• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Здравейте! Налага се да подменя един такъв трансформатор на нафтова горелка. Работи без прекъсване входно 220в, а изходно напрежение е 12Кв. Та въпроса ми е има ли по евтина алтернатива. Например, дали ще стане с пусково запалително устройство за лампи в някаква схема?
petromaniq66 - специалист
Как така работи без прекъсване? И ти лампи ли ще палиш или горелка? То си има електроника с фотоклетка, която подава искрата със известно закъснение и продължителност и ако не запали горелката изключва системата до повторен запуск.
Е така е, без прекъсване. Тази горелка е на пароструйка. Схемата на свързване е такава, че трансформатора е свързан паралелно на ел.мотора. Независимо дали работи кюмбето (дали ще се ползва като водо или пароструйка), трансформатора прави искри на електродите на горелката. Няма никакви датчици да следят гори ли не гори ли, та да спират трансформатора. И да наистина живота му се скъсява значително.
П. Петков - специалист
71evin написа:
Е така е, без прекъсване. Тази горелка е на пароструйка. Схемата на свързване е такава, че трансформаторът е свързан паралелно на ел. мотора. Независимо дали работи кюмбето, (дали ще се ползва като водо или пароструйка), трансформаторът прави искри на електродите на горелката. Няма никакви датчици да следят гори ли не гори ли, та да спират трансформатора. И да, наистина животът му се скъсява значително.
Ако токът на двигателя е около 1-2 ампера, би могло да се ползва автомобилна индукционна бобина със затворен магнитопровод (двуизводна), на която първичната намотка да се включи последователно във веригата на двигателя. Единият край на вторичната се заземява, а другият се връзва към искрището. Така бобината ще работи като токов или пик трансформатор. Падът на напрежение върху бобината не трябва да е по-голям от 3-5 Волта. Трябва да се следи дали бобината не прегрява.
DMN - майстор
П. Петков написа:
би могло да се ползва автомобилна индукционна бобина със затворен магнитопровод (двуизводна), на която първичната намотка да се включи последователно във веригата на двигателя.
На подобен принцип свързах автомобилна бобина от старите руски автомобили, последователно на един димер за осветление и кондензатор. Видях я тая схема някъде в нета, използваха я за озонатор. Работи много добре, прави стабилна искра от 2-3 сантиметра. Бобината въобще не загрява в тоя случай. Но трябва да се внимава, ако има уреди като рутери и тем подобни с фина електроника в близост или в същия токов кръг, щото моя рутер се спомина, беше на около метър от това нещо. После реших да измеря консумацията на озонатора с ватметър, който също замина :-D . Сега го ползвам на село за да трепя разни гадинки и тем подобни, които се навъртат там. Свързал съм към около половин метър меден проводник от изхода на бобината(там излиза искрата). Бобината с димера съм я закрепил на дървена пръчка, за да мога да я държа на безопасно разстояние от високото й напрежение, стана нещо като космическо оръжие от фантастичен филм :lol: , що оси, мухи, мравки и други вредители съм изтрепал с това нещо, ама трябва да са кацнали(най-добре на земята или на нещо метално), във въздуха не става, защото все пак напрежението трябва да премине към земя. Ако не друго, поне е доста забавно :-D . Ама трябва да се ходи с удължителя, щото захранването е от мрежата.
Става и за озонатор.
Благодаря за отговорите. Такава ли трябва да е бобината https://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/ele ... ig/z_2.gif
П. Петков - специалист
71evin написа:
Благодаря за отговорите. Такава ли трябва да е бобината https://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/ele ... ig/z_2.gif
На снимките е показана обикновена индукционна бобина с отворен магнитопровод.
Индукционните бобини с отворен магнитопровод не стават, защото имат голямо омическо съпротивление - 3,5 - 4 Ома. Падът върху тях ще е голям и загубите съществени. Бобините със затворен магнитопровод са нискоомни - 0,3 ...0,5 Ома, като за променливия ток тяхното съпротивление е главно индуктивно. Освен това обикновените бобини са автотрансформатори, което означава, че има галванична връзка между първичната намотка и високоволтовата. Двуизводните със затворен магнитопровод са трансформатори с отделни намотки. В автомобилните двигатели тези бобини правят две искри - едната в цилиндъра, където има компресия, а другата в съответния цилиндър, където следва изхвърляне на изгорелите газове, Тъй като изгорялата газова смес е йонизирана, нейното съпротивление е ниско и енергията отделена от искрата там е малка, докато в цилиндъра с компримирана, дисперсна, бензино-въздушна смес съпротивлението на аерозола е високо и основната енергия се отделя в тази искра. Тъй като токът за двете искри е еднакъв по големина, но напрежителният пад е различен, оттам и мощността е различна. Времето за горене на двете искри също е еднакво, но двете енергии са различни. Вторичната намотка на тези бобини е сравнително голяма - към 3 кОма.
Спомените ми са отпреди 35 години и повече, когато в КЕАЗ Пловдив се правеше опит за внедряване на високоенергийни запалителни системи, като тогавашните образци на бобини ги правехме в Елхово.
Ето една такава бобина, останала от миналите времена на веселия славен турнир в Ашби де ла Зуш, която беше правена в КЕАЗ Пловдив от инж. Траянов (Мир на праха му!). Тя разбира се не е двуизводна, а автотрансформаторна:
Прикачен файл:
IMG_2641[1].JPG
IMG_2641[1].JPG (40.4 KиБ) Видяна 1849 пъти
При голям ентусиазъм високоволтова, нискоомна бобина може да се направи и самостоятелно вкъщи, но има особености. Ползва се "Ш" образен магнитопровод, като макарата се изработва от стъклотекстолит с по-дебела основа. Вторичната се прави секционирана чрез допълнителни фланци от стъклотекстолит, а секциите са винаги четен брой. Цялостният каркас се обмазва допълнително с епоксидна смола. В основата на вътрешните преградните фланци на всяка секция предварително се прави отвор към съседната секция за връзка между тях. При навиването на секционните бобини началото на нечетните се извежда през тези отворите на дъното към четните. След навиване на секцията проводникът се прекъсва и започва ново навиване, като се почне от началото на навитата вече секция, което начало е изведено в дъното на съседната. Особеност е, че посоката на навиване е ОБРАТНА спрямо първата. Тоест, четните секции се навиват в една посока, а нечетните в обратната. По този начин отделните секционни бобини се свързват последователно в електромагнитно отношение, но галванично те са свързани дъно към дъно и връх към връх. Това предотвратява близостта на разнопотенциални проводници в една секция. При четен брой секции началото и краят на цялостната намотка винаги са отгоре на макарата.
kolev_k - специалист
71evin написа:
Тази горелка е на пароструйка. Независимо дали работи кюмбето (дали ще се ползва като водо или пароструйка)
За пръв път чувам че водата или водните пари горят :shock: :shock: Може,ама първо трябва да се раздели на водород и кислород,и после като ги смесиш да си получиш една хууубава бомбичка.
lov - майстор
Дублаж на мнение.
Последна промяна от lov на нед дек 10, 2017 8:59 pm, променено общо 1 път.
lov - майстор
Поредния запалянко а Браун газ ли си. Айде да те завърна на земята преди да си почнал лекцията си. :)
Пароструйките не черпя водя от някой бойлер където е предварително загрята. А си имат нафтова такава която загрява водата на момента след като им заработи помпата. Самата камера /топлообменника/ е навита, на плътна спирала тръба и вътре гори пламъка. И понеже при нея режимите на включено изключено са много чести запалването е включено паралелно на помпата за да не стане бум.
  • 1
  • 2

Тема "Замяна на запалителен трансформатор?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: