Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
valentino76bs - майстор
пет окт 04, 2019 11:28 pmsymbolic написа:
пет окт 04, 2019 11:17 pmhidrazin написа:
пет окт 04, 2019 11:11 pmsymbolic написа:

Дам, това е големия въпрос - как?
Тъпо но елементарно и ефективно - като го свържеш с кабел към мрежата.
Това още преди да си го свързал към компресорните глави.
:partyman:
Да, да това е ясно. За всяка компресорна глава лесно може да се определи правилната
посока на въртене като се врътне на ръка няколко оборота и тя сама си казва.
Да питам аз нещо всички ли компресорни глави имат някаква определена посока на въртене?Не говоря за цялата машина понеже имат перки за охлаждане лопатки за масла и други неща на който трябва да се спазва посоката.
symbolic - помощник
съб окт 05, 2019 11:36 amvalentino76bs написа:
пет окт 04, 2019 11:28 pmsymbolic написа:
пет окт 04, 2019 11:17 pmhidrazin написа:

Тъпо но елементарно и ефективно - като го свържеш с кабел към мрежата.
Това още преди да си го свързал към компресорните глави.
:partyman:
Да, да това е ясно. За всяка компресорна глава лесно може да се определи правилната
посока на въртене като се врътне на ръка няколко оборота и тя сама си казва.
Да питам аз нещо всички ли компресорни глави имат някаква определена посока на въртене?Не говоря за цялата машина понеже имат перки за охлаждане лопатки за масла и други неща на който трябва да се спазва посоката.
Здравейте,
днес неочакван ангажимент ми попречи да приведа плана си вдействие.
Относно компресорните глави - да разбира се, че трябва да се спазва посоката защото тя именно определя главата като
компресор или вакуум машина. Относно промяната на посоката и връзката между двигателя и компресорната глава има и трети
не много практочен, но все пак вариант, а именно поставянето на главата успорено на двигателя или срещу него.
Благодаря на всички пичове, много, ама наистина много приятно съм изненадан от активноста на членовете на форума.
Благодаря Ви!
Поздрави!
Антон
symbolic - помощник
Здравейте!
Днес най-накрая успях да го свържа и да го пробвам.
За съжаление не сработи. Бучи, но не развърта. Пробвах
с С1, С2 и С3 в звезда, както и С4, С5 и С6, но и двата варианта бяха с един и същи резултат.
Има ли някой идея какво се случва.
Поздрави!
Антон
hidrazin - майстор
Аз тебе нали те питах дали си проверил четките и дали са свързани???
Десет пъти ли да те питам?
:partyman:
plamen6703 - майстор
нед окт 06, 2019 5:44 pmsymbolic написа:
Здравейте!
Днес най-накрая успях да го свържа и да го пробвам.
За съжаление не сработи. Бучи, но не развърта. Пробвах
с С1, С2 и С3 в звезда, както и С4, С5 и С6, но и двата варианта бяха с един и същи резултат.
Има ли някой идея какво се случва.
Поздрави!
Антон
Тонка, идвало ли ти е на идея, че електромотора може да е дефектен. Стар електромотор, който ти попадне от някъде и решиш да го ползваш е редно преди това да го отвориш, да видиш в какво състояние го намираш.
Принципно да му смениш лагерите, да видиш ротор, статор, да провериш свързването и чак тогава да го пускаш за проба. Ти какво направи от изброеното :wink:! :partyman:
symbolic - помощник
нед окт 06, 2019 5:51 pmhidrazin написа:
Аз тебе нали те питах дали си проверил четките и дали са свързани???
Десет пъти ли да те питам?
:partyman:
Мисля, че ги замерих с мултицет към фазите но не помня резултата.
Утре ще ги замеря пак. Има резон да са свършили и затова да не развърта.
Относно дали съм го отварял - не не съм, мисля, че дори и да го отворя не знам
какво точно трвбва да очаквам - все пак не съм специалист.
Поздрави!
Антон
hidrazin - майстор
нед окт 06, 2019 6:15 pmsymbolic написа:
Мисля, че ги замерих с мултицет към фазите но не помня резултата.
Те не трябва да имат връзка с фазите.
В твоя случай трябва да са свързани заедно - на късо. И без да се свързват с нещо друго.
Ако ротора се върти с ръка и не се усеща нещо нередно за къв чеп ще го отваряш?
Просто погледни дали има останали четки.
:partyman:
lov - майстор
То на снимката се вижда че капака даже е отворен. А и на тези двигатели е само едно тенеке със скоба от едната страна и се отваря за секунди. Проверката на четките също става много бързо. Хващаш я и я дърпаш на горе и гледаш даже са толкова на широко и се вижда от всякъде, че няма нужда и да се цапаш. Макар че трябва да провериш дали са си там пружинките и има натиск към пръстените. Понеже са по двойки и дори едната на няма графит вдигаш я на горе да не трие стоманата в пръстена и пак я връзваш с технически канап /тел де/ :lol: да стърчи на горе
За пробата може да дадеш ротора на късо само с една жица омотана около основите на трите четки и завързана на бабин възел. :-D Никъде към никакви фази не се свързва.
И не знам колко кратко ще го въртиш тоя мотор ама по на горе колегата ти обърна внимание на един негов параметър.
download/file.php?id=129743
Но ти хич не го отрази та по вероятно е да го изпушиш на бързо.
symbolic - помощник
нед окт 06, 2019 8:39 pmlov написа:
То на снимката се вижда че капака даже е отворен. А и на тези двигатели е само едно тенеке със скоба от едната страна и се отваря за секунди. Проверката на четките също става много бързо. Хващаш я и я дърпаш на горе и гледаш даже са толкова на широко и се вижда от всякъде, че няма нужда и да се цапаш. Макар че трябва да провериш дали са си там пружинките и има натиск към пръстените. Понеже са по двойки и дори едната на няма графит вдигаш я на горе да не трие стоманата в пръстена и пак я връзваш с технически канап /тел де/ :lol: да стърчи на горе
За пробата може да дадеш ротора на късо само с една жица омотана около основите на трите четки и завързана на бабин възел. :-D Никъде към никакви фази не се свързва.
И не знам колко кратко ще го въртиш тоя мотор ама по на горе колегата ти обърна внимание на един негов параметър.
download/file.php?id=129743
Но ти хич не го отрази та по вероятно е да го изпушиш на бързо.
Благодаря за изчерпателните обяснения и насоки.
А относно времето, в което ще работи - разбира се, че отразих написаното от колегата.
За това зачекнахме и темата за компресорите - мисля,
че ще е ок, защото компресорните мотори работят моментно, а не постоянно.
Та така де...
Поздрави!
Антон
lov - майстор
Не знам какво ти смяташ но съм видял достатъчно изгорели двигатели от този вид които са ползвани по предназначение. И знам как греят кога се наложи да поработят а то е доста по малко от един компресор. Отделно за какво ти е нужен толкова мощен двигател да мижава глава.

Тема "Как да свържа стар асинхронен двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: