Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Andri01 - майстор
ДТЗ е падало от утечка! А тя може да е в ключа,в кутията на бойлера или в свързващите кабели. Все пак се оказа,че не е обикновено АП! :)
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Мдааа, дефектнотокова защита е, не е обикновен предпазител.
Тя сработва примерно при малка утечка в нагревателите. Или при свързване на бойлера само с два проводника.
Има и други въпроси всъщност, освен които си задал.
Защо ДТЗ е изключвала чак след 1 мин.? - съмнително.
Как смени ДТЗ при която влизат 2 кабела и излизат 2 кабела с един предпазител, в който нормално влиза 1 кабел и излиза 1 кабел?
Съпротивленията на нагревателите са като за бойлер 3kW, а не като за 2kW ?
Колко кабела влизат в бойлера? - можеш и да снимаш примерно и да се вижда все пак.
kozl - майстор
пет юни 01, 2018 5:10 pmgogorog написа:
Предпазителя на бойлера е ето този https://220volt.com.ua/differentsial-ni ... 03-286469/ (май е дефектнотоков). Замерих съпротивлението на двата реотана, учудващо единия беше 28.8 ома, а другия 28.9 ома. Не знам дали тези показания са добри. Днес реших да видя ключа, който бях описал. Не знам защо, но отидох и купих един нов ключ марка Маклер 16А (турски) само за проба. Цената му беше 3.65 лв. Монтирах го на мястото на стария и оле, един час двата реотана работят и предпазителя не е падал. На какво се дължи това. Ако проблема е бил от ключа, то сега имам няколко въпроси?
Как да вържа здраво кабелните обувки, които влизат в реотаните за да не се разхлабват, с лустра клема или с какво?
Какъв качествен ключ да си купя, който да става да се монтира в обикновена кръгла конзола? Гледах на Легранд, но същия иска правоъгълна конзола. Гледах и на Schneider, но цената почва от 38 лева. Някакви предложения за нещо качествено и на достъпна цена.
Совите не са това което са :? Пише 25 А, а на снимката С6 :? Всъщност при теб колко е?
Прикачен файл:
Moeller PFL6.png
Какъв е този ключ де включва нагревателите? Него ли замени и на бойлер ли стои?
krasi92 - майстор
За кръгла конзола Уника на Шнайдер за под 30 лева има 32 ампера
petromaniq66 - специалист
До сега автора на темата само дезинформация прави. Да го пращаме на майстор. :lol:
DMN - майстор
petromaniq66 написа:
До сега автора на темата само дезинформация прави.
Май така излиза...


А и тия омове нещо хич не се връзват с дадената информацията за мощността на всеки един нагревател, която според автора трябва да е по един киловат на нагревател, щом бойлера 2 киловата.
gogorog написа:
Замерих съпротивлението на двата реотана, учудващо единия беше 28.8 ома, а другия 28.9 ома.
Така излиза, че единият нагревател е с мощност около 1800 вата, а двата заедно около 3600 вата. От което пък следва, че тока трябва да е около 15-16А, т.е. бойлера не е 2 киловата.
Според мен не е измерил правилно съпротивлението на всеки един нагревател по отделно, измервал ги е по отделно, но включени в паралел, най-вероятно ключа е бил в положение вкл. и за двата нагревателя. Или пък в този токов кръг има и нещо друго включено, а не само бойлера.
Всъщност АП се оказа, че не е само АП, а има и ДТЗ.
Силно се съмнявам старият ключ на бойлера, който вече е сменен, да е правил тези проблеми.
По- скоро си мисля, че може и да има проблем с някой от нагревателите, който като загрее да прави утечка към корпус и по този начин да задейства ДТЗ, в тази връзка не ми стана ясно болера дали е занулен или заземен.
Абе както и да е. Като се работи на сляпо - мъглата няма да се вдигне скоро :-D .
:partyman:
krasi92 - майстор
След смяна на ключа проблема е изчезнал значи приемаме че е било от ключа.Човека има още въпроси-как да осигури добра връзка на кабелите с нагревателя и какъв какъв качествен ключ за кръгла конзола да си купи.
petromaniq66 - специалист
Толкова му мери ментака на човека. Да измери с него купен резистор - стотинки са и дават най-малко по 10. :-D Пък то сигурно на бойлера пише колко вата е.
wanderer - специалист
нед юни 03, 2018 3:43 pmDMN написа:

По- скоро си мисля, че може и да има проблем с някой от нагревателите, който като загрее да прави утечка към корпус и по този начин да задейства ДТЗ, в тази връзка не ми стана ясно болера дали е занулен или заземен.
Абе както и да е. Като се работи на сляпо - мъглата няма да се вдигне скоро :-D .
:partyman:
  • аз съм имал много подобен случай с един от "легендарните" бойлери на светлю шишков. при измерване на нагревателя с мултицет всичко беше ок, но при работа с напрежение след ок. минута отпадаше предпазителя. оказа се, че има пробив между извода на нагревателя и тръбичката в която е поместен. дано все пак проблема да е бил в ключът.
valentino76bs - майстор
пет юни 01, 2018 8:12 pmkrasi92 написа:
За кръгла конзола Уника на Шнайдер за под 30 лева има 32 ампера
Ей го на хубавеца....и е много под 30 даже под 20 по спомен.

Прикачен файл

P_20170904_190510.JPG
P_20170904_190510.JPG (39.96 KиБ) Видяна 1484 пъти

Тема "Изключване на предпазител на бойлер след 1 мин работа." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: