Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
muhala - майстор
Здравейте,

Мислите ли, че е възможно да се модифицира една ръчна бормашина така, че да върти бавно, но с максимален въртящ момент ?
Доколкото знам, с увеличаването на тока в статора, оборотите падат, а въртящия момент расте. Тока в ротора определя мощността.
Та как ви се струва една такава дрелка да се подкара на прав ток или дори на променлив ток с два фазови регулатора ?
Идеята ми е да се сложи такава машинка да една стойка и да се пробива метал с нея на ниски обороти с голям момент.
preslav - майстор
Какво променя скоростната кутия, мощността на двигателя или неговия въртящ момент?
nikolov333 - майстор
С подходящ редуктор, при високи обороти на максимална мощност, чрез него можеш да получиш, ниски обороти с голяма мощност...
Hursa - майстор
съб дек 08, 2018 10:02 pmmuhala написа:
Доколкото знам, с увеличаването на тока в статора, оборотите падат, а въртящия момент расте. Тока в ротора определя мощността.
Не съм специалист по ел техника, може и да ви заблудя.
Но мисля, че бъркате следствието с причината. Оборотите падат, тъй като се е увеличило т. н. „хлъзгане” (при асинхронен двигател). А то се увеличава когато повишите съпротивителния момент приложен към двигателя (като го натоварите). Поради увеличеното хлъзгане се увеличава въртящият момент на двигателя, увеличава се консумираната мощност, тока. Това е т. н. саморегулиране на електродвигателя (възможно е в определени граници – номиналния момент на двигателя може да е около 2, дори 3 пъти по-малък от максималния, който може да даде, но не е желателно да работи при максимален момент, не и продължително време). Най-добро (до колкото знам) и със запазване на въртящия момент (ако се управлява и захранващото напрежение) е регулирането с честотен инвертор, но и е най-скъпо. А ако не ви е необходимо управление на оборотите, а само тяхното снижение – не си заслужава влагане в инвертор.
Но както са предложили, за вашият случай, най-целесъобразно ще е понижаването на оборотите с „понижаващ редуктор” – така ще получите (обратно пропорционално) увеличаване на въртящият момент (който дава двигателя) – на „изхода” на редуктора (при неизменна мощност на двигателя).
shadow__01 - майстор
съб дек 08, 2018 11:41 pmHursa написа:
Но мисля, че бъркате следствието с причината. Оборотите падат, тъй като се е увеличило т. н. „хлъзгане” (при асинхронен двигател).
Моторът в ръчните инструменти най-често е четков, не асинхронен. Познанията ми за ел. мотори и генератори са малко слаби, но не съм чувал да има хлъзгане при четковите мотори.
Hursa - майстор
Но пак е асинхронен? С "фазов" ротор?
пс било "колекторен" двигател (още в заглавието на темата си пишело) - значи в предната ми реплика за инвертора и хлъзгането си е пълна глупост, сорри

Тема "Универсален мотор въртящ момент" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: