Re: Дизел-генератор АД30-3Т3 - проблем
Публикувано: пон май 20, 2019 11:26 pm
Разкачи кабелите към двете четки и пусни един мегер за проверка пробив на възбудителната към желязото на ротора.
Намери вдъхновяващи идеи, практични решения и емоционални дискусии на теми, свързани с дома, строителството и направи си сам
https://forum.napravisam.bg/
пон май 20, 2019 11:26 pmhidrazin написа: Разкачи кабелите към двете четки и пусни един мегер за проверка пробив на възбудителната към желязото на ротора.Здрасти Хидра.
вт май 21, 2019 12:08 amMIRO_073 написа:Почти на 100% проблемът е в роторната намотка, но си требе мегер, а не мултицет, когато имаш мегер ще провериш и трафа за лоша изолация към корпус и между самите намотки. Не е лошо да се провери и пакетника, който превключваш, макар че той надали може да провокира искренето.пон май 20, 2019 11:26 pmhidrazin написа: Разкачи кабелите към двете четки и пусни един мегер за проверка пробив на възбудителната към желязото на ротора.Здрасти Хидра.
Абе там някъде се въртят нещата. В генератора. Както се вижда от клипа смених единия кабел на четкие. Помислих, че той пробива. То друго не остана май...
пон май 20, 2019 8:53 pmplamen6703 написа:Да. Не съм го пропуснал твоя съвет. Ще го проверя. Но в създалата се ситуация този 30 годишен агрегат където и да е проблема свързан с пренавиване било то на генератор или на такъв масивен трансформатр със сложна конструкция е икономически неизгодно. Не се получи с подмяната на евтините части. Нещата отиват просто да разбера къде е проблема.пон май 20, 2019 3:42 pmMIRO_073 написа: Днес смених и кондензаторите с нови. Резултата отново е нулев. По логиката отивам към генератора... Ще викам фирма да го обследва.Мирка, не случайно ти написах по-горе за тринамотъчния /т.3 от схемата/, ако искаш се насочи към него да увеличиш вероятността да откриеш къде е проблема. Иначе си се справил много добре със смяната на елементите.
пон май 20, 2019 11:26 pmhidrazin написа: Разкачи кабелите към двете четки и пусни един мегер за проверка пробив на възбудителната към желязото на ротора.
вт май 21, 2019 10:48 amMIRO_073 написа:Не виждам проблем да мериш на 1000V, а това, че едната четка искри, а другата не може да се обясни по много начини, натиск на пружините, качество на материала на четките, степен на износване на колектора. А пробвал ли си да мериш тока във възбудителната намотка при нормална работа и когато четките искрят?пон май 20, 2019 11:26 pmhidrazin написа: Разкачи кабелите към двете четки и пусни един мегер за проверка пробив на възбудителната към желязото на ротора.
Нямам 500V мегер. Имам 1000V. Интересното е защо след като четките са две по две ще изкри само едната а не и двете в паралел
вт май 21, 2019 12:31 pmMIRO_073 написа: С 1000V мегер може да пробие намотка ако е здрава. Все пак се мери емайлиран намотъчен проводник - бобинаж, които не за такова напрежение. Но...вече го замерих - 100 мегаома на възбудителната ми показа към корпус.Според някои източници на 500V се тестват само битови инсталации, промишлените са на 1000 и повече. Предполагам, че мегерът ти е ръчен, а за да направиш въпросните 1000 ще ти трябва яко въртене. 100 мегаома си е добре от всякъде, но направи още едно измерване при топъл генератор.
вт май 21, 2019 1:10 pmpreslav написа:Внимателно подходих с оборотите на ръчката.вт май 21, 2019 12:31 pmMIRO_073 написа: С 1000V мегер може да пробие намотка ако е здрава. Все пак се мери емайлиран намотъчен проводник - бобинаж, които не за такова напрежение. Но...вече го замерих - 100 мегаома на възбудителната ми показа към корпус.Според някои източници на 500V се тестват само битови инсталации, промишлените са на 1000 и повече. Предполагам, че мегерът ти е ръчен, а за да направиш въпросните 1000 ще ти трябва яко въртене. 100 мегаома си е добре от всякъде, но направи още едно измерване при топъл генератор.