Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
kuger - майстор
съб окт 12, 2019 1:46 ambulhomes2 написа:
пет окт 11, 2019 7:55 pmkuger написа:
Посоката на въртене е важна не само заради лопатките, а и заради салника до ремъчната шайба. На ИФА компресора е с винтов салник, и ако го въртиш обратно започва да изхвърля масло от там.
Освен зилов съм имал шкодов и още 2 други модела компресори, ма па със салник не бях виждал. Много първобитно, вероятно само соц решение... ИФА нали беше ГДР?
И аз, докато не го разбрах по "цапащия начин" :shock: При първото му пускане го завъртях в грешната посока и олях с масло рамата. Последва разглобяване и изясняване на проблема. На вала, след лагера има нарязан с едра стъпка резбови канал. На капака, затварящ възела има втулка, а след нея кече.
valentino76bs - майстор
Имал съм няколко запомнящи случая с компресори но все фабрични.Единия беше следния през 5,6 месеца ,година задират лагерите ползваха го в автосервиз.И като смениш едно нещо няколко пъти за кратко време започваш да се съмняваш, че нещо не е наред.Отворихме и след дългоооо умуване и чудене видяхме ,че има една Г образна въртяща се планка която плиска маслото към лагерите на вала обаче видимо беше заварена и се оказа че Г-то е заварено на обратно и по този начин не може да загребе хубаво маслото и да го плисне.Свалихме я и направихме както трябва и край! А друг случай със смяна на трифазен щепсел завъртели фазите и компресора работи известно време но изключва защитата на мотора! На всички фабрични които съм срещал си имат стрелки за посока от малки до големи.
А и друг се сетих подвързвах един мега голям заводски и тез дето бяха доставчиците ме накараха още от първото пускане да спазя посоката и се наложи да ги разеденим първо да определим посоката и тогава да го пуснем .....Нещо за маслото беше или друго нямам спомен вече то освен с въздушно и водно охлаждане имаше.
kuger - майстор
Нещо една страница се премести в небитието, що ли??
Почнах да пиша отговор и при опит да изпратя ми изписа, че темата не съществува!
symbolic - помощник
Хъм...
мисля, че акцента на темата малко се поотмести от мотора.
Ако е само за компресорите - мисля, че ще се справя, не ме мъчат.
Двигателя ми е проблема. Освен това нямам намерение да му променям
оборотите. Трябва просто да разбера (ако е възможно) просто как да го подкарам,
какво да направя за да развърти.

Поздрави!
Антон
bulhomes2 - майстор
Компресора няма свещ, която да дава искра с определено предварение в ГМТ. Има бутало, което се движи възвратно постъпателно и нагнетява въздух, който минава през клапан. В каква посока ще се върти коляновия вал под буталото му е абсолютно безразлично. Простите китайски компресори с моноблок (двигател и компресорна глава в едно) имат един невзрачен шиш на биелата, който трябва да разплисква маслото. Камионските компресори, с които съм си играл, така разплискват маслото само с коляновия вал, че ако не им направя маркуч и разширително казанче за изплискваното масло - го изхвърля през резби и семринги. Та за посоката на въртне да е важна за правилното омасляване съм силно скептичен. За салника е ясно, но там е по-скоро инженерно недоразумение.

За връзването на мотора какво още не разбра? Нали хидрата и лов ти обясняваха. Аз не разбирам хич от мотори и звъня на лов като съм на зор, ама като е с навит ротор и четки - това не е асинхронен двигател.
kuger - майстор
съб окт 12, 2019 6:54 pmsymbolic написа:
Хъм...
мисля, че акцента на темата малко се поотмести от мотора.
Ако е само за компресорите - мисля, че ще се справя, не ме мъчат.
Двигателя ми е проблема. Освен това нямам намерение да му променям
оборотите. Трябва просто да разбера (ако е възможно) просто как да го подкарам,
какво да направя за да развърти.

Поздрави!
Антон
Добре, де, писахме ти какво се прави.
Малко да обясня. Асинхронен мотор с ротор на късо или кафезна намотка, в роторните канали има излят алуминий, който е затворен на късо в двете чела на ротора.
Двигатела с навит ротор, при него в каналите на ротора са положени намотки. За да работи този мотор тези намотки трябва да се свържат на късо. Захранването на статора е като при стандартен асинхронен мотор. Промяната на посоката на въртене става с размяна на два от захранващите проводници. Това е.
Hoвoceлckи - майстор
Май един стар наш познайник пак не си е взимал хапчетата против раздвояване на личността. Затова пък ни се радва, че не сме го хванали цели 8 дни на 4 страници :wink:
symbolic - помощник
Доколкото разбирам от технологичната терминология изказана до тук,
трябва да свържа трите четки (мога даже да използвам и кабела, с който са свързани и в момента) на късо.
И в този случай ако не запали.... проблем.
Това изведох от този дълъг технически трактат, писан около седмица.

Поздрави на мастърите (Майсторите понашему)!
Антон
tzetz009 - специалист
нед окт 13, 2019 8:52 amsymbolic написа:
....И в този случай ако не запали.... проблем.....
:? Б@си историческата тема ! Още ли не си подал три фази към С4 , С5 и С6 ??? Четките са ти свързани накъсо и (освен за реостат) НЯМА за какво да ги развързваш и пресвързваш !!! Явно те е страх толкова , защото смяташ да тестваш мАтора без предпазители и без термична защита !!! Вярно , че никой не го написа това в прав текст , но това си е подразбиращо се и НЯМА нужда от доуточняване ! Все едно някой да ти каже : " Вземи си ключовете на колата , ако искаш да я караш " !!!

:partyman: :partyman: :partyman:
symbolic - помощник
............... Успях!!!!!
мАтора запали!!!!!!!
Проблема е бил, че всъшност трите четки не са били свързани на късо, а просто може би са минавали (както някой спомена)
през някаква схема за управление - реостати за силен въртящ момент, не знам. На снимката изглеждат свързани, но не бяха.
Излизат на трижилен кабел (срязан) и всяко отделно жило беше към всяка от четките. Отворих кабела свързах ги и... ВОАЛА!!!
Е това е ... мисля, че повече форуми като този трябват. Сега трябва само да установя как е стартовия въртящ момент и много силно
се надявам да е ОК за две компресорни глави - ЗИЛ-ова и Булгар-ова. Дано да може да ги развърта под налягане.
Много благодаря на ВСИЧКИ!
Поздрави!
Антон

Тема "Как да свържа стар асинхронен двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: