• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
plamen6703 - майстор
Не само по негови думи, просто го направи за да си решиш проблема :wink: ! :partyman:
DMN - майстор
dimo_08 написа:
Преди малко разговарях с приятел, които има подобна машина. Сподели ми, че и при него е имало затруднения с тръгването на двигателя. Оста с вала на която е шината е правена и от двама ни при един и същ стругар.
А? Май взеха да излизат някои интересни факти :) .
Смени си пускателя с по-голям, няма проблем, но просто не разчитай вече много-много на защитната му функция при претоварване на мотора в работен режим.
Слушай съветите на "баш майсторите" във форума, надявам се, че си ги разбрал кои са - най-вече на тия с ник нейм 6703.
:partyman:
lov - майстор
Те фактите са си факти и дрън, дрън че пляс.
Я погледни спецификацията на този двигател пък после се пиняй какъв му е тока и колко трябва да е защитата. Четете бе хора не ставайте писатели. Ако имате логорея това е друг проблем не за форума. :-D
Прикачен файл:
IMG_20.jpg
Да не говорим на какво е заприличала вътре тази която е сложил след няколко претоварвания.

п.п. За пуснали я темата. И не само според мен колегата moimoimoi още на първата страница написа верния отговор какъв трябва да е пускателя. Аз дори не мислех да се намесва ама след като се почна с диагностика на центробежните изключватели кондензатори реших че ще стигнат накрая ще те метнат на върбата и за нов двигател. :)
Той стругаря може да си е свършил добре работата но при монтажа на конструкцията на лагерните тела може да се е поучило усукване и лагерите да позатягат. Нещо напълно нормапно за заварена конструкция е да се получи неравност на плота. Охлабете отново лагерните тела и по лека почнете да ги стягате като въртите вала с ръка и следите дали не затяга някъде. По някога листче хартия от вестник подложено от някоя от страните на щендерите може много да помогне да се постигне съосието като се стегнат добре. Принципно за такива самоделки е по добре да се ползват самонагаждащит се лагери. Разликата в цената е незначителна но след като вече е само малко повече заигравка е нужна.. Без шината вала трябва да се движи много леко на ръка. Дето се казва да го погалиш и трябва да се завърти че и инерция да има. Силово раздвижване е противопоказно за лагерите както са ви казали. И още една хитринка преди започване на работа поолейте веригата обилно с масълце. А дори и след работа също ще им е полезно даже последното е задължително.
Последна промяна от lov на нед дек 02, 2018 9:46 pm, променено общо 2 пъти.
kuger - майстор
Четох, четох и не изтраях.
Първо, dimo_08, свали ремъка и веригата. Провери свободата на движение на вала. Има вероятност лагерите да са неправилно центрирани, и да затягат.
Второ, намери си едно ПВ25 със защита 16-25А, ще я настроиш на минимума. Тези 15А на двигателя са дадени при за 100% натоварване.
Трето, намери добър електричар да измери кондензаторите, центробежния прекъсвач и съпротивлението на намотките. В студа кондензаторите се държат непредвидимо. Мотора изглежда нов, но не е лошо да се измери и изолационното съпротивление, може да е стоял на влага, дъжд.
Последно, голямата шайба трябва да е на мотора, веригата иска скорост.
Това от мен.

пп: Колегата ме е изпреварил за лагерите, сори.
DMN - майстор
lov написа:
Четете бе хора
Четем, четем, а ти протече ли, че двигателят е имал проблем с тръгването и без пускателя? А сега прочети цялата тема и виж кои са съфорумците, които първо са споменали за проблем с лагери и чисто проблем с механичното стартиране на двигателя. Още от четвъртия пост от ZMeyGorianin и след това за мощности и въртящ момент, и колко е той при пускането на двигателя, и от какво зависи.
:partyman:
lov - майстор
нед дек 02, 2018 10:05 amdimo_08 написа:
......... При директен пуск на двигателя (без пускател) всичко е нормално. Двигателя е монтиран на машина за рязане на дърва. След свързването му чрез пускател двигателя видимо се опитва да завърти, но като че ли нещо го спира....................................
Чета чета и то внимателно

нед дек 02, 2018 10:05 amdimo_08 написа:
Пропуснах да спомена, че при първоначален директен пуск двигателя също се чудеше дали да тръгне но след 2-3 проби завъртя. Дали пък проблема не е е в него
А ти какво очакваш при посукани щендере да литне в космоса ли. И мнението на змея също съм го прочел. И кво трябваше да го цитирам. Написах в темата по преди че има трима читатели и той беше включен в тази бройка.
Айде няма какво да си мерим пи...те кой колко знае за двигатели и тем подобни машини. По важното е питащия да си реши проблема.

:partyman:
DMN - майстор
lov написа:
А ти какво очакваш при посукани щендере да литне в космоса ли.
Нищо не очаквам! А питам - къде тук е ролята на пускателя като изобщо не е включен/свързан?
П..те няма да си ги мерим, по-млад съм от теб.
:partyman:
kuger - майстор
Айде ся, ще ги мерите /знанията/, винаги или равни или единия по-.
По-добре се помъчете да помогнете! Ако не, ходете да се дърлите другаде!
DMN - майстор
kuger, моите искрени уважения към теб, както и към повечето съфорумци тук :) .
Не си мерим знанията, аз лично се опитвам да чета внимателно какво е писал автора на тема за неговия проблем. Оказа се, че той е направил сериозни пропуски в описанието на проблема си в първия си пост. А всеки детайл е от значение. Разбира се, че на първо място е идеята да се помогне :) . Но тук се включват и хора, които започват да дават определения за участниците включили се по темата, като те самите не казват нищо съществено, конкретно и в детайли :) .
Това нещо като мъжкото его е "голяма работа".
Мен ме интересува чисто техническата част и повечето от моите мнения са подкрепени с някакви аргументи от моя страна.
:partyman:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Проблем с ел.двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: