Страница 3 от 6

Re: Дизел-генератор АД30-3Т3 - проблем

Публикувано: пон май 20, 2019 11:26 pm
от hidrazin
Разкачи кабелите към двете четки и пусни един мегер за проверка пробив на възбудителната към желязото на ротора.
:partyman:

Re: Дизел-генератор АД30-3Т3 - проблем

Публикувано: вт май 21, 2019 12:08 am
от MIRO_073
пон май 20, 2019 11:26 pmhidrazin написа:
Разкачи кабелите към двете четки и пусни един мегер за проверка пробив на възбудителната към желязото на ротора.
:partyman:
Здрасти Хидра.

Абе там някъде се въртят нещата. В генератора. Както се вижда от клипа смених единия кабел на четките. Помислих, че той пробива. То друго не остана май...

Re: Дизел-генератор АД30-3Т3 - проблем

Публикувано: вт май 21, 2019 5:57 am
от preslav
вт май 21, 2019 12:08 amMIRO_073 написа:
пон май 20, 2019 11:26 pmhidrazin написа:
Разкачи кабелите към двете четки и пусни един мегер за проверка пробив на възбудителната към желязото на ротора.
:partyman:
Здрасти Хидра.

Абе там някъде се въртят нещата. В генератора. Както се вижда от клипа смених единия кабел на четкие. Помислих, че той пробива. То друго не остана май...
Почти на 100% проблемът е в роторната намотка, но си требе мегер, а не мултицет, когато имаш мегер ще провериш и трафа за лоша изолация към корпус и между самите намотки. Не е лошо да се провери и пакетника, който превключваш, макар че той надали може да провокира искренето.

Re: Дизел-генератор АД30-3Т3 - проблем

Публикувано: вт май 21, 2019 8:44 am
от MIRO_073
пон май 20, 2019 8:53 pmplamen6703 написа:
пон май 20, 2019 3:42 pmMIRO_073 написа:
Днес смених и кондензаторите с нови. Резултата отново е нулев. По логиката отивам към генератора... Ще викам фирма да го обследва.
Мирка, не случайно ти написах по-горе за тринамотъчния /т.3 от схемата/, ако искаш се насочи към него да увеличиш вероятността да откриеш къде е проблема. Иначе си се справил много добре със смяната на елементите. :partyman:
Да. Не съм го пропуснал твоя съвет. Ще го проверя. Но в създалата се ситуация този 30 годишен агрегат където и да е проблема свързан с пренавиване било то на генератор или на такъв масивен трансформатр със сложна конструкция е икономически неизгодно. Не се получи с подмяната на евтините части. Нещата отиват просто да разбера къде е проблема.

По-горе колега ме пита какви са диодите - Д2-25-7. Бученето идва от генератора след като започне да изкри и разбира се и диз. двигател се товари.

Re: Дизел-генератор АД30-3Т3 - проблем

Публикувано: вт май 21, 2019 10:48 am
от MIRO_073
пон май 20, 2019 11:26 pmhidrazin написа:
Разкачи кабелите към двете четки и пусни един мегер за проверка пробив на възбудителната към желязото на ротора.
:partyman:

Нямам 500V мегер. Имам 1000V. Интересното е защо след като четките са две по две ще изкри само едната а не и двете в паралел

Re: Дизел-генератор АД30-3Т3 - проблем

Публикувано: вт май 21, 2019 11:43 am
от preslav
вт май 21, 2019 10:48 amMIRO_073 написа:
пон май 20, 2019 11:26 pmhidrazin написа:
Разкачи кабелите към двете четки и пусни един мегер за проверка пробив на възбудителната към желязото на ротора.
:partyman:

Нямам 500V мегер. Имам 1000V. Интересното е защо след като четките са две по две ще изкри само едната а не и двете в паралел
Не виждам проблем да мериш на 1000V, а това, че едната четка искри, а другата не може да се обясни по много начини, натиск на пружините, качество на материала на четките, степен на износване на колектора. А пробвал ли си да мериш тока във възбудителната намотка при нормална работа и когато четките искрят?

Re: Дизел-генератор АД30-3Т3 - проблем

Публикувано: вт май 21, 2019 12:31 pm
от MIRO_073
С 1000V мегер може да пробие намотка ако е здрава. Все пак се мери емайлиран намотъчен проводник - бобинаж, които не за такова напрежение. Но...вече го замерих - 100 мегаома на възбудителната ми показа към корпус.

Re: Дизел-генератор АД30-3Т3 - проблем

Публикувано: вт май 21, 2019 1:10 pm
от preslav
вт май 21, 2019 12:31 pmMIRO_073 написа:
С 1000V мегер може да пробие намотка ако е здрава. Все пак се мери емайлиран намотъчен проводник - бобинаж, които не за такова напрежение. Но...вече го замерих - 100 мегаома на възбудителната ми показа към корпус.
Според някои източници на 500V се тестват само битови инсталации, промишлените са на 1000 и повече. Предполагам, че мегерът ти е ръчен, а за да направиш въпросните 1000 ще ти трябва яко въртене. 100 мегаома си е добре от всякъде, но направи още едно измерване при топъл генератор.

Re: Дизел-генератор АД30-3Т3 - проблем

Публикувано: вт май 21, 2019 1:26 pm
от MIRO_073
вт май 21, 2019 1:10 pmpreslav написа:
вт май 21, 2019 12:31 pmMIRO_073 написа:
С 1000V мегер може да пробие намотка ако е здрава. Все пак се мери емайлиран намотъчен проводник - бобинаж, които не за такова напрежение. Но...вече го замерих - 100 мегаома на възбудителната ми показа към корпус.
Според някои източници на 500V се тестват само битови инсталации, промишлените са на 1000 и повече. Предполагам, че мегерът ти е ръчен, а за да направиш въпросните 1000 ще ти трябва яко въртене. 100 мегаома си е добре от всякъде, но направи още едно измерване при топъл генератор.
Внимателно подходих с оборотите на ръчката.

Re: Дизел-генератор АД30-3Т3 - проблем

Публикувано: вт май 21, 2019 1:39 pm
от MIRO_073
80 мегаома на статорните към корпус