Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
a_stoev - майстор
Защо да е обречена? Трябва трифазен мотор и инвертор за него. Мотор има, инвертора е 300лв. Може да регулира от 0Hz ако е с активно охлаждане, включително и да държи ротора почти спрял. Ако е нужно спиране /генераторен режим/ се слага по-мощен спирачен резистор вместо вградения. Посочено си е в книжката.
koveslav - майстор
Като спреш рязко грънчарското колело и познай къде ще отиде детайла,еле пък някой по-голям и тежък детайл.Нужна е плавност на нарастване и на намаляване на оборотите.Ама трябва да се мисли и управлението как ще става-мокри и оклепани с глина ръце да управляват потенциометър или панел с бутони.....Често и пръскащата или направо течаща по плота и около плота вода също не е за подценяване.
a_stoev - майстор
Ти кога си виждал честотен?
Че и да развърта рязко? Те по дефолт си идват с рампи, може да е разпънеш и 5 минути. Ако я свиеш до минимум, най-много да изключи по максимален ток. Спирането пак е по желание, има си инерционно, има и контролирано. А това за ръцете и потенциометъра е най-великата глупост. Може да е с потенциометър, въртящ или линеен, може да е с 2 педaлa за вдигане и сваляне на скорост.
lov - майстор
Не знам какви драми правите че ръцете му били омазани и че имало вода. Стоев в прав че доста хора са виждали и чували за инверторите само по картинки в нета.
За питащия. Купи си едно ново трифазно двигателче със същата мощност. Има доста предложения за двигатели от старото материял. Ще ти стъпи на цената на пренавиването на този или някъде около 100-те лева. Поразрови се в продавалниците за някой подходящ инвертор с монфазен вход. Ако ли не поръчваш от китай или скачаш на нашенските търгаши пак за чисто китайче но ще е наполовина на цената на това което хидрата показа за монофазен двигател.
Има два варианта за управление. Първия е регулиране скороста с потенциометър класическия вариант. Или с джойстик като имаш зададени предварително различни скорости. Мисля че втория ще ти е по удобен нощо че ще имаш фиксирани скорости а не плавно регулиране. Не вярвам повече от 3-4 да са ти необходими за работа. И при двата варианта може да се настрои рампата за нарастване на скоростта както и времето за спиране. Втория вариант съм го изпълнил на моето стругче и имам зададени предварително 3 скорости. Убедих че няма смисъл от повече. Заедно с механичната скоростна кутия ми покриват целия диапазон за работа. И на теб ще ти е по лесно щото ще имаш само една ръчка от която да управляваш двигателя. Включително пускането и спирането му.
п.п. Стоев няма смисъл от компютърен вентилатор за допълнителното охлаждане. Ново вентилаторче на 220 волта е от 10 до 20 лева. 8х8см е 9,90 лв. Скоро слагах няколко такива и информативно погледнах другите та цените са в тоя диапазон.
gogo7777 - майстор
Така де. .ти ще въртиш джойстика, щото не съм виждал инвертор, а аз ще правя грънци, щото ти не си виждал къ става. :lol:
lov - майстор
Глей си пъздерките да не отлъгнат и не се занимавай с мАторите и инверторите. Ти ша ми кажеш как се праят грънци. :lol:

За протокола на електродите за заваряваме шеговито им викаме пъздерки. :-D
vassilk - помощник
Това е което измерих, но трябва да видя при натоварване как е, въпреки че и така колелото си е тежко за въртене без глина. С тиристора поне може да се направи проба, все пак е 10лв а не 400. Дори да се сложи инвертор, няма кой оцапан грънчар да натиска пластмасови копчета. Дали няма на старо инвертори, по-стари, с индустриални въртящи копчета.
vassilk - помощник
вт окт 15, 2019 4:25 pmkoveslav написа:
Като спреш рязко грънчарското колело и познай къде ще отиде детайла,еле пък някой по-голям и тежък детайл.Нужна е плавност на нарастване и на намаляване на оборотите.Ама трябва да се мисли и управлението как ще става-мокри и оклепани с глина ръце да управляват потенциометър или панел с бутони.....Често и пръскащата или направо течаща по плота и около плота вода също не е за подценяване.
Както писах, на остта на мотора е монтиран центробежен съединител, който позволява плавно тръгване и спиране на самото колело (предполагам). Тъй като в момента оборите се регулират с натиск на цензура върху колелото (това не намалява оборите на двигателя), може би най-удачния вариант е да се направи, посредством лостове, нещо като спирачен механизъм върху самото колело. За информация, моторът чрез ремък върти доста тежко метално колело което поддържа инерция.
angel_ov - специалист
За колегата с грънците. Мисля, че с мотор от шевна машина с краченпедал ще си реши проблема. Пример: https://bazar.bg/obiava-14688203/prodav ... a-tekstima
tzetz009 - специалист
ср окт 16, 2019 11:13 amangel_ov написа:
За колегата с грънците. Мисля, че с мотор от шевна машина с краченпедал ще си реши проблема. Пример: https://bazar.bg/obiava-14688203/prodav ... a-tekstima
:? То , и в момента май е същото положение ! Двигателят на такива шевни машини си върти с постоянна скорост и чрез механичен съединител ( посредством педала ) се свързва към машината ! Няма никакъв плавен старт ! Има такова професионално "животно" вкъщи и докато го пусках си мислех , че ще излитне :shock: !

:partyman: :partyman: :partyman:

Тема "Контрол на оборотите ЕЛ-ПРОМ двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: