Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
mastera86 - напреднал
Здравейте
Изгоря ми статора на водоструйката при разглабяне установих, че корпуса на статора е излят и няма заден капак от към охладителната перка. Въпросът ми е как се вади статора от корпуса за да бъде пренавит, защото има достъп до статора само от страната на помпата. Водоструйката е lavor 3kw двигател.
П. Петков - специалист
mastera86 написа:
Здравейте!
Изгоря ми статорът на водоструйката. При разглобяване установих, че корпусът на статора е излят и няма заден капак откъм охладителната перка. Въпросът ми е как се вади статорът от корпуса, за да бъде пренавит, защото има достъп до него само от страната на помпата? Водоструйката е lavor с 3kw двигател.
Мога да Ви дам съвет само за LAVOR LS-21, тъй като в момента се занимавам с такава, но двигателчето съвсем не ми прилича на 3 kW-ово.
Прикачен файл:
IMG_2635[1].JPG
IMG_2635[1].JPG (59.27 KиБ) Видяна 1300 пъти
Преди всичко се премахват подвижният пръстен и сепараторът на петовия, иглен лагер, тъй като те са уязвими при манипулациите. Лагерът на предния щит е едностранно капсулован и вероятно има и противомаслен семеринг, но за ремонт на статорните намотки свалянето му не е необходимо.
Чрез две отвертки се сваля месинговият пръсен, който "събира" пластмасовата цангата на центробежната вентилаторна перка. Цангата е част от самата перка.
Прикачен файл:
IMG_2636[1].JPG
IMG_2636[1].JPG (58.16 KиБ) Видяна 1300 пъти

След свалянето на пръстена, (който отхвърча в незнайна посока), следва изваждане на перката от шлиците на роторния вал, като отново се ползват отвертки.
Прикачен файл:
IMG_2638[1].JPG
IMG_2638[1].JPG (57.72 KиБ) Видяна 1300 пъти
Роторът се избива в посока към предния щит чрез почукване с гумен или пластмасов чук.
Той излиза от статора едновременно с предния щит.
Прикачен файл:
IMG_2639[1].JPG
IMG_2639[1].JPG (84.99 KиБ) Видяна 1300 пъти
П. Петков - специалист
И още:

Прикачен файл

IMG_2640[1].JPG
IMG_2640[1].JPG (63.71 KиБ) Видяна 1299 пъти
mastera86 - напреднал
До тук съм стигнал и аз. Но при мен е изгорял статора и за да ми го пренавият трябва да го извадя от корпуса понеже няма достъп от задната страна ( от страна перката) казаха ми че ставало чрез нагряване. Двигателя е същия като този на снимката.
mastera86 - напреднал
Има едни 4 пластинки се изправят и съм до там. Утре ще пробвам да го нагрея с горещ въздух и да видя какъв ще е резултата.
П. Петков - специалист
mastera86 написа:
До тук съм стигнал и аз, но при мен е изгорял статорът и за да ми го пренавият трябва да го извадя от корпуса, понеже няма достъп от задната страна (от страна перката). Казаха ми че ставало чрез нагряване. Двигателят е същият като този на снимката.
Освен чрез нагряване, трябва да се ползва и голяма цангова (вътрешна) скоба за изваждане на лагери или да се направи единична или двойна, (кръстата) планка с дълъг винт и гайки, която да издърпва статорния пакет от алуминиевия корпус. Корпусът трябва да се нагрее бързо с горелка, като температурата му не трябва да е по-висока от 200 градуса. В диапазона между 50 и 200 градуса температурните коефициенти се променят (растат), като за Алуминия промяната е 4-5 пъти, а при стоманата 10 пъти.
При 200 градуса (по таблица), тези коефициенти са:
за Алуминий - 20ppm за градус, а за стоманата 12ppm/oC.
Разбира се това са коефициенти на линейно, а не на обемно разширение, но теоретично коефициентите на обемно разширение са равни на утроените коефициенти на линейно разширение.
Като се знаят допуските за съответните диаметри при пресовите сглобки, би могло да се пресметне и точната максимална температура на нагряване, но това ще да е задачка за машинни инженери-термисти, които са по-учени от нас.
При последващото пресоване след ремонта, корпусът също трябва да се нагрее, но там вече може да се ползва и пещ, тъй като статорният пакет няма опасност да се нагрява.
mastera86 - напреднал
Статора се вади само с нагряване, обърнат надолу и поставен в подходяща тръба и при добро нагряване сам пада.
lov - майстор
Вадил съм на подобни двигатели само като го нагрявам във фурната на готварска печка. Някои падат, излизат само като го тръснеш а на други с малко съветване с дървен чук на обратно по корпуса. Сглобката там не е плътна и фиксирането става за сметка на епоксидната смола. Правил съм го и с горелката но не всеки път се получава лесно защото смолата изстива бързо а като е нагрят и пакета имаш доста повече отворено време за работа.
Бележи си обаче задължително как е бил фиксиран пакета ако няма нещо предвидено в корпуса. Обратното набиване пак по същия начин но грееш само корпуса. После пак целия във фурната но на 60-70 градуса. И като се стопли всичкото поливаш по периферията малко смола. Щом са топли детайлите тя се разтича бързо на вътре и запълва идеално междината. Може да го прибереш пак във фурната докато изстива да стегне по бързо.
Не гарантирам че на този двигател е точно такава ситуацията с фиксирането но това е моя опит с подобни моторчета. Почти не съм попадал на плътна механична сглобка.

Тема "Статор на водоструйка Lavor 3kW" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: