Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Здравейте,

Искам да попитам за една схема на бутон (прикачил съм снимка), U1 и U2 са входящото напрежение (да кажем 5V), когато ключа е отворен доколкото разбирам на SIG2 (или SIG3) напрежението ще е по-малко (в зависимост от левия резистор - примерно 3V), обаче когато бутона е натиснат напрежението ще е по-голямо понеже започват да работят двата резистора паралелно. Правилно ли съм разчел самата схема чисто концептуално или нещо пропуснал)? Какъв компонент мога да сложа на SIG2/SIG3 за да може да държи винаги 3V независимо дали бутона е натиснат или не? Гледах за ценер диод, който стабилизира напрежението до дадено ниво, също и volage regulator, но ще помоля за вашия съвет, как може да стабилизирам най-лесно SIG2/SIG3 до дадено напрежение. Благодаря!

Прикачен файл

Screenshot 2019-11-12 at 13.44.23.png
sstefanov - майстор
Каква е крайната цел на упражнението?
petromaniq66 - специалист
Каква е тази безмислица като схема, ако може да се нарече една рисунка. Целта е сигурно да светят ледовете :) и има по два паралелни ключа за да става сложна, а на практика да се чудиш кой бутон да натиснеш...тука има-тука нема.
Ще опитам да дам малко повече инфо, това е старт-стоп бутон за кола. Искам да добавя допълнителен скрит ключ след него (за сигурност). Проблема е, да, мога да го монтирам директно след SIG2/SIG3, но тогава се регистрира грешка в ECUто на колата, че бутона не работи (което не е ОК). Искам да направя така, че като натисна бутона изходния волтаж винаги да е един и същ, по този начин бутона изглежда работещ за ECU-то, но дефактнно няма да работи при натискане. И въпроса ми е как мога да го реализирам, предполагам че ако има някакъв стабилизатор на напрежението (когато го активирам), ще държи да кажем 3В или 5В след старт-стоп бутона и колата няма да стартира.
shadow__01 - майстор
Защо не си сложиш скрития бутон на бобината на релето за горивната помпа?
вт ное 26, 2019 2:02 pmshadow__01 написа:
Защо не си сложиш скрития бутон на бобината на релето за горивната помпа?
Поради няколко причини:
1. Случва се да се забрави този бутон и когато запалиш колата има вероятно остатъчно гориво и ще угасне след 20 метра в зависимост дали е бензин/дизел
2. Проблема пак остава ако самото реле/бобина е сложено просто прекъсвач ще отчете грешка в ECU-то.

Доколкото разбирам тази смяна в напреженията е точно направена с цел да се записват грешки (като бинарно условие 3 волта 0, 5 волта 1, и съответно ако бутона е повреден или прекъснат, регистрира грешка), когато даден компонент в колата не работи. Но при мен проблема е, че искам да го симулирам. Когато е включен този стабилизатор/зенер диод/регулатор, и да е натиснат и да не е натиснат старт-стоп бутона да изважда точно толкова волта, колкото е в отворено състояние.
Малко инфо към схемата горе

1 = START-STOP button
2 = Automatic engine start-stop function button
3 = Function indicator light for the automatic engine start-stop function button
4 = Locator lighting for the START-STOP button
5 = Switch mat contact
6 = Switch mat contact 2

SIG = Signal line from the automatic engine start-stop function button
U = Supply voltage for function indicator light of the automatic engine start-stop function button
U2 = Supply voltage for locator lighting (start/stop button and automatic engine start-stop function button)
Kl. 31 = Ground connection for switch mat contact
SIG 2 = Signal from switch mat contact
Kl. 31 = Ground connection for switch mat contact 2
SIG 2 = Signal from switch mat contact 2

Nominal values
Observe the following setpoint values for the START-STOP button:

Variable Value
Power for pressure point on the START-STOP button approx. 9 N
Travel of START-STOP button approx. 3 mm
Maximum power consumption 8,5 mA
Temperature range -40 to 105 deg C

Прикачвам снимка и на бутона :)

Прикачен файл

KVfqvEby.png
KVfqvEby.png (34.75 KиБ) Видяна 1176 пъти

Тема "Въпрос за схема и бутон" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: