• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Jekov_11 - помощник
Здравейте извинявам се, че темата ще се повтори във форума , но това което ме интересува не го открих та... Ясно е че меренето на изолационно съпротивление се извършва с мегаомметър на всяка фаза към корпус(земя) и между отделните фази при изключено напрежение.Въпросът ми е, при мерене на изолация на ел. двигател трябва ли да се разкачат клемите които свързват двигателя или в звезда или в триъгълник? И ако не трябва бихте ли отговорили защо . Също така мисля , че при мерене захранващите проводници трябва да са разкачени от двигателя или се бъркам?
hidrazin - майстор
Jekov_11 написа:
трябва ли да се разкачат клемите които свързват двигателя или в звезда или в триъгълник? И ако не трябва бихте ли отговорили защо.
Да,
Трябва - отговора в учебниците за средно образование, електротехника.
Jekov_11 написа:
Също така мисля , че при мерене захранващите проводници трябва да са разкачени от двигателя или се бъркам?
Правилно.
:partyman:
Jekov_11 - помощник
Предполагам, че трябва да се разкачат защото ако сме свързали началата на 3-те намотки в обща точка (схема звезда) при мерене на изолация на всяка фаза към земя няма да се отчете правилно измерване за всяка фаЗа по отделно. Аналогично и за схема триъгълник. Прав ли съм ?
fox_vt - майстор
Не е задължително зависи кой кога го е пренавивал. Някои оставят общата точка свързана някъде си и двигателя може да работи само на звезда. А и даже и да ги имаш всички краища и имаш пробив към корпус какво ще пренавиеш само една намотка ли :lol: така че само захранващите откачаш и мериш ако няма няма ако има има :razz: В случая е важно не коя е пробила а дали е пробила.
Jekov_11 - помощник
Ясно благодвря fox _dt. А ако двигателя е свързан в триъгълник отново ли разкачам само захранващите ?
plamen6703 - майстор
Кажи каква е целта на заданието?
Изпадаш в ситуацията като на една баба, която отишла на лекар и лекар й казал да не яде пилешко месо... Тя си тръгнала и по пътя се сетила, че не питала лекаря като и е забранил да яде пилешко, дали може петлешко месо да яде :-D
Имаш ли уред да извършиш измерването и знаеш ли как се измерва с такъв уред :partyman:
Jekov_11 - помощник
Plamen607 мисля , че от в описанието ми по горе става ясно че знам как се мери и знам с каквп се мери. Искам просто да си изясня някой подробности за които съм задал съответните въпроси . А те са:
1. Ако двигателя е свързан в звезда как е по правилно да се мери с разкачени клемите на схемата звезда или просто разкачам захранващите проводници и меря.
2. Същото описано в точка 1 само се за схема тиъгълни.
3. Мерене на мефдуфазно изолационно съпр. (Знам че се извършва между фазите с мегаомметър при разкачени захранващи проводници)въпросът ми е има ли разлика ако се мери с разкачени клеми на двигателя или без да ги разкачам. И ако има каква е?
Сега по ясно ли е plamen607?
plamen6703 - майстор
Ако знаеш как се мери изолационно съпротивление нямаше да задаваш всички тези въпроси :-D
Едно е да знаеш с какъв уред се извършва измерването и съвсем друго да си измервал с такъв уред и да знаеш да работиш с него. Попитах те, защото като цяло въпросите ти са на човек, който не знае за какво става дума :partyman:
Andri01 - майстор
Разкачваш захранването,махаш всички мостчета-независима дали е на звезда, триъгълник или квадрат. Мериш всяка една намотка поотделно. Предполагам знаеш колко е минимума на изолационното съпротивление в Мегаомове за 220в и за 380в.?
Jekov_11 - помощник
Andri01 да знам минималните стойности. А каква е разликата между мерене с разкачени клемите и каква е ако са върЗани в схема. Понеже по горе един колега каза че едва ли не е по добре да се мери при свързани клеми звезда или тиъгълник
  • 1
  • 2

Тема "Изолационно съпротивление на ел. Двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: