1-во в банята не се влиза при включен бойлер, 2-ро безпризорен включен бойлер не се оставя. Като империалист съм, гоня до дупка неспазилите моето ДТЗ. Ако трябва направи така, че бойлерът да се изключва при светване на лампата в банята (нали не се къпеш на дневна светлина), ако трябва монтирай камери и на неспазилите правилата им наложи глоби, но да чакаш ДТЗ-то да ти пази детето е наивно. Другият вариант е да си направиш бойлера на 12 волта, но ще ти трябва място за електрожен.
Няма пълно щастие, но човек колкото и добре да живее се оженва - разбирам напълно кахърите ти.
MurderY - напреднал
preslav написа:
MurderY написа:
nikolov333 написа:
По руските форуми често се предлага с 10мА ДТЗ за банята и мокри помещения + 30мА за контактните излази и 100 или 150мА обща "противопожарна" ДТЗ за целия апартамент. В България почти няма къде да видиш такива, поради това, че в Наредба 3 никъде не са ги заложили, заради голямата вероятност от фалшиви сработвания от малки утечки. Все пак 10мА са препоръчителни за детски градини тъй като децата имат по-малка граница на поносимост към тока от възрастните, както беше споменато в един от горните коментари за малките прасенца в свинефермите..
Много добър отговор. Блгадаря. :partyman:
С малко дете съм и рядко изключваме бойлера и затова клоня към 10.
Аз имам ДТЗ собствена разработка - 1-во в банята не се влиза при включен бойлер, 2-ро безпризорен включен бойлер не се оставя. Като империалист съм, гоня до дупка неспазилите моето ДТЗ. Ако трябва направи така, че бойлерът да се изключва при светване на лампата в банята (нали не се къпеш на дневна светлина), ако трябва монтирай камери и на неспазилите правилата им наложи глоби, но да чакаш ДТЗ-то да ти пази детето е наивно. Другият вариант е да си направиш бойлера на 12 волта, но ще ти трябва място за електрожен.
Няма пълно щастие, но човек колкото и добре да живее се оженва - разбирам напълно кахърите ти.
Ключът е в последното изречение :lol: :lol: :lol:
Но не мога да гарантирам, че винаги ще е изключен, а съответно после пуснат бойлера. Доста съм се къпал със студена вода и то зимата. Освен да сложа датчик за движение и да изключва бойлера или при светване на осветлението, но пак бих си сложил ДТЗ, ей така за всеки случай.
preslav - майстор
От личен опит знам, че няма непробиваема система антидурак, особено от жена. Най-сигурното е бой, много деца и мокри дърва - между другото бойлерът на дърва е най-сигурен откъм удар от ток, но не се знае какъв друг удар можеш да получиш.
muhala - майстор
MurderY написа:
fox_vt написа:
Аз пък се чудя за глупоста дтз на цялата система :lol: Утечки с лопата да ги ринеш и почват едни компромиси със големината на защитния ток и бля бля такива глупости. Да не говорим че като изпляска някой уред инцидентно върви търси кой е точно.
Затова минах на варианта само бойлера.
А какво ти е мнението за ДТЗ от по-голям клас. Да не е "AC", а само "A" (или беше "si").
Това открих като разлика.
Клас АC – дефектнотокови защити, за приложение в нормални променливотокови вериги, без наличие на хармоници или пулсиращи съставки на прав ток
Клас А – за приложение във вериги, замърсени с хармоници или пулсиращи съставки на прав ток. – с преобладаващи консуматор
Не питаш мен, но пък аз имам опит с консуматори с хармоници и ДТЗ клас А.

Ще се цитирам от тук: posting.php?mode=quote&f=11&p=886565
muhala написа:
mitko2be написа:
....Но мене ме притеснява ,че товара е индуктивен и дали няма да има някакви утечки които да задействат ДТЗ....
Аз имах подобни притеснения за инверторния хладилник и пералня. За това взех за кухнята една ДТЗ клас А. Намерих я на много добра цена и от много добра марка, от сигурен доставчик. Дано не е реклама. https://store.comet.bg/Catalogue/Product/3000100/

Искам да вметна, че в момента една 21ца инверторен климатик е захранена от ДТЗ клас AC и няма проблеми.

От 6 месеца използване нито ена от 6те ДТЗ-та не е сработило. Надявам се да няма поводи за това.
MurderY - напреднал
muhala написа:
MurderY написа:
fox_vt написа:
Аз пък се чудя за глупоста дтз на цялата система :lol: Утечки с лопата да ги ринеш и почват едни компромиси със големината на защитния ток и бля бля такива глупости. Да не говорим че като изпляска някой уред инцидентно върви търси кой е точно.
Затова минах на варианта само бойлера.
А какво ти е мнението за ДТЗ от по-голям клас. Да не е "AC", а само "A" (или беше "si").
Това открих като разлика.
Клас АC – дефектнотокови защити, за приложение в нормални променливотокови вериги, без наличие на хармоници или пулсиращи съставки на прав ток
Клас А – за приложение във вериги, замърсени с хармоници или пулсиращи съставки на прав ток. – с преобладаващи консуматор
Не питаш мен, но пък аз имам опит с консуматори с хармоници и ДТЗ клас А.

Ще се цитирам от тук: posting.php?mode=quote&f=11&p=886565
muhala написа:
mitko2be написа:
....Но мене ме притеснява ,че товара е индуктивен и дали няма да има някакви утечки които да задействат ДТЗ....
Аз имах подобни притеснения за инверторния хладилник и пералня. За това взех за кухнята една ДТЗ клас А. Намерих я на много добра цена и от много добра марка, от сигурен доставчик. Дано не е реклама. https://store.comet.bg/Catalogue/Product/3000100/

Искам да вметна, че в момента една 21ца инверторен климатик е захранена от ДТЗ клас AC и няма проблеми.

От 6 месеца използване нито ена от 6те ДТЗ-та не е сработило. Надявам се да няма поводи за това.
Питам общо, който отговори. Благодаря за инфото :)
eleonorvelichkov - специалист
ср ное 15, 2017 11:23 ammuhala написа:
MurderY написа:
А 30 за баня според мен няма никакъв смисъл. Все пак утечка от 30 може да те убие, а отделно като си в бянята, мокър, си представям какво става с 30.
Ако бойлера е защитно занулен с трети проводник, то отечката ще мине по пътя с най-малък импеданс (през зануляването).
Ако нямаш зануляване тогава, ще мине по водата и може би през теб. Тогава тези 30мА може да те убият.
Няма лошо, намери си ДТЗ с по-малък ток на сработване и пробвай.

По-скоро трябва да се притесняваш да не ти се разхлаби нулата или да се прекъсне PEN проводника от електромера до таблото ти.
Тогава никаква ДТЗ няма да помогне.

Ако все пак продължаваш да се притесняваш, изключвай бойлера когато някой се къпе.

В тази тема един колега от форума по чудо е оцелял в банята след като му се е офазил бойлера -> viewtopic.php?t=58024
А ако си сложи защита от по минимално напрежение би трябвало ако се прекъсне нулата тя да изключи и тогава има смисъл от ДТЗ единствено не могат да те предпазят от обръщане на фазата и нулата. Така мисля ако бъркам поправете ме.
stoy@n - специалист
пет окт 02, 2020 11:42 ameleonorvelichkov написа:

А ако си сложи защита от по минимално напрежение би трябвало ако се прекъсне нулата тя да изключи и тогава има смисъл от ДТЗ единствено не могат да те предпазят от обръщане на фазата и нулата. Така мисля ако бъркам поправете ме.
Пич, темата е от преди три години... :?

Тема "Дефектнотокова защита с два проводника" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: