съб окт 12, 2019 1:46 ambulhomes2 написа:И аз, докато не го разбрах по "цапащия начин" При първото му пускане го завъртях в грешната посока и олях с масло рамата. Последва разглобяване и изясняване на проблема. На вала, след лагера има нарязан с едра стъпка резбови канал. На капака, затварящ възела има втулка, а след нея кече.пет окт 11, 2019 7:55 pmkuger написа: Посоката на въртене е важна не само заради лопатките, а и заради салника до ремъчната шайба. На ИФА компресора е с винтов салник, и ако го въртиш обратно започва да изхвърля масло от там.Освен зилов съм имал шкодов и още 2 други модела компресори, ма па със салник не бях виждал. Много първобитно, вероятно само соц решение... ИФА нали беше ГДР?
Имал съм няколко запомнящи случая с компресори но все фабрични.Единия беше следния през 5,6 месеца ,година задират лагерите ползваха го в автосервиз.И като смениш едно нещо няколко пъти за кратко време започваш да се съмняваш, че нещо не е наред.Отворихме и след дългоооо умуване и чудене видяхме ,че има една Г образна въртяща се планка която плиска маслото към лагерите на вала обаче видимо беше заварена и се оказа че Г-то е заварено на обратно и по този начин не може да загребе хубаво маслото и да го плисне.Свалихме я и направихме както трябва и край! А друг случай със смяна на трифазен щепсел завъртели фазите и компресора работи известно време но изключва защитата на мотора! На всички фабрични които съм срещал си имат стрелки за посока от малки до големи.
А и друг се сетих подвързвах един мега голям заводски и тез дето бяха доставчиците ме накараха още от първото пускане да спазя посоката и се наложи да ги разеденим първо да определим посоката и тогава да го пуснем .....Нещо за маслото беше или друго нямам спомен вече то освен с въздушно и водно охлаждане имаше.