Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
pitankata00 - специалист
Здравейте,
от доста време се каня да взема да разуча какво се случва в клемната кутия на АД. Когато нещо стане на моя все викам съседа. Той все се прави на ударен и нищо не обяснява. Прикачил съм снимка на на отворена клемна кутия на моя двиагел на планията. Имам някакви елементарни познания по електротехника. И доста изчетох за АД но май много неща ми остават неясни. При трифазните като че ли нещата са по ясни.
Прикачен файл:
3.jpg
Прикачен файл:
1.jpg
В моя случай виждам че има 5 извода, които излизат от корпуса на двигателя. Защо са 5 ?
Прочетох и тази статия https://www.blog.vikiwat.com/puskov-kondenzator/ . Уж доста неща станаха ясни. Ама не съвсем.
Ако някой може д ами обясни по подробно, как уж имам 2 намотки пускова и работна и в същото време 5 извода ?! :?:
plamen6703 - майстор
Разгледай схемата на капачката и начина на свързване, преброй отново изводите и щом си чел толкова много ще разбереш колко са изводите на намотките.
Като чета въпроса ти и се сещам за приказката, където попитали кучето, защо таш@ците му са отзад, а не отпред, отговора е сходен като за твоите 5 извода :wink: ! :partyman:
pitankata00 - специалист
Тоест не искаш да обясниш щото знанието е пари ли ? Аз ако можех сам да си отговоря щях ли тук да питам ? Добре ще ти платя ако искаш. Обясни ми.
plamen6703 - майстор
Нали ти казах, че на снимката и на схемата се вижда всичко, изводите на намотките са четири и намотките не са "уж две", а са две ! :partyman:
pitankata00 - специалист
Долу в ляво не са ли два извода към тази клема ? Или се бъркам. В крайна сметка в клемната кутия не трябва ли да са изведени 4-те края на намотките ?
plamen6703 - майстор
Изводите на намотките имат начало и край и са изведени в клемната кутия на електромотора! :partyman:
DMN - майстор
Прикачен файл:
3.jpg


От снимката с червените цифри:
На 1 е единият извод на работната намотка, заедно с единият от захранващите проводници и единият проводник на кондензатора.
На 2 е другият извод на работната намотка заедно с другия захранващ проводник.
На 3 е единият извод на пусковата намотка и другият проводник на кондензатора.
На 4 е другият извод на пусковата намотка.
Кондензатор, пускова намотка и центробежен изключвател са свързани последователно.
:partyman:
pitankata00 - специалист
пон ное 11, 2019 9:37 pmDMN написа:
3.jpg



От снимката с червените цифри:
На 1 е единият извод на работната намотка, заедно с единият от захранващите проводници и единият проводник на кондензатора.
На 2 е другият извод на работната намотка заедно с другия захранващ проводник.
На 3 е единият извод на пусковата намотка и другият проводник на кондензатора.
На 4 е другият извод на пусковата намотка.
Кондензатор, пускова намотка и центробежен изключвател са свързани последователно.
:partyman:
БЛАГОДАРЯ. Ей това исках.
antonioven - специалист
пон ное 11, 2019 3:43 pmplamen6703 написа:
Разгледай схемата на капачката и начина на свързване, преброй отново изводите и щом си чел толкова много ще разбереш колко са изводите на намотките.
Като чета въпроса ти и се сещам за приказката, където попитали кучето, защо таш@ците му са отзад, а не отпред, отговора е сходен като за твоите 5 извода :wink: ! :partyman:
А устройството на топките на кучето може ли да обясните :lol: :lol: :lol:
Andri01 - майстор
Няма проблем! Пращам ти моето да ти ги обясни на живо :) :-D

Тема "Асинхронен монофазен двигател - разяснение" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: