• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Lisko - майстор
пон юни 24, 2019 6:06 amDMN написа:
То и аз по-горе като писах имах предвид 10 ватовия панел.
Lisko написа:
Що се отнася до презареждането то както разбрахме първо няма да се стигне дотам, а и да се стигне, 60Ач оловен акумулатор с 0.5Ампера и то не непрестанно - бълха го ухапала, нищо не може да му стане.
Зарядният ток към акумулатора няма да е и 0.5А, а по-малко, щото от него трябва да извадим и тока на консуматора.
За по-голям панел обаче, без контролер няма да мине.



Именно.
:partyman:
kokotoka - помощник
Имам същата идея само, че за зареждане/поддържане на акумулатора на колата с слънчев панел. Идеята ми е панела да е включен постоянно към акумулатора и така да го дозарежда или поне да захранва консуматорите. Взех 10W монокристален панел, но трябва да му сложа някакъв диод които да спира обратния ток както и това панела да се превърне в консуматор. Какъв диод ще препоръчате да сложа?
пет юни 21, 2019 11:10 pmskrijo написа:
Здравейте :). Закупих с [-X ъ [-X и соларен панел с параметри Pmax 10 W, Imp 0.58 A, Vmp 17,5 V, Voc 21,5 V, Isc 0.65 A. Свързах към него акумулатор с капцитет 60 Ah, 12 V . Към акумулатора е поставен консуматор с параметри 12 V, 250 mA. При свързването между соларния панел и акумулатора, не съм поставил контролер или диод.
Вариант 1: Чрез панела искам да компенсирам загубите от консуматора за 2- 3 седмици, като след това ще подменя акумулатора с друг, а изтощения ( надявам се не критично ) ще заредя със зарядно.
Вариант 2 : Поставяне на панел 20 W ( или още един 10 W ) и контролер 12 V, 1 A , по този начин няма да подменям акумулатора.

Благодаря за мненията. :drinkers:
нед юни 23, 2019 4:05 pmplamen6703 написа:
пет юни 21, 2019 11:10 pmskrijo написа:
Вариант 2 : Поставяне на панел 20 W ( или още един 10 W ) и контролер 12 V, 1 A , по този начин няма да подменям акумулатора.
Вариант 3 : Поставяне на панел около 50 W, това е по-реалистичен вариант от другите два варианта :) ! :partyman:
60 АП акомолатор наи малко 80 вата или 100 вт панел иначе си е губене на време и на загуба на акомолатора и 10 АП контролер
iliya_i - майстор
пон яну 30, 2023 10:40 pmIvcho1 написа:
..... акомолатор ...... акомолатора .....
Извинявай, ама темата е за акУмУлатор.
Твоят акОмОлатор какво общо има с нея?
Само за сведение на бъдещи потребители. Ивчо си знае.
При мен нещата са направени с 40 вата монокристално панелче, в ансамбъл с 10А контролерче и 8А тягово акумулаторченце.
Единият извод на контролерчето, чрез кабел двужилен множкожичен, през оригинална, водозащитена букса (Ctek), се свързва с малко над 60 Ач оловно кисела батерия (страхувам се да го напиша кратко).

За последните 6г, единствено през текущата зима забелязвам, че леко се задъхва.
Проблемът се корени в продължаващите повече от седмица облачни дни.
При спадане на напрежението под 12.5в, веднъж дозареждах.
До вчерашния ден нещата вървяха към още едно принудително рехабилитиране, но Райко любезно инжектира дозата.
Панелчето е изправено на ок 60 градуса. На око е определено. Не, че през лятото ще презареди- по скоро ниското зимно слънце да лови.
Акучубаторът ще стане на 5 години през Март. Предният си отиде 8 годишен, но се ползва от панелчето около година. През тези години, автомобилът беше с проблемен алтернатор- 13.2 - 13.4 в. С новият акумулатор бе ремонтиран. Надявах се да честваме 10 годишнина, но автомобилът ще хваща някой път.

пп. Не се сдържам, та ще се похваля- имам си чисто нов, японски акумулатор, обслужваем, с капачки, йерогфлифисан.
  • 1
  • 2

Тема "Зареждане на акумулатор със соларен панел" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: