Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
vassilk - помощник
Здравейте,

Имам еднофазен двигател на ЕЛ-ПРОМ (виж снимки).

Как мога да намаля оборотите - с честотен регулатор (VFD) или с PWM регулатор с тиристор? Как да разбера дали е асинхронен двигателия?

Двигателят се ползва за грънчарско колело, което се върти посредством ремък и съдединител на остта на двигателя. Скоростта до сега се "регулира" като се натиска цензура с цел да се увеличи съпротивлението на въртящия се барабан, но това изисква много усилия за грънчарката. Искам да го направя по-лесно за потребителя да регулира скоростта на въртене на мотора.

Разбирам малко от двигатели, но се интересувам с ентусиазъм.
Прикачен файл:
IMG_3358.jpg
IMG_3358.jpg (26.29 KиБ) Видяна 2542 пъти
Прикачен файл:
IMG_3357.jpg
IMG_3357.jpg (39.62 KиБ) Видяна 2542 пъти
hidrazin - майстор
Че то на табелата си пише - АСИН.
Вижда се кондензатора - монофазен.
Регулиране на оборотите с ТОВА
:partyman:
valentino76bs - майстор
Някаква особеност има ли при свързването?
Имаше някаква драма преди с някакви вносители или производители на инвертори за моноф.мотори .Искахме да регулираме обороти на такъв мотор само, че беше и с центробежен изключвател и казаха че става обясниха кое се маха .....по спомен дано не бъркам имаше си отделни клеми за пусковат и работн
a_stoev - майстор
Ако искаш стабилна работа на ниски обороти, бих ти препоръчал да го пренавиеш на трифазен и да го ползваш с инвертор за трифазен мотор. Същата мощност инвертор сименс трифазен е с 200 лв по-евтин, а пренавиването е 100 лв. При монофазния не знам дали не би имало пулсации на въртящия момент. При ниски обороти ще трябва и принудително охлаждане - две перка от компютър, /2х12V последователно/ ще може да се храни от вграденото захранване на инвертора. Перките трябва да са паралелно по въздух.
vassilk - помощник
Май по-скоро ще го сменя с един трифазен който взех за 100лв, отколкото да го пренавивам. Той инвертора е по-скъп от мотора. Оборотите ще трябва да могат да се намаляват на половина, не по-вече. При това положение важи ли всичко което пишете за охлаждане и тн?

А защо не може с PWM регулатор който му реже част от АС синусоида като този:
https://kupi-si.com/index.php?_route_=М ... латор.html

При нормална работа мотора в момента черпи 300W и около 5А. Това значи ли че нещо му е правено за да не работи на пълна мощност, или просто няма натоварване (при положение че е 7.1А и 740W)?

Поздрави и благодаря предварително!
angel_ov - специалист
Да не отварям нова тема се намесвам в тази на колегата за което се извинявам. На такъв вентилатор https://praktiker.bg/bg/Ventilatori/VEN ... L/p/833112 му сложих това http://elimex.bg/product/118176/kit-k23 ... t-16a.html, но се получава много гаден "брум". Въпроса ми е дали мога да го премахна по някакъв начин?
iliya_i - майстор
пон окт 14, 2019 9:38 amangel_ov написа:
Да не отварям нова тема се намесвам в тази на колегата за което се извинявам. На такъв вентилатор https://praktiker.bg/bg/Ventilatori/VEN ... L/p/833112 му сложих това http://elimex.bg/product/118176/kit-k23 ... t-16a.html, но се получава много гаден "брум". Въпроса ми е дали мога да го премахна по някакъв начин?
Махни измишльотината дето си я сложил и брума ще изчезне. Тя не е за асинхронни двигатели. А доколкото се вижда имаш поне 3 степени.
angel_ov - специалист
пон окт 14, 2019 1:13 pmiliya_i написа:
пон окт 14, 2019 9:38 amangel_ov написа:
Да не отварям нова тема се намесвам в тази на колегата за което се извинявам. На такъв вентилатор https://praktiker.bg/bg/Ventilatori/VEN ... L/p/833112 му сложих това http://elimex.bg/product/118176/kit-k23 ... t-16a.html, но се получава много гаден "брум". Въпроса ми е дали мога да го премахна по някакъв начин?
Махни измишльотината дето си я сложил и брума ще изчезне. Тя не е за асинхронни двигатели. А доколкото се вижда имаш поне 3 степени.
С махането ми ясно, но ми трябва някаква измишльотина да намаля още оборотите от фабричните.
iliya_i - майстор
пон окт 14, 2019 1:28 pmangel_ov написа:
С махането ми ясно, но ми трябва някаква измишльотина да намаля още оборотите от фабричните.
Отвори и виж как са направени вътре тия 3 степени. Най-вероятно има някакви мощни резистори на тях. Та добавяш до необходимото, но ако прекалиш може изобщо да не тръгне да върти. Фазовият регулатор не е за такъв мотор.
Прочете ли това:
Регулаторът е предназначен за плавно фазово регулиране на напрежението върху променливотокови товари с активен характер (ел. крушки, нагреватели и др.)
Lutchezar - майстор
Пробвал съм само с такова на един древен перфоратор. Работи.
http://hobby.neomontana-bg.com/kit1502.htm

Тема "Контрол на оборотите ЕЛ-ПРОМ двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: