Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
kozl - майстор
вт сеп 04, 2018 10:43 pmfox_vt написа:
вт сеп 04, 2018 8:35 pmplamen6703 написа:
вт сеп 04, 2018 8:17 pmvesi_sd написа:
Видях, че пише R и N и премерих фаза на R и минус на N, незнам дали така трябва да бъде. Ще очаквам съвети откъде да почна за да отстраня проблема.
Преди време правих интервю за работа като търсех електротехник, интервюто приключи в момента, в който се появи "минус на N" :wink:
Най-доброто, което можеш да направиш в твоя случай е да потърсиш помощ от компетентен човек да ти ремонтира бойлера.
Има опасност да се самоубиеш! :partyman:

Един бивш колега много на „ ти ” с тока на L обяснението му е L = лошо,на N=няма 😁
Има логика. Ама това съждение най-вероятно е чатово изобретение :-D
kozl - майстор
ср сеп 05, 2018 7:20 ammoimoimoi написа:
бойлера трябва да е заземен. за целта захранващия кабел трябва да се смени с трижилен кабел ,естествено и контакта трябва да е заземен
тоя бойлер е от най скапаните, ако искаш си купи друг,нов.
а ако искаш да го ремонтираш то проблема е или в нагревателя ,или в синия терморегулатор или в червеното копче
за начало изключи тока, и издърпай синия терморегулатор така че да се отдели от бойлера,после пусни тока и ако не гръмне то проблема е в нагревателя, ако гръмне значи е от терморегулатора или червеното копче
+1 с изключение на зарята. Не е нужно, па и аз не съм почитател на волтовата дъга. Но ако чекаш знания от форума, ще требе да се заредиш с повече търпение и да не изпадаш в унижение.
Защото се почна, а и в продължение:
Бойлера със мост незанулен, вероятно в поцингована тръба е замасен :roll:
Мое да е с щепсел. Мое да не е занулен, мое е да не е заземен.
Обаче пише, че е защитен:

Изображение
vesi_sd - помощник
ср сеп 05, 2018 8:06 amkozl написа:
ср сеп 05, 2018 7:20 ammoimoimoi написа:
бойлера трябва да е заземен. за целта захранващия кабел трябва да се смени с трижилен кабел ,естествено и контакта трябва да е заземен
тоя бойлер е от най скапаните, ако искаш си купи друг,нов.
а ако искаш да го ремонтираш то проблема е или в нагревателя ,или в синия терморегулатор или в червеното копче
за начало изключи тока, и издърпай синия терморегулатор така че да се отдели от бойлера,после пусни тока и ако не гръмне то проблема е в нагревателя, ако гръмне значи е от терморегулатора или червеното копче
+1 с изключение на зарята. Не е нужно, па и аз не съм почитател на волтовата дъга. Но ако чекаш знания от форума, ще требе да се заредиш с повече търпение и да не изпадаш в унижение.
Защото се почна, а и в продължение:
Бойлера със мост незанулен, вероятно в поцингована тръба е замасен :roll:
Мое да е с щепсел. Мое да не е занулен, мое е да не е заземен.
Обаче пише, че е защитен:

Изображение
Здравей!
Аз не се притеснявам от унижение, защото ако бях майстор нямаше въобще да питам никого. Смятам, че форма е за някой да помогне от каквото разбира на човек, който има нжда от това и т.н. Аз винаги съм помогал, когато са се обръщали за нещо към мен, а избиването на комплекси и как другите са .... е ясно, но на мен въобще не ми дреме.
dobcho_vn - специалист
Не ги разбирай криво колегите, прави са.
Ако беше нещо печка, фурна ала-бала добре. Ама това си бойлер, сиреч уред дет може и да думне при неправилна манипулация и да останеш със стена по-малко. А и автоматични прекъсвач като му минат подобни сериозни къси съединение след 3-я айде 4-я опит не бих разчитал на нещо и ще го подменя.
vesi_sd - помощник
ср сеп 05, 2018 5:41 pmdobcho_vn написа:
Не ги разбирай криво колегите, прави са.
Ако беше нещо печка, фурна ала-бала добре. Ама това си бойлер, сиреч уред дет може и да думне при неправилна манипулация и да останеш със стена по-малко. А и автоматични прекъсвач като му минат подобни сериозни къси съединение след 3-я айде 4-я опит не бих разчитал на нещо и ще го подменя.
Аз съм ОК.
Преди малко направих теста с извадения терморегулатор и установих, че няма проблем. Източих бойлера и видях, че нагревателя е "пробит" на няколко места /ще кача снимки/, за първи път виждам такова нещо. Утре ще взема нов и ще го монтирам. Но ми остава да разбера как се прави заземяването на контакта, от бойлера към контакта ми е ясно къде да го свържа.
KingLin - майстор
ср сеп 05, 2018 5:29 pmvesi_sd написа:
Аз винаги съм помогал, когато са се обръщали за нещо към мен, а избиването на комплекси и как другите са .... е ясно, но на мен въобще не ми дреме.
Разбери, че никой не избива комплекси, а ти мислим доброто. Като сравнение мога да ти дам, че и аз искам малка атомна електроцентрала в къщи, ама нямам знанията и си плащам на ЕРП-то за ток. От написаното в първия ти въпрос се вижда, че нямаш никакво понятие от материята, което автоматично ме отказва да се опитвам да те самоубия. Ако имаше поне малка представа щяхме да направим опити да ти обясним.

Заземяване (ако вече нямаш изградено такова) няма смисъл да правиш на бойлера. Достатъчно е да бъде занулен което видно при твоя бойлер е направено и поради това ти пада АП-то. Ако все пак държиш - забиват се заземители като към тях се пуска съвсем отделен проводник който се ползва като заземителен (и е отделен от нулевия) в инсталацията ти. За целта тези заземители трябва да отговарят на някои условия като замерването се прави от лаборатория и също така ще ползваш ДТЗ-та на повечето кръгове. Пада голямо къртене и полагане на кабели.
И махни тоя щепсел и го вържи с твърда връзка.
moimoimoi - майстор
видно от първите снимки е че бойлера не е занулен/заземен
още повече че е с захранен с двужилен кабел

пак от снимките се вижда че има теч от корпуса и вероятно терморегулатора се е нагълтал с вода и там му дава на късо
fox_vt - майстор
Двужилния кабел не е проблем а щепсела освен ако не е осигурен против обръщане.
vesi_sd - помощник
ср сеп 05, 2018 10:39 pmKingLin написа:
ср сеп 05, 2018 5:29 pmvesi_sd написа:
Аз винаги съм помогал, когато са се обръщали за нещо към мен, а избиването на комплекси и как другите са .... е ясно, но на мен въобще не ми дреме.
Разбери, че никой не избива комплекси, а ти мислим доброто. Като сравнение мога да ти дам, че и аз искам малка атомна електроцентрала в къщи, ама нямам знанията и си плащам на ЕРП-то за ток. От написаното в първия ти въпрос се вижда, че нямаш никакво понятие от материята, което автоматично ме отказва да се опитвам да те самоубия. Ако имаше поне малка представа щяхме да направим опити да ти обясним.

Заземяване (ако вече нямаш изградено такова) няма смисъл да правиш на бойлера. Достатъчно е да бъде занулен което видно при твоя бойлер е направено и поради това ти пада АП-то. Ако все пак държиш - забиват се заземители като към тях се пуска съвсем отделен проводник който се ползва като заземителен (и е отделен от нулевия) в инсталацията ти. За целта тези заземители трябва да отговарят на някои условия като замерването се прави от лаборатория и също така ще ползваш ДТЗ-та на повечето кръгове. Пада голямо къртене и полагане на кабели.
И махни тоя щепсел и го вържи с твърда връзка.
Сега прочетох това:

Процеса на заземяване са ти го обяснили, ама се препоръчва това да се прави в самото табло, а не в някой контакт. Ако (в повечето случаи) таблото е заземено, твоя контакт(и) може да ги занулиш ако не са. Това става с фазомер, парче 2.5в.м. кабел отверка и малко сръчност. С фазомера определяш кое е нулата (на фазата свети, на нулата - не), спираш тока в контакта от някой предпазител, оваряш контакта и с парче кабел свързваш НУЛАТА с пластинката в средата на контакта. После по обратния ред и накрая мериш пак с фазомера. Фаза трябва да има само в една от дупките на контакта и в никакъв случй не бива да свети фазомера като допираш занулителните перца на контакта.

За таблото съм сигурен, че има метална шина, но дали така мога да заземя контактите.
Снимки от нагревателя:

Прикачен файл

14.jpg
14.jpg (37.62 KиБ) Видяна 2480 пъти

Прикачен файл

13.jpg
13.jpg (52.61 KиБ) Видяна 2480 пъти
Последна промяна от vesi_sd на чет сеп 06, 2018 8:20 am, променено общо 2 пъти.
vesi_sd - помощник
ср сеп 05, 2018 10:48 pmmoimoimoi написа:
видно от първите снимки е че бойлера не е занулен/заземен
още повече че е с захранен с двужилен кабел

пак от снимките се вижда че има теч от корпуса и вероятно терморегулатора се е нагълтал с вода и там му дава на късо
Здравей!

Бойлера не е заземен, защто не съм предполагал, че като производителя е сложил черния клейморед с обозначение R и N, трябва да правя нещо допълнително и аз само дабавих към него двете жила от кабела за контакта.
Сега разбирам, че трябва допълнително и да се заземи, за което Ви благодаря!

Относно наличието на теч и аз първо веднага го помислих, но се подведох и няколко пъти проверих. Отдавам това лющене на повърхноста на високата влажност в банята, тя се намира на такова място в апартамента, че немога да правя проветрение и този проблем си го имам.

Тема "Бойлер Елдом Инвест - дава на късо" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: