Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
koveslav - майстор
ср окт 16, 2019 12:51 pmtzetz009 написа:
ср окт 16, 2019 11:13 amangel_ov написа:
За колегата с грънците. Мисля, че с мотор от шевна машина с краченпедал ще си реши проблема. Пример: https://bazar.bg/obiava-14688203/prodav ... a-tekstima
:? То , и в момента май е същото положение ! Двигателят на такива шевни машини си върти с постоянна скорост и чрез механичен съединител ( посредством педала ) се свързва към машината ! Няма никакъв плавен старт ! Има такова професионално "животно" вкъщи и докато го пусках си мислех , че ще излитне :shock: !

:partyman: :partyman: :partyman:
Това със старта зависи и от модела на мотора за шевна машина.Имаме един от ГДР,с двоен феродов диск.Вътре в големия диск има втори по-малък,който стои над нивото на големия и при подаване контактува първи с огледалния,започва да увлича плавно а чак после при доста по-голям ход на лоста за управление опира големия феродов диск.Тези мотори тръгват с много добър контрол,много плавно.Но и това не е окончателно решение,доколкото познавам този занаят гледайки отстрани.Според мен най-добрия вариант е фрикция-подобно на трика с ремъка,да има увличане,но и да може да се противодейства на прекалените обороти.Не се сещам как грънчара ще управлява инвертор и ще са му свободни и двете ръце,а пък и ако неволно повиши рязко оборотите ще стане беля.Следва и проблема със спирането...
a_stoev - майстор
Аз ли не мога да пиша, вие ли не четете?
https://cache.industry.siemens.com/dl/f ... _en-US.pdf

Connection macro Cn006 - External push button control
С два педала вместо бутони. Ускорението се настройва до 1000с. По-плавно от охлюв.
Единия педaл засилва, другия забавя. Ако не се натискат скоростта е постоянна.
Последна промяна от a_stoev на ср окт 16, 2019 7:56 pm, променено общо 1 път.
vassilk - помощник
вт окт 15, 2019 7:09 pmlov написа:
Не знам какви драми правите че ръцете му били омазани и че имало вода. Стоев в прав че доста хора са виждали и чували за инверторите само по картинки в нета.
За питащия. Купи си едно ново трифазно двигателче със същата мощност. Има доста предложения за двигатели от старото материял. Ще ти стъпи на цената на пренавиването на този или някъде около 100-те лева. Поразрови се в продавалниците за някой подходящ инвертор с монфазен вход. Ако ли не поръчваш от китай или скачаш на нашенските търгаши пак за чисто китайче но ще е наполовина на цената на това което хидрата показа за монофазен двигател.
Има два варианта за управление. Първия е регулиране скороста с потенциометър класическия вариант. Или с джойстик като имаш зададени предварително различни скорости. Мисля че втория ще ти е по удобен нощо че ще имаш фиксирани скорости а не плавно регулиране. Не вярвам повече от 3-4 да са ти необходими за работа. И при двата варианта може да се настрои рампата за нарастване на скоростта както и времето за спиране. Втория вариант съм го изпълнил на моето стругче и имам зададени предварително 3 скорости. Убедих че няма смисъл от повече. Заедно с механичната скоростна кутия ми покриват целия диапазон за работа. И на теб ще ти е по лесно щото ще имаш само една ръчка от която да управляваш двигателя. Включително пускането и спирането му.
п.п. Стоев няма смисъл от компютърен вентилатор за допълнителното охлаждане. Ново вентилаторче на 220 волта е от 10 до 20 лева. 8х8см е 9,90 лв. Скоро слагах няколко такива и информативно погледнах другите та цените са в тоя диапазон.
Това за сега е най-смисления отговор. Но защо да търся монофазен инвертор за трифазния мотор?
a_stoev - майстор
Захранването на инвертора да е монофазно, а изхода да е трифазен.
Hoвoceлckи - майстор
Имаш ли трифазен ток?
Никой не забеляза предложението ми за "колекторен" двигател? Рекох от перална, но защо не от стара по-мощна дрелка (+ редукция)? Подскажете друго? Това "животно" вече може да се управлява с всякакъв прост фазов регулатор.
a_stoev - майстор
Има монофазен ток. Има купен трифазен мотор и има монтиран монофазен, не му трябва трифазен ток.
vassilk - помощник
Моля някой линк към подходящ инвертор за трифазния двигател, той е същата мощност и ампери.
Благодаря предварително.
шоп - майстор
Един приятел преди време правеше и продаваше грунчарски колела с моно или трифазни двгатели.
Куплираше ги с вариатор.
Самоделен и много прост, но вършеше безотказна работа.
vassilk - помощник
Много благодаря!

Сега... самия инвертор с какво се контролира, така че да се "програмират" 3 възможни степени (50%, 75%, 100% - примерно)? Някой спомена джойстик, но какво точно има предвид? Моля за по-конкретна информация - най обикновен потенциометър или имат контролен вход 0-12v?

Тема "Контрол на оборотите ЕЛ-ПРОМ двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: