Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
preslav - майстор
ср окт 10, 2018 6:08 pmkozl написа:
Да ама щом контактора си е увеличил съпротивлението требе да нагрева се.
А нема пушек и до кога ли така :?
От 10W няма шанс да се нагрява, по-скоро от минималния ток пъпките патинясват и не правят добър контакт. Ако в това е проблема, можеш да оставиш плафона с 60W крушка за една седмица и контактите ще се самозачистят. Още при първото включване на крушката с нажежаема жичка ще знаеш дали релето е сдало багажа механически или електрически.
kozl - майстор
Снощи прерових джунджуриите. Намерих резервата на този PIR, обаче на теста не сработи. а съм сигурен, че го прибрах тествано работоспособно - сиреч скапало се от седене.
Немах мноо време за проби, но като окъся колектора с емитера и релето шрака, а пробната лампа светна. Та ето как с мисълта да подменя пира и после да го обследвам от един проблем се наденах на друг :shock:
За тея де четат през редовете тва не е PIR-а, за който писах в първия пост, а друг, но същия тип и от същата хотелска серия.
Те му марката:
Прикачен файл:
DUWI IP44_rs.JPG
Изрових две схеми на PIR, но ми се струва, че на този PIR захранването е решено по схемата с двата ценера.
Прикачен файл:
Sensor_pir-33-.jpg
Sensor_pir-33-.jpg (56.21 KиБ) Видяна 2527 пъти
Прикачен файл:
Resize of PIR Lamp 2x25W.jpg
Resize of PIR Lamp 2x25W.jpg (88.16 KиБ) Видяна 2527 пъти
kozl - майстор
Загубих си половината ден. Втория PIR тръгна. Откачила се жичката към втората платка и нема връзка с базата на транзистора де щрака релето. Смених ПИР-овете и LED-а пак примигва. Проверих фасунгата на плафона, понатегнах я - вътре в дъното нещо като окисление. Обаче немам с кво да я смена. Проверих и най-близката разклонителна кутия - прещраках ваго клемите. Но от тази кутия има захранени други два плафона де не примигват.Но LED-а пак примигва. Сложих 60W крушка с нажежаема жичка и тя примигва
То причината за неравномерното светене изглежда е отдавна, но предишната LED крушка беше с електронен драйвер и това не се е усещало. А настоящия Витаг вероятно е с гасящ кондензатор и за тва не мое да скрие примигването.
kozl - майстор
Реших проблема с нова LED крушка 13W, която не пулсира, щото сигурно е с електр.драйвер. Със зор я наместих, че балона и, оказа се по-обемен.
От Румик я купих ала немаше с топла светлина, но по-дбре на студена, отколе на тъмно :roll:
В Баухаос имаше топълл ..срам за 17 пари и при 10 кинта разлика шъ свикваме на студо :-D
Ама па как не ги е срам тия ...срамове - не само, че повече пари еми три пати по-малечко тежи :shock:
preslav - майстор
ср окт 17, 2018 6:50 amkozl написа:
Реших проблема с нова LED крушка 13W, която не пулсира, щото сигурно е с електр.драйвер. Със зор я наместих, че балона и, оказа се по-обемен.
От Румик я купих ала немаше с топла светлина, но по-дбре на студена, отколе на тъмно :roll:
В Баухаос имаше топълл ..срам за 17 пари и при 10 кинта разлика шъ свикваме на студо :-D
Ама па как не ги е срам тия ...срамове - не само, че повече пари еми три пати по-малечко тежи :shock:
Искрено се съмнявам, че си решил проблема, защото каза, че и крушка с нажежаема жичка примигва. По-скоро новата крушка е инертна и не се забелязва трептенето и, но от калпавото захранване се скъсява живота и. Когато имаш време се поразгледай за калпави връзки, кофти фасунга, някакви скорошни ремонти около трасето на захранващия кабел, не е нормално другите 2 крушки, на същия PIR да не мигат, а само тази да дава проблем. Разбира се всичко е ако ти се занимава.
kozl - майстор
ср окт 17, 2018 7:39 ampreslav написа:
Искрено се съмнявам, че си решил проблема, защото каза, че и крушка с нажежаема жичка примигва. По-скоро новата крушка е инертна и не се забелязва трептенето и, но от калпавото захранване се скъсява живота и. Когато имаш време се поразгледай за калпави връзки, кофти фасунга, някакви скорошни ремонти около трасето на захранващия кабел, не е нормално другите 2 крушки, на същия PIR да не мигат, а само тази да дава проблем. Разбира се всичко е ако ти се занимава.
Какво да си помисля аз :? Когато ти имаш време прочети внимателно цялата тема :roll:
Предишната LED крушка е със здрав драйвер и прекъснали диоди. Обаче драйвера е по ток и при промяна на входящото напрежението в широки граници изходящия ток се запазва и поради това крушката не е пулсирала. Но витазите са с гасящ кондензатор, вероятно щот по-евтино и пулсациите в напрежението влияят и на тока през LED-овете.
Как калпавото захранване - намалява живота на крушката :? Логично е да се натоварва драйвера при падовете на напрежение, а светодиодите да са на константен товар и да не усещат промяната на напрежението. Но изгорели са диодите, а не драйвера :?
Никакви ремонти от доста време не са правени. Преди около година от халогенна смених на LED. Проблема с пусациите се е появил в последствие при ледената крушка. Защо не е бил видим, обясних по-горе.
И не е случая такъв, че "другите две крушки на същия пир не мигат", а на старата, изгоряла LED крушка светлината не пулсираше. На новата LED (витак) и тази с наж.жичка - пулсираше и на двата PIR-а, след като качих и резервния. Явно има нейде влошен контакт, но аз не успях да го открия. Сега мога да се съмнявам или в двете релата на PIR-овете или във фасунгата на плафона.
Ще търся такъв плафон, че фасунгата ми се видя по-особена и тези де имам не стават.
DMN - майстор
kozl написа:
Обаче драйвера е по ток и при промяна на входящото напрежението в широки граници изходящия ток се запазва и поради това крушката не е пулсирала. Но витазите са с гасящ кондензатор, вероятно щот по-евтино и пулсациите в напрежението влияят и на тока през LED-овете.
Споделям написаното. Но да попитам - какво работно напрежение(диапазон) пише на новата лед лампа, която си сложил сега?
Имам едни лед лампи на Осрам, които са в диапазон на работното напрежение - 100-240V. Та по едно време имах проблем с нулата в електромерното табло за апартамента(разхлабена връзка). Тогава все още използвах една единствена лампа с жичка в едно помещение в апартамента, та точно по нея разбрах, че имам проблем с нулата - лампата ЛНЖ светеше доста слабо, измерих напрежението в контактите и то беше 160V :shock: . Осрамките си светеха все едно, че нищо няма, два телевизора и лаптоп бачкат на 160V хич не им пука(и там е ясно защо). По нищо не можеш разбра, че има проблем. Усетих го при включването на бойлера(3 киловата). При включването му следваше едно голямо присветване(не примигване) на Осрамките, имах чувството, че светват двойно повече за част от секундата, тогава напрежението в контактите се вдигаше и оставаше до долу-горе нормалното около над 200V при работещ бойлер. Това присветване явно беше в резултат на рязкото скачане на напрежението с 50-60V и последващата реакция на драйвера, който реагира с малко закъснение и така диодите светваха опасно силно за част от секундата. Да, не съм сбъркал, при включване на бойлера напрежението се вдигаше, а долу в таблото част от проводника(10-15 см.) е светел като реотан, така ми казаха после хората от енергото, които оправиха проблема. Но така поне разбрах, че диодите не светят на макс., а имат доста запас до максимума, когато лампата работи нормално, и затова може би вече 5г. продължават да си работят , а не както при повечето евтини лампи, на които диодите им работят на предела и се скапват бързо.

preslav написа:
защото каза, че и крушка с нажежаема жичка примигва. По-скоро новата крушка е инертна и не се забелязва трептенето и
А за този казус ще се самоцитирам:
DMN написа:
Пробвай с лампа с жичка, ако имаш, а може после в паралел с нея да включиш и лед лампата, да се види дали ще е пак така.
:partyman:
preslav - майстор
От любов към спорта отворих два Витага, единият е 100-240V, другият е 220-240V и двата са с драйвери. На единия забелязах надут кондензатор на платката 6.8uF/400V, след смяната му ламБата светна без да примигва както беше преди. Не виждам смисъла да се мъча да връщам всичко обратно в корпуса, ще се пробвам да направя осветление над мивката на един приятел - драйверът ще е отделно, само плочката с диоди ще закрепя на кухненския шкаф.
Kozl, включих се в темата защото ми е любопитно каква ще се окаже врътката, а не за да оспорвам уменията ти - чел съм достатъчно внимателно какво си написал, но останах с впечатлението, че кутията, в която си ровил е за захранване на още 2 крушки от същия PIR. Не съм специалист, разглеждам крушката като едно цяло, драйвер, диоди и т.н. по тази логика съм писал, че е възможно крушката да се повреди по-бързо ако захранването и е нестабилно, но може и да греша, може съвременната електроника да не е чак толкова чувствителна. За мен проблемът си стои, въпросът е къде е скрит ключа за палатката.
Аз пък имам друг проблем, който също е решен временно т.е. ще остане за постоянно - имам LED прожектор с вграден PIR, когато го включа в занулен контакт, след изгасване светодиодите продължават да мъждят, ако обърна щепсела всичко си е както трябва, ха сега де? Излъгах, не е точно при мен, а на една крайградска къща, където отдавна имам съмнение, че нулата не е нула, ама енергото дойдоха с един обикновен мултицет и казаха, че всичко е наред, после изказаха съмнение, че щото електромерите се отчитали дистанционно, та можело да има брум в нулата и те така нещата си стоят от 3-4 години.
nikolov333 - майстор
За това си имаме и хубава българска поговорка.." Око да види, ръка да пипне".. и аз четох внимателно, но честно казано не мисля, че съм вникнал в реалната ситуация.. :rolleyes:
kozl - майстор
Допълващо обяснение.
Разклонителната кутия е вътре в сградата след входната врата и от нея са захранени 2 плафона с вградени PIR-ове вътре в коридора и въпросния PIR с плафон, намиращи се под входната козирка. Връзките са с ваго клеми в разклонителната кутия.
При положение, че вътрешните плафони не показват пулсации, а техните крушки са също LED витази приемам, че проблема не е по трасето от ГРТ до разклонителната кутия, а е след нея. Т.е. или във ваго клемите или нейде по кабелите, които са близо метър дължина, но под мазилка или във PIR-а към плафона или във фасунгата на плафона. И последно съмнението ми е във фасунгата, но скоро мисля да не я сменям. Първо трябва да се сдобия с такъв плафон и после да открадна време за това.
Пък най-важното е, че светенето се стабилизира, което е основната цел.
На новата крушка ако не съм изхвърлил опаковката и ако на нея пише напрежението ще пиша и аз. Иначе не ми се занимава поне докато престане да свети.

Тема "Примигване и намалена яркост на LED крушка свързана към PIR ключ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: