Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Brassmonger - специалист
нед ное 18, 2018 3:03 amBoyan написа:
DC компресор.jpg
етикет.jpg



Мотора е безчетков трифазен с магнитен ротор .
Реже се първо голямата бутилка отзад /течноотделителя / и може да се хване и среже на струг .
И с флекса може , но не трябва да режете докрай, а да се доотвори със секач .
Иначе ще го напълните със стружки .
Цилиндъра се срязва 2-3 милиметра над трите заварки . / те държат компресора / .
Като се среже , ротора остава на долната част заедно с компресора .
Горе не е хванат никъде .
Като го извадите , между ротора и компресора ще видите един ламаринен капак , който е хванат с два болта .
Отвивате ги , капака излиза малко на горе , но не може да мине през ротора .
Трябва да го срежете с ножица за ламарина .
Той всъщност е шумозаглушител за компресора и не ни е нужен.
Под него има още 3 болта , които се отвиват и всичко се разделя .
На оста на ротора ще остане горният носещ лагер , който е монолитно изработен заедно с горната плоча на компресора .
Той не може да се извади , преди да се отреже оста до ротационният ексцентрик .
Сега вече имате магнитен ротор на ос, а статора си стои набит във външният корпус.
Срязвате на струг и горният капак и давате да ви изработят два нови капака с лагери .
Малко е трудоемка процедура ...
Доста по-лесно е например да вземем готов автомобилен генератор . /ако ни устройват 12-18 волта /.
Каква е мощността в двигателен режим на такъв компресор? От опитите съм забелязал, че други видове мотори с постоянни магнити в генераторен режим винаги се получава по-малко енергия отколкото консумират като двигател.
Автомобилният генератор дали може да се самовъзбуди, че да не се окаже, че иска 1 ампер за възбуждане от друг източник, а ще консумирам по-малко енергия в някои случай. Тези 12-18 волта ги предпочитам променливи дерактно от статора, че да се трансформират примерно :rolleyes: .
hidrazin - майстор
Турни и капачки по перките. Така по-ще ми е кеф да ги стрелям.
Ще е поредната пукшкаджийница.
Прикачен файл:
Пушкаджийница.jpg

:partyman:
P.S. Сега погледнах. Абе ти да нямаш нещо общо с един щматарок Тошко?
Налазил е здраво е нета. Дано не се намерят ахмаци дето да му се вържат на ... писаниците. И клипчетата...
Иначе за конкретния случай - автомобилния генератор е последното подходящо нещо за вятърничав генератор...
Boyan - специалист
нед ное 18, 2018 9:57 pmBrassmonger написа:
Каква е мощността в двигателен режим на такъв компресор? От опитите съм забелязал, че други видове мотори с постоянни магнити в генераторен режим винаги се получава по-малко енергия отколкото консумират като двигател.
Автомобилният генератор дали може да се самовъзбуди, че да не се окаже, че иска 1 ампер за възбуждане от друг източник, а ще консумирам по-малко енергия в някои случай. Тези 12-18 волта ги предпочитам променливи дерактно от статора, че да се трансформират примерно :rolleyes: .
Вадил съм 800 вата , при 190 волта на 2000 оборота .
Това ми беше генератора на първата машинка за лов на риба на ток .
Наистина дава 3 пъти по-малко , отколкото може да консумира като двигател .
Ако ще се ползва автомобилен генератор , колегите по разни форуми
махат бобината в ротора и слагат на нейно място постоянен магнит .
( двата магнитопровода са набити на шлици на оста , но могат да се вадят и поставят обратно ) .
Имай предвид , че напрежението на такива генератори зависи от оборотите .
Brassmonger - специалист
При магнитните варианти, Ако не са неодимови магнити в ротора и намотката на статора е еднофазна ,няма да върши особено полезна работа.Трябват поне ампер генериран ток и честота между 40- 60 Hz, които Асинхронния ги постига, но има загуба в кондензаторите явяваща се в съпротива все едно товара е с двойно повече мощност.
Boyan - специалист
пон ное 19, 2018 1:51 pmBrassmonger написа:
При магнитните варианти, Ако не са неодимови магнити в ротора и намотката на статора е еднофазна ,няма да върши особено полезна работа.Трябват поне ампер генериран ток и честота между 40- 60 Hz, които Асинхронния ги постига, но има загуба в кондензаторите явяваща се в съпротива все едно товара е с двойно повече мощност.
А при какво напрежение и при какви обороти искате да е поне 1 ампер?
Все ще измислим нещо подходящо, ако имаме по-конкретно задание.
Дори може да ми се подмята нещо готово .
Hursa - майстор
Все пак може би автомобилен генератор е най-подходящ. Вградена е електронна схема поддържаща напрежението му, чрез управление на възбудителния ток (напрежението обикновено е в границите между 13,8 до 14,2 В). Управлява се в широк диапазон обороти - от около 1000 до около 6000 оборота (зависи от модела). (Дори щатната ремъчна предавка, чрез която е включен към двигателя може да бъде използвана за да се повишат оборотите.) Мощността зависи от модела на генератора и от оборотите му, но обикновено е около и над 1 кВт и при ниски обороти. Токоизправителната схема може да бъде премахната. Но КПДто му е ниско - около 60%. Но пак ще е по-ефективен от "обикновен" асинхронен двигател, работещ като генератор.
Brassmonger - специалист
Ако преработя ротора на Асинхронен двигател и сложа възбудителна намотка се чудя дали няма да стане по-добър генератор. Само не знам дали два полюса ще са достатъчни за дадения двигател. Един монофазен от пералня примерно.
Hursa - майстор
Асинхронен двигател да преработите в синхронен генератор? По принцип може, но това условие
Brassmonger написа:
дали няма да стане по-добър генератор.
ще затрудни дори производителя на двигателя :)
Brassmonger - специалист
Стигнах до извода, че съпротива при самовъзбуждане без присъединен полезен товар възниква при всеки вид електрическа машина поради обмена на енергия между статорното и роторно поле, ставащ по електрическа или индуктивна връзка. В случая енергията предавана в роторът се явява и като товар. Изключение е единствено при роторите с постоянните магнити или с независим захранващ източник. :supz:
MamaMy - майстор
Топлата вода е открита много отдавна. Просто малко книжки сте прочели. За генераторите изградени с постоянни магнити това правило си важи в пълна сила. Колкото е по-голям товара, толкова и "магнитната спирачка" е по-голяма. Колкото са по-високи оборотите, толкова по-силно изявена е "магнитната спирачка". Всичко това е съвсем просто обяснимо и е много лесно разбираемо. Казвам това за да разберете, че часовете по физика съвсем не са скучни и излишни. Ако сте ги посещавали редовно и сте внимавали щяхте да го знаете. Там имахме даже и практически опити :)

Тема "Асинхронен генератор - съпротива в ротора без товар." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: