Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
preslav - майстор
Проверявай и трафа, където също не се очаква да имаш проблем, но знае ли човек от какво ще надебелее. Аз все още си мисля за роторна намотка, която може да е и с междувитково късо, което се проявява само при гореща машина.
plamen6703 - майстор
вт май 21, 2019 8:44 amMIRO_073 написа:
пон май 20, 2019 8:53 pmplamen6703 написа:
пон май 20, 2019 3:42 pmMIRO_073 написа:
Днес смених и кондензаторите с нови. Резултата отново е нулев. По логиката отивам към генератора... Ще викам фирма да го обследва.
Мирка, не случайно ти написах по-горе за тринамотъчния /т.3 от схемата/, ако искаш се насочи към него да увеличиш вероятността да откриеш къде е проблема. Иначе си се справил много добре със смяната на елементите. :partyman:
Да. Не съм го пропуснал твоя съвет. Ще го проверя. Но в създалата се ситуация този 30 годишен агрегат където и да е проблема свързан с пренавиване било то на генератор или на такъв масивен трансформатр със сложна конструкция е икономически неизгодно. Не се получи с подмяната на евтините части. Нещата отиват просто да разбера къде е проблема.

По-горе колега ме пита какви са диодите - Д2-25-7. Бученето идва от генератора след като започне да изкри и разбира се и диз. двигател се товари.
Принципно щом напрежението пада при натоварване съмненията са върху тринамотъчния трансформатор, ако не възбужда тогава пак може да е тринамотъчния, кондензаторите,диодният блок или възбудителната намотка да има междувитково късо.
Викаш ли фирма наистина ще стане неизгоден ремонта, но поне до "елемент" може да се разбере къде е дефекта.
Andri01 - майстор
"...започва да искри от едната четка....". Провери гнездото,състоянието,материала,свързването на тази четка.
MIRO_073 - майстор
Принципно щом напрежението пада при натоварване ...
Не. На празен ход пада също.
Последна промяна от MIRO_073 на вт май 21, 2019 8:48 pm, променено общо 1 път.
MIRO_073 - майстор
вт май 21, 2019 3:01 pmpreslav написа:
Проверявай и трафа...
Трафа проверен с мегера. Ок е. Няма никаква отечка към корпус.

А клипа проблема в действие.

MIRO_073 - майстор
Намерих книжка. Това са най-близките описани симптоми на проблема. Повечето са проверени. Дроселите не съм проверявал. Как да ги проверя :? С мегера и омметъра...

Прикачен файл

Untitled 43.jpg
dobcho_vn - специалист
Само предполагам-има напрежение, което се държи в рамиките на нормалното т.е. имаш нормално възбуждане. В момента, в които се получава срив и "игра" на напрежението, значи регулатора на възбудителя не работи коректно или иначе казано, споментата верига за регулиране на напрежението, има слаба връзка, която в следствие на вибрациите прекъсва и регулатора не знае какво да прави.
fbr - майстор
Измери с какво напрежение работи възбудителната намотка и я захрани с някакво външно захранване, като изключиш външните елементи на възбуждането свързани към изхода на генератора.
DMN - майстор
Според мен си трябва мерене на тоците с едни амперклещи, ако има възможност и пространство.
Токът на възбудителната намотка, когато генератора работи без проблема и токът когато е с проблема.
След това токът в изходните вериги на генератора без товар. Ако токът се променя само във възбудителната намотка, но няма промяна на изхода, значи проблема е във възбудителната намотка.
:partyman:
fbr - майстор
вт май 21, 2019 10:17 pmDMN написа:
Ако токът се променя само във възбудителната намотка, но няма промяна на изхода, значи проблема е във възбудителната намотка.
:partyman:
Няма как, тока във възбудителната да нарасне, а на изхода да остане същия. Възбудителната се захранва от изхода.

Тема "Дизел-генератор АД30-3Т3 - проблем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: