• 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
sokolov.91 - специалист
пет дек 20, 2019 5:43 pmDMN написа:
tzetz009 написа:
:? 'Начи , на газов котел му трябвало защитно зануляване и само със защитно заземяване не стават нещата ! Е , това е за запомняне . Всъщност май е някаква инженерна грешка или всичко това е от презастраховане ! Ами ако случайно аз имам на "нулата" 10-20-30V спрямо земя ?

(Повечето уреди , на които на клемореда ясно са означени L и N и имат защитно заземяване трябва да могат да функционират с разменени "фаза" и "нула" ! Примерно кухненска печка - най много неадекватно да мъждука някоя глим-ламБа . )

:partyman: :partyman: :partyman:
Възможно е да не те разбирам. Но тук става дума за нещо друго. За захранването от инвертора. Там няма фаза и нула - един вид разделителен трансформатор. Единият извод на изхода на инвертора трябва да се свърже към нула. Аз това имах предвид по-напред като писах за нулата(по-точно щях да пиша де :-D ). И мисля, че точно това е направил авторът.
Имам един саморъчно направен инвертор(не чиста синусоида).
Сега пробвах следното:
свързах единият извод от изхода(220V) на инвертора към нулата(по време на работа) в мрежата и с фазомер докоснах захранващите (12V) проводници, е фазомерът светна. При откачане на проводника от нулата фазомерът не свети на захранващите 12V. Явно същото се получава и в този случай.
Може би трябва да се занули и акумулаторът(за да не бие ток), но не съм много сигурен как това ще се отрази на инвертора, предполагам че няма да е проблем, но....не гарантирам.
:partyman:
А коя клема да зануля като и от двете бие ток?
Сега като се замисля... Чел съм ръководства на няколко фабрични ЮПСа и в тях пишеше разкачването на клемите на акумулатора да се прави при изключен от контакта ЮПС. Дали пък не е и там така?
ESPACE - майстор
пет дек 20, 2019 4:04 pmtzetz009 написа:
:? 'Начи , на газов котел му трябвало защитно зануляване и само със защитно заземяване не стават нещата ! Е , това е за запомняне . Всъщност май е някаква инженерна грешка или всичко това е от презастраховане ! Ами ако случайно аз имам на "нулата" 10-20-30V спрямо земя ?
Не би трябвало да е проблем "повдигнатата" нула от този порядък при котлите с йонизационния контрол на пламъка. Захранването е 200-300V DC като от йонизационния електрод през пламъка протича ток от няколко микроампера и веригата се затваря през самата горелка. Има и котли с фотооптичен контрол, както и такива с UV-детектор на пламъка, като те ще работят и при първоначалните условия на Соколов. При него зануления корпус беше напълно галванично разделен от захранването и на практика това прекъсва веригата за контрол на пламъка.
DMN - майстор
sokolov.91 написа:
А коя клема да зануля като и от двете бие ток?
Със сигурност не трябва да занулиш и двете заедно :-D .
Ако не те бърка това, че бие ток, изолирай клемите на акумулатора за безопасност и го остави така.
Тъкмо я накара системата да работи, да не вземе да стане някой гаф накрая :) .
Нищо няма да му стане на акумулатора.
:partyman:
tzetz009 - специалист
:partyman: На банкет съм . Утре на трезва глава ще пиша , че сега .....

:partyman: :partyman: :partyman:
sokolov.91 - специалист
Мисля си... След като занулих вторичната на трафа и на клемите ка акумулатора започна да бие ток... Единствената връзка между трафа и платката е обратната връзка, която минава през грец от 4 диода fr107, след което и "+" и "-" минават през 100кома резистори и "+" отива на единия край на потенциометър, а "-" отива на другия край на потенциометъра и заедно са на "-" от акумулатора. Средния край на потенциометъра отива на пин 15 на китайския модул заедно с "+" на един електролит 10микро, "-" на който електролит "-" е също на "-" от акумулатора. Та, ако зануля минуса от акумулатора дали няма да спре да бие ток от клемите?
kozl - майстор
Което ще рече че схемата на UPS-а не е галванично разделена по ниско и високо напрежение и при такава схема акумулатора трябва да е изолиран. За да има галванично разделяне обратната връзка е през оптрон.
За зануляването на акумулатора не ми се мисли по писаното, предпочитам да умувам над схема, за това ще изчакам по-запознатите и по опитните да коментират.
А сега се замислих, че при сина има UPS за помпата на слънчевоотоплителния панел, захранван от автомобилен акумулатор, който не е изолиран. Аз съм откачал акумулатора няколко пъти, но предварително спирам UPS от бутона му. Ще трябва да помисля по тази ситуация :?
gogo7777 - майстор
Я да питам.....има ли значение кой извод на вторичната ще се занули, началото или края?
DMN - майстор
sokolov.91 написа:
Мисля си... След като занулих вторичната на трафа и на клемите ка акумулатора започна да бие ток... Единствената връзка между трафа и платката е обратната връзка,
Така е, малко по-горе ти писах, че направих същата опитна постановка и при мен се получи същото - фазомерът светна на 12-те волта. Но моят инвертор обратна връзка няма.
А и както много пъти сме коментирали, фазомерът не е уред, на който може да се разчита. Не искам да те подвеждам с нещо.
Според мен в твоя случай е по-важно да се разбере, този ток, който те удря - колко е големината му спрямо нула. Ако е утечен ток от примерно 5-10 милиампера(към нула), едва ли ще е проблем за инвертора, ако занулиш акумулатора. Но това са само предположения от моя страна. Така от разстояние е трудно да се даде правилен съвет. А аз не претендирам, че ще ти дам най-правилния съвет. Всичко е твои ръце :)
:partyman:
П.П. По въпроса, коя клема на акумулатора да се занули - акумулаторът е с много ниско вътрешно съпротивление, така че няма значение. Като занулиш едната, ще се занули и другата.
tzetz009 - специалист
:? Май пак трябва да се ходи до осцилоскопа ! Е може и да не се ходи и един диод и кондензатор да свършат работа за две измервания . В смисъл платката на инвертора със занулен "минус" на акумулатора и избран извод за "нула" може да изкара различно напрежение на положителния и на отрицателния полупериод ! И ако , както каза @ESPASE вътре в котела кибернетиката е на DC , то в инвертора мосфетите два по два ще се товарят различно .

Ред. - ..... и един резистор е'но 100к паралелно на кондензатора , че само от мултицет трудно ще се разреди и "замерването" ще е малко грешно :-D !

:partyman: :partyman: :partyman:
tzetz009 - специалист
пет дек 20, 2019 5:43 pmDMN написа:
tzetz009 написа:
..............
:partyman: :partyman: :partyman:
Възможно е да не те разбирам. Но тук става дума за нещо друго. За захранването от инвертора. Там няма фаза и нула - един вид разделителен трансформатор..........
:partyman:
:? Да , при захранване от такъв инвертор и захранване от електроагрегат няма явна "фаза" и "нула" . Докато не си ги направиш . Но тука производителите на този котел съвсем леко и нежно "газят" едно правило да не се ползват заземителните проводници за тоководещи ! Вярно микро-ампери , и конструктивни особености , но става изключение от правилото да има нормална функционалност при разменени "L" и "N" !

:partyman: :partyman: :partyman:
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Тема "Направи си сам ЮПС" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: