Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
bulhomes2 - майстор
Проблема с тръгването се решава с пресостат и разтоварващ клапан за около 40 лв. Зилова и шкодова глави ги въртя едновременно с 3 киловатов трифазен без никакви проблеми. По спомени твоя беше по-голям и не би трябвало да се замисли.
kuger - майстор
нед окт 13, 2019 6:54 pmsymbolic написа:
............... Успях!!!!!
мАтора запали!!!!!!!

Проблема е бил, че всъшност трите четки не са били свързани на късо, а просто може би са минавали (както някой спомена)
през някаква схема за управление - реостати за силен въртящ момент, не знам. На снимката изглеждат свързани, но не бяха.
Излизат на трижилен кабел (срязан) и всяко отделно жило беше към всяка от четките. Отворих кабела свързах ги и... ВОАЛА!!!
Е това е ... мисля, че повече форуми като този трябват. Сега трябва само да установя как е стартовия въртящ момент и много силно
се надявам да е ОК за две компресорни глави - ЗИЛ-ова и Булгар-ова. Дано да може да ги развърта под налягане.
Много благодаря на ВСИЧКИ!
Поздрави!
Антон
Ще успееш я! Друг път ще слушаш по-внимателно батковците :-D
symbolic - помощник
нед окт 13, 2019 7:14 pmbulhomes2 написа:
Проблема с тръгването се решава с пресостат и разтоварващ клапан за около 40 лв. Зилова и шкодова глави ги въртя едновременно с 3 киловатов трифазен без никакви проблеми. По спомени твоя беше по-голям и не би трябвало да се замисли.
Разтоварващ клапан имам, за съжаление пресостата ми е монофазен,
заради стария мотор.

Поздрави!
Антон
kuger - майстор
нед окт 13, 2019 9:08 pmsymbolic написа:
нед окт 13, 2019 7:14 pmbulhomes2 написа:
Проблема с тръгването се решава с пресостат и разтоварващ клапан за около 40 лв. Зилова и шкодова глави ги въртя едновременно с 3 киловатов трифазен без никакви проблеми. По спомени твоя беше по-голям и не би трябвало да се замисли.
Разтоварващ клапан имам, за съжаление пресостата ми е монофазен,
заради стария мотор.

Поздрави!
Антон
Какво значение има? С пресостата ще управляваш контактора на пускателя, не директно мотора. Но тогава вместо кнопки пуск/стоп ще ти трябва преработка на пускателя със задържащ ключ за пускане и авариен стоп тип гъба.
volf - специалист
Контактор с бобина за 230v и си ползваш пресостата.
tzetz009 - специалист
:-D А , тъй ! Все някога се стига до "разкрасяване" с пускател и термична защита ! Време беше !

:partyman: :partyman: :partyman:
kuger - майстор
нед окт 13, 2019 9:29 pmvolf написа:
Контактор с бобина за 230v и си ползваш пресостата.
Няма проблем и на 0,4 Kv бобина. Проблема е, че без преработка на пускателя са възможни два варианта :
1. При всяко спиране от пресостата трябва пускане от кнопка "пуск"
2. При спиране от пресостата и последващо пускане пак от него, тогава няма принудително спиране от кнопка "стоп".
Всичко зависи къде ще се свържат контактите на пресостата. Другия вариант е захранване от моторна защита, а управлението на мотора по налягане да става от пускатела. Е, има и вариант пускане от шалтер или трифазен прекъсвач тип ПЕП, стават АТ00, стават и А1 със съответния ток и защита.
Определено си трябва за пресвързването човек, разбиращ си от работата. Принципа проба/грешка нещо не се котира в случая.
Всичко това оскъпява проекта, но в краен случай нали е важно да се предпази човека/машината.

пп:Сетих се, че машината ще се ползва за цепачка на дърва с конус, тогава е задължително да има монтиран авариен стоп. Нещо от този вид
Прикачен файл:
product_1981-500x500.jpg
product_1981-500x500.jpg (25.16 KиБ) Видяна 1301 пъти
bulhomes2 - майстор
kuger, volf говори за директно захранване на двигателя през контактор. Без пускатели и защити. Почти всичките ми машини са така. За 1-2 се сещам да имат защити. А имам десетина защити да се въргалят в един кашон. Тоя 5 киловатов мотор няма да ги усети двете компресорни глави, че да си усложнава живота със защити.

ПП. Това с цепачката от къде дойде?!?
ПП2.
нед окт 13, 2019 10:15 pmkuger написа:
2. При спиране от пресостата и последващо пускане пак от него, тогава няма принудително спиране от кнопка "стоп".
Пресостата си има кнопка "стоп".
symbolic - помощник
Е защо да си усложнявам живота, вместо просто да си взема
трифазен пресостат- 30-ина лева е.

Поздрави!
Антон
bulhomes2 - майстор
Щото пак ще минеш без пускателите на kuger. А и спомена, че имаш пресостат. Контактори бол по 5-10 лв.

Тема "Как да свържа стар асинхронен двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: